5 Reacties
één jaar geleden
Mijn zoontje doet het ook. S'ochtends geef ik hem snel een fles en een droog broodje. We zijn net uit bed dan kan ik dat gezeur echt nog niet aan. Ik neem zelf een ontbijt shake dan en neem later brood wanneer hij een dutje doet. Niet ideaal maar voor nu nog even een oplossing. Wanneer ik mijn brood smeer tijdens zijn dutje smeer ik meteen weer een broodje voor hem voor wanneer hij wakker wordt. Soms haal ik wat uit de vriezer wat ik heb eerder heb gemaakt zoals ei muffins ofzo.
Met avond eten zet ik hem vaak in de box. Eventjes huilen maar snel over en vermaakt zich goed. Tijdens het avond eten krijg hij wanneer hij klaar is een rijstewafel en daarna een speeltje meestal. En dan hoop ik vrijwel ook klaar te zijn.
Ik kan wel steeds een strijd aangaan maar wij zijn ook met z'n tween en wil niet in de avond doodop en overprikkeld zijn 😅.
één jaar geleden
Hier smeer ik vaak de boterham van onze kleine en knip als eerste de korstjes er af als ik begin. Die geef ik hem dan als hij nog op de grond naast me zit.
Maar wel enigszins herkenbaar. Zodra er eten in het zicht is of de koelkast open gaat, dan krijgt meneertje "honger".
Ook idd dat ik hem steeds vaker bij me in de buurt zet tijdens het koken en hem dan alvast wat laat proeven, een stukje komkommer of maiswafel geef bijvoorbeeld.
Ik heb ook niet echt heel veel zin om hier strijd over aan te gaan, want er zijn in mijn ogen belangrijkere dingen om dat over aan te gaan.
één jaar geleden
Misschien een tip: kun je een leertoren kopen of de IKEA improvisatie variant (kruk plus trapje op elkaar schroeven)? Ik zet m’n zoontje met een leertoren op een veilig stukje aanrecht en laat hem daar spelen met een Ikea speelgoed pannetje en een bakje met een theelepel. Ik doe een mini snackje bij en hij is zoet, ziet gelijk wat ik aan t doen ben. Sinds kort weet hij die leertoren zelf aan t aanrecht te schuiven en erop te klimmen.
één jaar geleden
Inderdaad mee laten kijken met koken, en evt intussen wat te snoepen geven van de snijplank (komkommer, paprika ofzo). In de namiddag zit zelfstandig spelen er sowieso niet meer in hier, dus dan is het sowieso mooie bezigheidstherapie.
Bij de overige maaltijden ben ik wel streng dat we gewoon wachten tot het eten op tafel staat voor iedereen. Kind moet ook leren wachten en dat hij niet altijd een voorkeurspositie krijgt. Kan me niet schelen hoe hard het protest is 😜