6 Reacties
één jaar geleden
Wat een ontzettend vervelende situatie. Of je in het tweede jaar ziekte ook 100% doorbetaald krijgt hangt af van wat er in je cao of arbeidscontract staat. Wettelijk is het 70%. Ik weet niet 100% zeker of dit ook geldt als je ziek bent door je zwangerschap. Daarom zou ik je adviseren om juridisch advies in te winnen. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik die eens bellen. En anders misschien langs een juridisch loket.
Ik heb zelf tijdens mij zwangerschap thuis gezeten vanwege een arbeidsconflict en heb toen mijn rechtsbijstand en een advocaat ingeschakeld. Dat heeft me onwijs geholpen en was me het geld zeker waard. Doordat zij voor mij communiceerden had ik een stuk minder stress wat natuurlijk beter is tijdens zwangerschap.
één jaar geleden
Bij mijn werk werd er gezegd dat je na een jaar over gaat naar 70% uitbetaald, dus naar mijn weten is dat niet raar...
één jaar geleden
Reactie op 28 September 2022
Bij mijn werk werd er gezegd dat je na een jaar over gaat naar 70% uitbetaa ...
Dat is normaal gezien zo bij een reguliere ziekmelding. Echter wanneer je ziek bent tgv je zwangerschap of bevalling, krijg je 100% doorbetaald voor de duur van max 2 jaar
één jaar geleden
Reactie op IKRAM1990
Dat is normaal gezien zo bij een reguliere ziekmelding. Echter wanneer je z ...
Als ik dit zo lees vat ik dat niet zo op ,maar als het idd zo is zou ik zeker met je werkgever om tafel gaan om dat te bespreken. In zo'n situatie moet je gewoon altijd om tafel blijven gaan vooral als om je rechten gaat als werknemer en als ze niet bieden navragen waarom niet etc
één jaar geleden
Reactie op 28 September 2022
Als ik dit zo lees vat ik dat niet zo op ,maar als het idd zo is zou ik zek ...
Ik had het uwv ook nog gebeld en zij gaven ook aan dat de loon 100% wordt doorbetaald, omdat er sprake is van een vangnetregeling. Ik ben ook heel erg benieuwd of er iemand ervaring heeft met reintegreren, meer concreet wanneer je niet binnen 1 jaar op je contracturen zit en welke inspanning je van je werkgever mag verwachten om jou van passend blijvend werk te voorzien
één jaar geleden
Ik zit al in een tweede poor traject en ik vind het best wel fijn. Verder is het wettelijk verplicht dat je na een jaar ziekte het tweede spoor in moet. Je kunt daar niet onder uit. Ik krijg wel 100% voor het tweede jaar maar dat is zo cao bepaald. Verder keert het uwv het geld uit en niet je werkgever, mits de klachten komen door zwangerschap/bevalling. Dus als iemand het betaald zijn zij het. Ik ben ook aan het reïntegreren en mij is verteld zo lang er groei is kunnen ze mij niet ontslaan. Maar ik heb wel een vast contract.