5 Reacties

één maand geleden

Hoe oud is je dochter? Het kan dat ze fysiek nog niet in staat is om haar plas op te houden. Mogelijk kan je het een tijd loslaten en dan nog eens proberen. Goed dat je een week zonder afspraken had. Bij onze dochter hielp het om te zeggen: ‘zeg jij wanneer je moet plassen?’ en ‘zorg dat je onderbroekje droog blijft’. Dan moet ze zelf bedenken dat ze moet gaan plassen en naar het toilet gaan en leer ze het ook ophouden. Ik las dat het goed is om rustig te reageren als ze een ongelukje heeft en niet boos te worden. Wel zeggen dat plassen op het toilet/potje hoort. Dat is een hele uitdaging!

één maand geleden

Reactie op NBbaby

Hoe oud is je dochter? Het kan dat ze fysiek nog niet in staat is om haar p ...
Ze is net 2 jaar. En ze kan heel lang met een droge luier lopen. Soms wel 6 uur lang. En als ik het haar vraag. Waar doe je plasjes en waar staat je potje antwoord ze er goed op.

één maand geleden

Reactie op L Helderman

Ze is net 2 jaar. En ze kan heel lang met een droge luier lopen. Soms wel 6 ...
Wauw wat goed al! Ik zou vooral doorgaan met potje/wc en dragen van luier(broekje). Het moment dat ze het mentaal ook kan, komt vanzelf denk ik. Als je veel frustratie kan voorkomen, is het voor jezelf fijner en voor je kindje ook 😉 Maar onze oudste dochter was 3 jaar toen wij de tijd namen om het te trainen; misschien waren wij wel laat. Ze was wel in een dag of 4 zindelijk.

één maand geleden

Ik denk dat het al supergoed gaat en je frustratie onterecht is. Ze is al goed aan het oefenen en 3 ongelukjes per dag is heel normaal in het begin. Het is heel knap. Ze zijn vaak zo druk met spelen en als ze bedenken/voelen dat ze moeten plassen, is ze al te laat. Op de opvang het natuurlijk weer een andere setting, veel drukker en misschien kan ze niet uit zichzelf naar het toilet maar moet ze er echt om vragen? Jij en je dochter doen niets verkeerd, gewoon lekker oefenen met plassen op de wc op de vaste momenten en nog eens een halve dag proberen zonder luier als je dat graag wil. Ook niet te veel druk opleggen. Dan niet teleurgesteld zijn maar de volgende dag gewoon nog eens proberen :) succes! Ohja, dat ze weet waar het potje staat en dat je daar moet plassen is denk ik vooral een gewetensvraag maar staat los van het lichamelijke aspect.

één maand geleden

Geef niet op! Ik ken je frustratie heel erg. Maar deze fase hebben/hadden wij ook. Ik zette haar direct nadat ze het in haar onderbroek deed om duidelijk te makendat zd het daar moest doen. Ze maakte daarna dd stap dat zr een druppel in haar broekje deed en daarna aan gaf en de rest op het potje/wc deed. We hebben dagen dat ze helemaal droog bkijft (uitgezonderd slapen) en dagen dat het vaak achter elkaar fout gaat (te moe, te druk met spelen). Opvang: wel een luier, masr ze zetten haar wel op de wc. Ook hier is ze echt net 2 jaar en qua spraakontwikkeling loopt ze achter wat ook niet meewerkt.