8 Reacties

4 maanden geleden

Die van mij is ook nog niet zindelijk. Ze heeft pas 1x zonder luier op t potje gezeten toen ze aangaf dat t uit moest. Maar toen had ze al geplast voordat alles uit was. Wel gaat ze geregeld met mij mee naar de wc. Dan gaat ze op t potje met haar luier en kleren aan. K denk dat ze zo wel begrijpt wat je er hoort te doen, maar ik durf het echte zindelijk maken nog niet aan. We hebben een houten vloer dus ben gewoon bang dat er iets mee gebeurt 🤭 dus ik lees mee met de tips 😅 en hoop dat we niet te laat zijn begonnen 😉 Die van mij gaat meestal in haar speelkeuken staan drukken. Maarja, als ik dat doorheb, is het te laat om haar op t potje te zetten want dan is ze al bezig. Heb wel eens ergens gelezen dat je ze na t eten erop moet zetten, omdat ze dan meestal gaan poepen

4 maanden geleden

Mijn ervaring met 2 jongens is dat het geen zin heeft om te beginnen als ze er nog niet aan toe zijn. Als ze nog niet snappen wat plassen en poepen is, of het nog niet duidelijk kunnen maken , of er nog geen interesse in hebben, kun je beter nog niet aan beginnen. Dat frustreert jezelf (want het schiet niet op) en helpt je kleintje ook niet. Er zijn kindjes die al met 2jr zindelijk zijn, maar die zijn erg vroeg, meeste kindjes zijn wat later. Bij mijn zoons zat er trouwens best wat tijd tussen plassen en poepen op wc, poepen kwam pas een paar maanden later. Bij mijn oudste hielp stickers plakken goed, mijn tweede was totaal ongevoelig voor.

4 maanden geleden

Ik volg! Zoon zit graag op het potje maar plast/poept er nog niet op.

4 maanden geleden

Hoihoi! Wij zijn heel simpel begonnen met enkel het potje in z'n speelhoek zetten. Heel lang heeft er niet naar omgekeken en nu gaat hij erop zitten. Nadat hij gewend was aan z'n potje zetten wij hem nu na 't ontbijt op t potje. Op een toevalstreffer na gebeurd er niks maar hij blijft er in ieder geval even opzitten.

4 maanden geleden

Mijn zoontje zit wel graag op het potje. Maar het is op en af, op en af xd. Hij geeft al wel steeds vaker aan dat de luier nat is en dat hij af moet. Een paar keer een signaal dat hij moet plassen. Poepen echt totaal nog niet. Maar ik kan hem ook niet goed op het potje houden. Ik heb hem al weleens zonder luier laten lopen, maar toen kreeg ik 3 plasjes regelrecht de tv kast in waar allemaal papier werk in zit 😂. Dus daar eerst maar een zeil voor doen ofzo voordat ik dat weer doe 😂.

4 maanden geleden

Wij zijn ook maar langzaam begonnen met het introduceren van het potje. Het potje staat al maanden in de kamer. Hij sjouwt er wat mee rond en zegt cc (wc). Soms zit hij er even op, maar blijft letterlijk 3 seconden zitten en hoppa weer spelen. Wel is hij erg geïnteresseerd in de wc. Hij wil vaak even kijken bij de wc en doorspoelen en nemen hem vaak mee als wij zelf naar de wc gaan. Als we de luier verschonen lijkt hij in zijn luier wat erin zit en zegt hij ook cc. Hij maakt dus wel enige koppeling heb ik het idee, maar daar houdt het ook wel op. Met het mooie weer laat ik hem wel eens zonder luier buiten lopen, maar hij geeft niet aan wanneer hij moet. Laatst ging hij opeens poepen, ik wilde hem snel op het potje zetten maar hij wilde met geen mogelijkheid gaan zitten. Dus we forceren het niet. Komt vanzelf. Verder geen tips voor je dus haha maar denk zeker niet dat je te laat bent. Gewoon maar doorgaan met introduceren van het potje en de wc en dan komt het wel denk ik.

4 maanden geleden

Een moment kiezen waarop je bijna zeker weet dat hij iets moet gaan doen. Bijvoorbeeld na het tussendoortje met drinken s morgens. Op het potje zetten, bijv boekje voorlezen en hopen op dat er iets komt. Onze dochter zetten we er regelmatig op. Soms wel met succes soms niet. Doet ze iets dan merkt ze dat wel, staat op om potje te legen in de wc en door te spoelen😅 Lukt dat moment uitbreiden met een ander moment. Hier gaat het ook nog niet soepel hoor. Tip boek: zindelijk(heid) is kinderspel (of zoiets) Of haar podcast.

4 maanden geleden

Ik vind het nog vroeg hoor. Ze krijgt hier nu net interesse in het potje, wil er ook wel op zitten, maar heeft volgens mij geen idee wat daadwerkelijk de bedoeling is. Mijn oudste was zindelijk vlak voor ze 3 werd. (Daarna werd haar zusje geboren en kreeg ze een 'terugval ') Maar tegen die tijd kon ik ook met haar praten over wat de bedoeling was en kon zij aangeven als ze moest.