16 Reacties
4 jaar geleden
Wat ontzettend klote voor je! 😘
Ik zou me direct ziek melden, je kunt je nu niet meer volledig inzetten, je bent nu fysiek en mentaal even niet beschikbaar voor werk. Geef het de tijd om te verwerken, en leg jezelf geen deadlines op om iets weer te moeten. Je zit nu eigenlijk in een rouwproces, die verloopt voor iedereen anders. Heel veel sterkte! ❤
4 jaar geleden
Hoi Sophie, wat vreselijk. Ik heb 10 jaar geleden ook een dood vruchtje gehad dat er niet uit kwam. Ik heb mij toen gelijk ziek gemeld aangezien ik geen zin had in een miskraam op werk. Uiteindelijk aan de pillen gegaan. Dat wil ik je STERK afraden. Echt meid, doe dat niet. Je krijgt weeën en heel veel bloed en stolsels het is heel naar. Vervolgens is het kindje nog niet eruit gekomen. Daarna een curettage gehad. Dat was heel fijn. Onder narcose. Daarna wat bloedverlies en menstruatie pijn. Drie dagen later weer gaan werken. Meld je nu ziek. Want stel dat de miskraam start. En plan zsm een curettage. Liefs en heel veel sterkte. Laat even weten hoe het is gegaan
4 jaar geleden
Ons kindje is vorig jaar rond deze tijd met 13,5 week zwangerschap overleden. Ik ben toen in het ziekenhuis bevallen van ons mini meisje. Uiteindelijk ben ik ruim 8 weken thuis geweest per direct toen en ben toen weer gaan opbouwen. Ik zou me per direct ziekmelden en vooral goed luisteren naar jezelf wanneer je weer toe bent aan werken. Sterkte.
4 jaar geleden
Hoi Sophie,
Wat een verschrikkelijke ervaring. Ik heb zelf een missed abbortion gehad van een tweeling. Deze vruchtjes waren ook al 2,5 week gestopt met de ontwikkeling. Ik heb toen na 2 controles in het ziekenhuis medicatie mee gekregen. Uiteindelijk is hier dus nog 2 weken overheen gegaan. Ik vind dit vreselijk en ondraaglijk wetende dat er 4,5 week lang 2 dode vruchtjes in mijn buik zaten. Om afleiding te zoeken ben ik gaan werken en heb ik de dag dat ik de miskraam op ging wekken mezelf ziek gemeld en afgesproken dat wanneer ik me weer goed voelde ik weer zou komen werken. Het heeft me wel geholpen om er niet de hele dag bij stil te staan maar ook wel eens een paar minuten niet . Dit is voor iedereen natuurlijk anders maar dit was mijn verhaal. Ik wens jou enorm veel sterkte toe want dit is niet niks en ik voel met je mee! Sterkte 💐
4 jaar geleden
Reactie op Mysecret
Ik zou gewoon aangeven er zijn wat complicaties op dit moment rondom de zwa ...
Maar dan vragen ze als ze weer terug komt op het werk of het goedgekomen is met de zwangerschap? Zou dat dus niet zeggen! Dan kun je beter wel vertellen wat er aan de hand is, of in ieder geval tegen je leidinggevende.
@sophie Wil je veel sterkte wensen met dit verlies. Neem goed de tijd voor jezelf ♥️
4 jaar geleden
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een miskraam gehad maar ik verloor eigen vrij snel bloed en had daarna een hele heftige bloeding waardoor ik naar de spoed moest. Ze hebben toen een stukje weefsel weggehaald dat vast zat in de baarmoedermond. Vandaar dat ik ook zo hard bloedde. Het voordeel was dat ik alles toen snel kwijt was. Ik ben toen een kleine week thuis geweest tot ik niet meer zo slap was als een vaatdoek.
Ik heb toen bewust laten communiceren op het werk dat ik een miskraam had gehad omdat ik de vragen van collega's wilden voorkomen of ik weer was opgeknapt of dat ik me weer beter voelde. Lichamelijk was ik er wel maar geestelijk kon ik die vragen niet aan.
4 jaar geleden
Wij zijn onze zoon (konden we heel duidelijk zien) met 12 weken verloren, nou ja. Ik had met 13 weken een missed abortion, de 13 weken echo was niet goed en t hartje was gestopt. Terwijl de 7 weken en de 11, plus 11.2 weken ech top waren. Ik liep alleen steeds een week achter qua groei.
Op 2 juni was de slechte echo, en op 24 juni is hij geboren. Hij heeft in totaal 16 weken in mijn buik gezeten, waarvan bijna 4 weken zonder hartslag.
Ik wilde niet dat ze gingen curreteren, aangezien ze je gewoon leegzuigen grof gezegd. Ook wilde ik geen pillen, dat zijn maagzuurremmers die je van onderen erin doet. Zelfs de fabrikant wilt niet dat de gynaecologen zijn pillen daar voor gebruiken. Maar helaas is dat in 2022 nog steeds de medische enigste manier volgens hun.
Ikzelf heb 1 week vrouwenmantelthee gedronken, 500 ml per dag. En dat hielp dus. Ik kreeg na 1 week wat kleine steekjes onderin, van 21.00 tot 00.00 en toen zijn we naar bed gegaan, om 03.00 uur ging onze kater mauwen en ben ik eruit gegaan om hem toch maar te voeren. Ik moest niezen en voelde wat komen. Ben naar de wc gegaan en weer geniest. En daar was hij. Zonder krampen, weinig bloed, in de vruchtzak en geen last. Na een uur kwam de placenta op de wc.
We hebben hem in de tuin begraven, een mooie dahlia erop gezet, die hopelijk weer op komt dit jaar.
Ik vond dit een hele fijne manier en ben zo blij dat ik 2x de curretage heb af gezegd. Nu was hij geheel, mooi, heb ik hem zelfs nog vast kunnen houden. En heb ik fotos kunnen maken. 💙😔. Nu 14.4 weken zwanger van dus onze tweede, na een traject met ivf en icsi van 10 jaar.
Ik hoop dat je weet dat je niet alleen staat, je mag me altijd berichten en weet dat alle keuzes goed zijn. Al pakken ze allemaal wel anders uit..
Heel veel sterkte❤
4 jaar geleden
Ziekmelden en dan zelf aanvoelen wanneer je er weer klaar voor bent om te werken.
Tijd voor jezelf. Neem ook alle tijd die je nodig hebt!
4 jaar geleden
Wat ontzettend verdrietig en ook zo ververvelend van de nare ervaring in het ziekenhuis.
Ik bleek helaas ook een missed abortion te hebben. Bij mij had ik mij alleen al ziek gemeld vanwege verkoudheidsklachten en ik zat ineens totaal niet lekker in mijn vel, ik had het gevoel dat er iets niet goed was. De dag nadat ik mij ziek had gemeld voor de zekerheid een echo laten maken omdat ik mij plots niet meer zwanger voelde en bij de eerdere echo het vruchtje een week achter liep in groei (wel kloppend hartje). Toen bleek inderdaad bij een zwangerschapsduur van 9 weken het hartje niet meer te kloppen. Dit werd vastgesteld op vrijdag middag. Toen had ik het weekend om het even laten te bezinken en maandag een afspraak bij de gynaecoloog gehad. Ik heb gekozen voor tabletten, daarmee kon ik maandagavond starten. Uiteindelijk woensdagochtend de tabletten ingebracht die de miskraam opwekken en vrij vlot erna ben ik het vruchtje verloren. De rest van de week ben ik thuis gebleven.
Doe vooral wat goed voor jou voelt. Op mijn werk wisten ze nog niet dat ik zwanger was. Ik vond het toch wel lastig om dan te "liegen" over een zware griep o.i.d. Maar misschien weten ze bij jou op het werk al wel van je zwangerschap? Dan is het misschien juist wel fijn om aan te geven of je het er wel of niet over wil hebben.
Heel veel sterkte gewenst!!
4 jaar geleden
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt als jij, 2 dagen na de 8 weken is het hartje gestopt, we denken toch een genetisch foutje in het kindje gezeten helaas. Ik heb me 3 weken ziek gemeld en naar de bedrijfsarts gestuurd, op een gegeven moment halve dagen werken op arbeidsterapeutische basis, en zo ben ik meer gaan werken
4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb me toen per direct ziek gemeld. Ik heb toen een curettage gehad en ben toen nog een week of 3 thuis gebleven. Ik was er gewoonweg echt niet aan toe om het gewone leven weer snel op te pakken. Heel veel sterkte..
4 jaar geleden
Wat ellendig! Ik weet helaas als geen ander hoe dit allemaal gaat (3x zelfs om precies te zijn) 3 jaar geleden met 22weken dmv pillen bevallen, wat op een mooie manier gegaan is. Vorig jaar met 11.3 ook met pillen bevallen, omdat het hartje gestopt was. En afgelopen november spontaan met 6 weken… De eerste keer zat ik wel 3 maanden thuis en de tweede keer maar een week, ik wilde niet weer in dezelfde sleur zitten als ‘toen’ en heb mezelf gedwongen toch geen de maatschappij in te gaan.. wel had ik de tweede keer spijt dat ik thuis met pillen ging bevallen, want als het hartje al een tijdje gestopt is vult de foetus zich met vocht en ziet het er op het toilet niet zo fraai uit.. mijn kind kwam in verschillende delen eruit, dat wil je echt niet zien.. Wat ziek melden betreft, luister naar je lichaam en je mentale toestand.. ik ervaarde het als een menstruatie en was na 4 dagen wel weer ‘goed’ en mentaal wilde ik niet in een depressie zitten.. Ik kon goed met vriendinnen en familie praten en heb het zo kunnen verwerken en kon ik verder gaan..
4 jaar geleden
Dankjewel voor jullie lieve reacties. Ze geven me allemaal steun ❤️❤️❤️
Ik heb me nu tot eind deze week ziek gemeld, maar als mijn miskraam dan nog niet voltooid is wil ik langer vragen denk ik. De 17e ga ik op controle en ik hoop dat het dan weg is, maar ik weet het niet. Ik hou jullie op de hoogte. Echt lief ❤️❤️❤️