Hii mama's,
Iemand die mij misschien verder kan helpen? Zonder te veel in detail te treden... ik ben dus na mijn bevalling een moeilijke periode tegemoet gegaan. Mede hierdoor ook langdurig uitgevallen, intensief traject gevolgd bij de psycholoog. Ben overigens nog altijd in behandeling bij de psycholoog. In sep dit jaar pas kunnen starten met reintegreren in hetzelfde bedrijf maar binnen een andere functie. Ik zit nog niet op mijn volledige uren, maar ben wel trots op de uren die ik nu maak rekening houdend met waar ik vandaan kom. De bedrijfsarts zet mij onder druk dat ik binnen 1 jaar en 3 maanden weer mijn volledige uren moet draaien en anders gaan ze het tweede spoor met mij in. Ik re integreer nu binnen een andere functie wat passend is en aansluit bij mijn draagkracht, maar waar ik niet na mijn reintegratie kan blijven, omdat er geen plek voor mij is. Het is dus pappen en nat houden, ik steek al mijn tijd en energie in werk dat ik niet kan blijven doen. Aangezien ik ziek ben tgv mijn zwangerschap/bevalling, val ik onder de vangnetregeling en betaald het uwv mijn loon door. Mijn werkgever wil nu vanaf dec (1 jaar ziekte) mijn loon nog voor 70 procent doorbetalen. Mijns inziens mag dit toch niet en heb ik 104 weken recht op 100% loondoorbetaling?
Om het nog ingewikkelder te maken, ik ben momenteel zwanger van mijn tweede kindje en moet vanaf eind februari met zwangerschapsverlof.
- Ik vind dat de werkgever onvoldoende inspanning levert om mij passend blijvend werk aan te bieden. Oude functie is geen optie. Mag ik verwachten dat ze me meer gaan begeleiden in dit traject? Heb het gevoel dat ze van mij af willen en daarom het tweede spoor willen inzetten.
- Ik ga straks met zwangerschaps- en bevallingsverlof? Wat gebeurt er na mijn verlof als ik nog niet op mijn uren zit?