4 Reacties

2 maanden geleden

Ik herken het deels toen onze jongste erg last had van verlatingsangst. In ons geval was het alleen drama bij mij, dus heeft papa haar in die periode naar bed gebracht. Later nog wel een paar weken gehad dat het bij ons allemaal ook drama was. Wij hebben haar toen laten uithuilen. Misschien niet de ideale oplossing, maar als je zeker weet dat er écht niks aan de hand is dan is het wel sneu, maar uiteindelijk wel effectief. Sterkte in elk geval, het is echt heel lastig.

2 maanden geleden

Mijn dochter ging buitenshuis, op de opvang en grootouders, ook prima slapen tijdens de slaapregressiefase. Ik moest gewoon niet in de buurt zijn. Na 1,5 week ging t beter en na 2 weken was het voorbij. Dus mijn tip: hou vol 😅

2 maanden geleden

Hoi! Hier op t moment hetzelfde…eind september wordt hij 2 jaar! altijd goed slapen en nu iedere keer drama met ‘s avonds op bed leggen. Bij z’n middagdutje gaat hij wel gelijk slapen! 😴 Wij hebben hem nu ook een paar keer uit laten halen want er is niks aan de hand…volhouden om er niet naartoe te gaan is dan het lastigste 😅 maar uiteindelijk valt ie in slaap en is nu iedere avond iets korter dat ie huilt…dus we moeten ff volhouden denk ik

2 maanden geleden

Dat er voor de ouder op het oog niks aan de hand is wil niet zeggen dat er ook niks is. Verlatingsangst (of verdriet of slecht slapen door......) is zeker een ding en ik zou mijn kind echt niet alleen in z'n bedje laten huilen. Met 2 jaar zijn ze nog steeds te jong om rationeel te denken en hebben ons super hard nodig. Als ons zoontje huilt 's avonds (of willekeurig welk moment) dan gaat een van ons bij hem zitten, stelt hem gerust en afhankelijk van zijn reactie blijft tot hij slaapt of gaat weer naar beneden (met soms een paar keer dit riedeltje opnieuw). Wij willen graag dat onze kinderen leren dat we er hoe dan ook voor ze zijn. Kan je zoontje aangeven wat hij lastig vind? Kan je wat met hem afspreken of iets vinden samen waardoor hij wel in bed wil liggen? Bijv dat je bij hem blijft? Of kan je je vriendin vragen om hem elke avond in bed te leggen 😂😂 Ik zou erachter proberen te komen wat maakt dat je zoontje niet naar bed wil of wil slapen en kijken of je een middenweg kan vinden samen, en vooral doen wat werkt en niet te veel strijd aan gaan. Ook dit is weer een fase en ik hoop voor je dat die snel voorbij is! Wat betreft het algemene slechte slapen, wij hebben een vloerbed genomen (90x200) en het is werkelijk geweldig, zoontje is beter gaan slapen (ik heb het idee dat hij zich opgesloten voelde in het ledikant) en is veel makkelijker te troosten (gewoon ernaast liggen). Misschien is dat nog iets om te proberen? Succes🍀