4 Reacties

9 maanden geleden

Geen tips of herkenning maar vertrouw op je moeder instinct en laat je niet gek maken. Als je het idee hebt dat er niks aan de hand is, is er niks aan de hand. Komt vanzelf goed. Pas als je zelf problemen ziet zou ik er wat aan doen

9 maanden geleden

Je zou ook eens een logopedist kunnen raadplegen of dit normaal is of wat je er zelf aan kunt doen ipv gelijk met je zoontje daar naartoe gaan? Gewoon vrijblijvend advies vragen? Ik heb ook werkelijk geen idee of het normaal is of niet. Dus verder geen tips ofzo.

9 maanden geleden

Hoi! Hier een logopediste. Op deze leeftijd is echt alles nog normaal. Dat hij een paar woordjes zegt en verder op „zijn eigen manier“ praat is al heel goed! Het ene kindje leert sneller praten dan het ander. Wat je kunt doen om het te ondersteunen is inderdaad veel voorlezen, veel tijdens jet samen spelen benoemen, zingen en hem met momenten naar je mond laten kijken als je iets zegt. Wat je wel even zou kunnen laten testen is zijn gehoor. Zo weet je zeker of de auditieve informatie ook binnen kan komen, en die is natuurlijk heel belangrijk voor het goed leren praten. Articulatie kan grofweg vanaf 2,5 jaar worden getest. Voor die leeftijd heeft het echt nog niet veel nut aangezien de spraak zich noch moet ontwikkelen. Belangrijk is dat jullie vooruitgangen zien, dus met stapjes nieuwe woordjes erbij, nieuwe klankjes etc. Het feit dat jullie er bewust mee omgaan is heel goed. Succes en geef het tijd ! ;)

9 maanden geleden

Reactie op Mir I am A

Hoi! Hier een logopediste. Op deze leeftijd is echt alles nog normaal. Dat ...
Super! Ja het gaat gewoon in een stijgende lijn. Zijn gehoor is verder ook goed. Dankjewel voor je (en de rest ook) berichtje, stelt me weer gerust. We zingen en oefenen ondertussen gewoon verder 🤘🏼