6 Reacties
3 maanden geleden
Hier ben ik ik 4 weken geleden aan de gang gegaan. Heb de zindelijkheidsbox gebruikt. Of ja, aangeschaft en wij waren er in 4 dagen doorheen.
Maar wat ik vooral wil zeggen; op de Facebook groep ervan, lees ik dat veel kinderen na een aantal dagen een terugval hebben om het daarna goed door te kunnen pakken. Ik zou dus vooral even doorzetten.
Ik kan me wel voorstellen dat het voor zo'n kleine op t kinderdagverblijf een stuk lastiger is, meer prikkels, langere afstand tot een volwassene, andere omgeving etc.
Succes!
3 maanden geleden
Mijn dochter is zindelijk geworden met de zindelijkheidsbox, ik vind het echt een aanrader zeker ook met de tips en adviezen voor jou als ouder.
Geef het de tijd en zet door, het heeft een aantal dagen nodig maar als het kwartje is gevallen komt het goed. Indien mogelijk even geen opvang en vooral veel rondom huis zijn.
vorige maand
Mijn ervaring leert ze worden pas echt zindelijk als ze er zelf klaar voor zijn.
Wat je eventueel wel zou kunnen doen is een onderbroek aantrekken en daarboven een luier zodat die wel het gevoel ervaart wat gebeurt er als ik in mijn broek plast maar dan heb je niet al die "ongelukjes".
Die van mijn is denk nu 1,5 mnd zindelijk maar op de crèche altijd nog een luier aan omdat ze daar zoveel spelen en er niet continu word gevraagd moet je plassen
vorige maand
Hoe gaat t nu?
Adhv t aantal ongelukjes zou ik zeggen: laat het even rusten. Stimuleer t gaan op t potje of misschien de grote wc met een krukje/trapje met wc verkleiner. Maar houd de pamper aan.
Ik heb zelf een wc kalender gemaakt voor mijn dochter om stickers op te plakken en bij 5 stickers, poep in wc en hele dag droge broek een kleinigheidje grabbelen. Ik heb dit gedaan toen ze geregeld begon aan te geven dat ze moest plassen.
T trapje voor de wc heeft ze zelf uitgekozen. Dat helpt ook.
Maar vorige week ging t heel goed maar na een dag bij mijn ouders, die oppassen, had ze een terugval. Moest t weer langzaam oppakken. Ik merkte dat het haar zelfvertrouwen ook geschaad heeft. Daarom zou ik het misschien even laten rusten en dan met frisse moed weer oppakken.
vorige maand
Blotebillentijd!! Dan kunnen ze niet in de broek poepen of plassen. Worden ongelukjes snel en inzichtelijk. Is op het potje zitten heel gemakkelijk gedaan. Dat werkt echt! Enige nadeel is dat je soms wel wat vaker moet dweilen in het begin.
Ik zou het gewoon proberen. Met wachten tot ze zelf interesse hebben, ben je soms gewoon te laat. Want zindelijkheid is geen hobby waar je wacht tot iemand interesse krijgt, maar onderdeel van het dagelijks leven net als eten en aankleden. En je neemt ze gewoon mee in het dagelijkse leven.
En jullie zijn al superver! Ten eerste hij voelt wel aan dat hij moet poepen en plassen. Hij weet dat het potje de juiste plek is. Hij kan het vaak al aangeven. Poepen gaat top! Jullie zijn een heel eind op weg inderdaad.
Ps. Wat ze op de opvang zeggen is gemakzucht, scheelt hun verschonen als hij weer een luier aankan. En op de opvang is het anders als tijd.
Pss zindelijkheid is soms net als slapen, het gaat op en neer. Het is niet alleen maar een stijgende lijn. Gewoon rustig doorgaan en niet teveel druk!