20 Reacties

Ik weet niet of elma onder de 1 jaar gebruikt mag worden maar tegelijk, die prikken zijn gewoon heel erg naar dus denk niet dat elma heel erg gaat helpen want de naald gaat vrij diep, elma is echt alleen voor het huid oppervlakte
Ik gaf altijd een zetpil van te voren maar blijkbaar mag dat niet 😬

vorig jaar

Ik deed bij de oudste altijd vallen en stoten gel van vsm en zetpil

vorig jaar

Tuurlijk zijn de prikjes vervelend en niet leuk maar denk dat je er gewoon door heen moet. Het hoort er gewoon bij. Denk niet dat je moet gaan experimenteren en vaak zijn ze echt wel met 2-3 dagen beter en anders altijd bij veel last een zetpil. De oudste kreeg nu der 3,5 jaar prik en die had er geen dag last van. Tuurlijk is tie wat ouder maar die maakt het veel bewuster mee. De baby merken alleen iets van de prik zelf en hooguit paar uur later maar merken er daarna niet veel meer van.

vorig jaar

Reactie op 𝙱 𝙾 𝙷 𝙾 𝙼 𝙰 𝙼 𝙰

Ik gaf altijd een zetpil van te voren maar blijkbaar mag dat niet 😬
Nee dat remt de werking.

vorig jaar

Reactie op Mandy113

Nee dat remt de werking.
Nog nooit van gehoord. Zelfs cb hier zegt dat het gewoon mag. Voor bijna 11 jaar terug bij de oudste al en nu bij de jongste (bijna 11 maand) ook

vorig jaar

Ja, heb het met 5mnd gedaan omdat m’n kindje die haast nooit huilt na de 3mnd prik het hele eind naar huis (woon niet dichtbij het cb) had gebruld. De verpleegkundige daar had gebruik van Emla nog niet eerder meegemaakt maar vond het wel interessant. Alleen, doordat ze onwijs de tijd nam voor ons, was het eigenlijk niet eens meer nodig geweest. Helaas hebben we met de 11mnd prik een andere verpleegkundige, dus weet nog niet wat we nu gaan doen. Hier meer info: https://ggd.groningen.nl/kind-en-opvoeding/inentingen-voor-kinderen/minder-pijn-bij-vaccinaties/

vorig jaar

Reactie op girlsmom1991LT

Tuurlijk zijn de prikjes vervelend en niet leuk maar denk dat je er gewoon ...
In dit lange artikel gaat het er oa ook over dat de pijn van vaccinaties er niet gewoon bij hoort. https://www.nrc.nl/nieuws/2023/12/15/kinderarts-elise-van-de-putte-kinderen-worden-geweldig-onder-druk-gezet-a4184273 Mocht je het willen lezen maar niet kunnen openen, dan heb ik een andere link in PB (weet niet of die hier zo mag nl)

vorig jaar

Reactie op naattoss

Nog nooit van gehoord. Zelfs cb hier zegt dat het gewoon mag. Voor bijna 11 ...
Het gaat om van te voren.. dus voordat de prik gezet is. Ik heb t in verleden ook gedaan totdat ik dit las.

vorig jaar

Sorry deze:

vorig jaar

Reactie op girlsmom1991LT

Sorry deze:
Pff ook voor mij nieuwe informatie.. de zetpil werkt vaak wel bij mijn kleine. Wat kan ik hem dan geven vooraf een vaccinatie om de pijn te verzachten?

vorig jaar

Reactie op Mama Musallam

Pff ook voor mij nieuwe informatie.. de zetpil werkt vaak wel bij mijn klei ...
Nabijheid en liefde? Dat heelt al zoveel. Die prikjes zijn vervelend want ja het is een naald dus vooraf zou ik niks doen. Voor TS: Emla kan werken, moet je ongeveer 15-30 minuten voordat ze gaan prikken laten inwerken op de huid. Kan middels een pleister of zalf. Ik weet niet of dit in deze dosering al mag bij baby’s maar in dentinox zit hetzelfde medicijn (lidocaine) wat dus verdovend werkt en dit mogen baby’s ook krijgen bij beginnende tandjes bijv. Ik zou het als ik jou was navragen aan het CB die de prikjes zet en eventueel de huisarts uitlaten zoeken of je baby dit mag. Je smeert het of plakt het dan op de plek waar ze het prikje zetten waardoor ze de prik minder voelen maar de vloeistof is bij vaccinaties vaak erg dik waardoor ze dat alsnog voelen en daar werkt het dan helaas weer niet tegen. (Ik ben verpleegkundige mochten mensen zich afvragen waar mijn informatie vandaan komt)

vorig jaar

Reactie op Jamie0407

Nabijheid en liefde? Dat heelt al zoveel. Die prikjes zijn vervelend want j ...
Ha collega! Zou een uur inwerken aanhouden, tot 12 mnd maximaal twee pleisters tegelijk

vorig jaar

Reactie op Herfstrood

Ha collega! Zou een uur inwerken aanhouden, tot 12 mnd maximaal twee pleis ...
😘😘

vorig jaar

Dankjewel voor deze post! Ik wist helemaal niets van de emla pleister, maar ik ga het nu zeker kopen voor mijn baby. https://ggd.groningen.nl/kind-en-opvoeding/inentingen-voor-kinderen/gebruik-emla-creme-en-suikerwater/

vorig jaar

Nou, mijn baby heeft de prikken goed gevoeld. Emla verdooft maar tot 3mm diep. Maar hopelijk heeft het wel een beetje geholpen . De Emla kleeft ook enorm hard. De volgende keer ga ik ook een remover spray van wepeel uitproberen. Mijn kleine is vrolijk, maar heeft wel een verhoging een stramme beenspieren. Het helpt om de benen van je baby te laten fietsen . Maar dat heb ik allemaal net van https://kindenzorg.nl/nieuws_achtergrond/feiten-fabels-over-verdovende-zalf-emla/ geleerd.

vorig jaar

Het fijnste voor de baby eigenlijk nog is om bij de keren dat er twee vaccinaties zijn, twee verpleegkundigen tegelijk te laten prikken. Zijn er alleen helaas niet altijd.

vorig jaar

Emla hebben wij vorig jaar gebruikt bij mijn oudste dochter met de 9 jaars prik maar werkte niet. Ik gebruikte met 11 maanden bij haar de vallen en stoten gel van vsm en dat werkte veel beter.

vorig jaar

Reactie op Herfstrood

In dit lange artikel gaat het er oa ook over dat de pijn van vaccinaties er ...
Zou ik het artikel mogen lezen? ☺️