6 Reacties
één jaar geleden
Ik kom zelf uit een familie met allemaal nichten. Mijn broer is de enige jongen. We waren vaak met z'n allen aan het voetballen, verstoppertje en bordspellen aan het spelen. Ik denk niet dat hij er ooit moeite mee heeft gehad dat hij als enige jongen was. Ze groeien toch met elkaar op en zal dus ook niet beter weten. Vaak is dat meer je eigen gevoel.
één jaar geleden
Hier is het anders om, alle kinderen in de famillie zijn jongens, behalve ons 2e kindje, een meisje. Ze word op handen gedragen door al die stoere mannen. We vinden het juist een zegening, ons enigste meisje🤭🌼en ze is ook nog eens de jongste.
Al snap ik dat het voor een jongen, tussen al die meisjes, misschien wel heel anders voelt.
één jaar geleden
Ik vind het allang luxe dat er nichtjes in dezelfde leeftijd zijn. 🙈 Mijn man is een nakomertje en daardoor onze dochter ook aan zijn kant van de familie, bij mijn kant van de familie is ze de eerste. Dus het is of alleen spelen, of een leeftijdsverschil van ruim 6 jaar. 🤷🏼♀️😂
één jaar geleden
Op zich is het inderdaad in deze tijd al iets dat er neefjes en nichtjes zijn. Mijn dochtertje heeft er geen. Zowel mijn broer als mijn vriend zijn zus zijn bewust kinderloos.
Als ik naar mezelf kijk, ik heb veel neven en nichten van mijn leeftijd en ik kwam als kind het best overeen met mijn neefjes. Meisjes en jongens kunnen gerust samen spelen.
één jaar geleden
Ik ben zelf het enige meisje in onze generatie in de familie, verder heb ik alleen maar broers en neven. Ik ben dan ook niet echt een meisjes-meisje, maar ik denk dat dat niet heel anders was geweest als ik wel zussen of nichtjes had gehad. Ik was altijd lekker met de jongens aan het voetballen en boomhutten bouwen, ik heb me daarin nooit een buitenbeentje gevoeld. Ik geloof heilig dat hoe volwassenen daarmee omgaan vaak meer invloed heeft op een kind: als jullie doen alsof het een beetje gek is, voelt het kind dat op een gegeven moment wel aan.