7 Reacties
2 maanden geleden
Oh, ik heb hier nog niet eens over nagedacht dat dit kan gaan veranderen bij de opvang.
Ik hoop toch wel voor hen zelf dat ze bij onze jongeman een slaapzak aan houden, want hij heeft al 2x vanwege de warmte zonder slaapzak geslapen en alles onder de 💩 gesmeerd omdat hij altijd poept als ie wakker wordt.
Maar ik wou zelf volgend jaar in de zomer gaan beginnen met zindelijkheid. Dan lekker in de zomer veel zonder broek spelen, potje buiten zetten. Ik vind het nu eigenlijk nog te klein, vooral om zelf zijn broek omlaag en omhoog te doen zeg maar.
Maar ik ga eens achter veranderingen bij onze opvang aan. Thx voor de tip 😄
2 maanden geleden
Mijn dochter gaat af en toe op de wc/potje. Voor jullie zou ik thuis nog niet beginnen, zeker ivm de komst van de baby. Ze kan gerust een paar maand oefenen op het kdv en als je dochter thuis ook op de wc wil, geeft ze dat vanzelf wel aan.
2 maanden geleden
Allereerst apart dat ze geen slaapzak meer aankrijgt. Maar mooi dat ze beginnen met zindelijkheid.
Best pittig als je 38 wk om nu te starten! Kost best wat tijd en energie vind ik.
Wij zijn ondertussen begonnen met zindelijkheid. Al vanaf de kerst regelmatig op het potje gezet om eraan te wennen. Sinds 5 weken echt doorgezet met zindelijk maken. Gaat hier echt heel goed, we zijn er nog lang niet, maar ja ze moet nog 2 worden
2 maanden geleden
Van doe slaapzak doende denk ik zodat ze extra snel kunnen evacueren als het nodig is. In pyjama kan iedereen zo hup mee naar buiten terwijl in slaapzak de leidster eerst 6/8 slaapzakken uit moet doen. Dit heb ik weleens vaker gehoord in mijn omgeving
2 maanden geleden
Ik zou echt absoluut niet beginnen als er een kindje aan komt. Veel te veel veranderingen en emoties, daar hoeft je kindje niet ook nog de zindelijkheidstraining nu bij. Ik heb in maart een kindje gekregen en mijn oudste is nu net 2. Zij heeft echt 2 maanden heel erg moeten wennen aan de baby, ze was heel lief, maar had ook veel gevoelens. Na een maand of 2 was ze gewend aan de nieuwe situatie en zijn we begonnen met zindelijkheidstraining, maar alleen omdat ze zelf eigenlijk geen luier meer wou. Ze is nu zindelijk 😊 dus qua leeftijd zou het bij je kindje kunnen, maar qua veranderingen niet. Vind het ook gek dat de opvang dat nu meedeelt en niet met jullie overlegd aangezien het waarschijnlijk niet te missen is dat je bijna een baby krijgt. Wordt ook overal afgeraden om zindelijk te starten als er een baby aankomt.