57 Reacties

2 maanden geleden

Pfff ergste nacht tot dusver gehad… hij werd om 23:45u wakker en wilde alleen maar op een van ons liggen. Zelf nog gevoed om 01:00u maar wegleggen in eigen bed was echt een no go dus voor het eerst meegenomen naar ons bed en hij kroop helemaal op me om te gaan slapen. Heel lief en zielig tegelijk maar ik sliep hierdoor pas tegen 2 uur aan 😫 en om 04:45u was hij alweer wakker. Spelen, mij slaan in mn gezicht 🥴 uiteindelijk is hij na het voeden om 05:30u weer in slaap gevallen en heb ik hem gelukkig in zn eigen bed gelegd waar hij tot 07:35u sliep. 16 uur slaap in 3 nachten tijd is echt te weinig…

2 maanden geleden

Hier ook een verschrikkelijke nacht. Van 22:00 tot 03:30 huilen en niet rustig te krijgen. Uiteindelijk een flesje gegeven en toen sliep ze eindelijk tot 6:00 uur. Ochtend dutje wilde ze ook niet doen. Hoe kijken jullie naar nachtvoeding tijdens de regressie? Ik vind het heel lastig want officieel is het niet meer nodig maar als het helpt... Slaap is zo belangrijk

2 maanden geleden

Reactie op Didu

Hier ook een verschrikkelijke nacht. Van 22:00 tot 03:30 huilen en niet rus ...
Er is onderzoek dat laat zien dat nacht voedingen tot 18 maanden bijdragen aan (hersen)ontwikkeling. En wat is niet nodig. Wij kunnen ook dagen zonder eten 🫢🫢 dus gewoon lekker geven als ze daarna weer gaan slapen. Als ze in een groei spurt zitten is het niet gek dat ze weer wat extra nodig hebben toch. De kleintjes groeien zo snel.

2 maanden geleden

Reactie op Didu

Ik kan het echt niet aan geen nachtvoeding te geven. Dan is de hele nacht weg. Dus hier krijgt hij gewoon. Iets van 60-90ml dus niet veel. Nu laat hij daar de laatste nachten 30 van staan dus geloof wel dat als hij niet meer wil hij ook wel stopt.

2 maanden geleden

Reactie op Didu

Ik voed op verzoek. Nu al 2x een nachtvoeding gehad tijdens de regressie. Als het nodig is is het nodig. Komt een moment dat het nooit meer nodig is en dan ben ik blij dat dit hielp om hem rustig te krijgen

2 maanden geleden

Ben net 2u bezig geweest met hem. Hopelijk slaapt hij nu lekker door. Elke keer op de arm in slaap en krijsen bij het wegleggen. Laatste keer maar gewoon niet meer gepakt en geaaid in bed. Lijkt gelukt. Nooit zeggen ik weet het. 🤞

2 maanden geleden

Reactie op Didu

Vooral doen zou ik zeggen als het helpt met het slapen! Ik vind het belangrijker dat ze beter slapen dan het flesje niet hebben gekregen zegmaar. Hier soms ook nog nachtvoeding op verzoek!

2 maanden geleden

Pff hier ook om 21.30 opeens wakker. Uiteindelijk dus zó wakker dat ze gefrustreerd was dat ze niet meer kon slapen. Te alert. Mee in bed genomen, en daar had ze het helemaal gezellig natuurlijk. Meerdere pogingen gedaan, maar om 0.00 sliep ze weer. Wat een ellende…

2 maanden geleden

Hier vannacht dus 00;15 en pas 2:15 weer in bed. 6:00 wakker maar ik was zo moe dat ik hem even bij me gepakt had met het idee even wakker worden. Maar samen tot 7:45 geslapen. En nu?! Ja hoor om 9:45 geprobeerd in bed te leggen. Geen succes. Toen 10:15 nee ook niet. Dan maar lang rekken en kijken of hij 1 lang dutje wil doen. Zelf geslapen van 21:00 - 00:15 en 3:30 - 6:00 en 6:30 - 7:45. Had gehoopt met zijn eerste dutje mee naar bed te gaan. Maar ja als die er niet is... Eten koken met hem gaat namelijk ook niet dus dat deed ik altijd in zijn 2e dutje.

één maand geleden

Ik zit er nu midden in. Kan iemand vertellen hoelang dit duurt? 😓

één maand geleden

Reactie op Mommy2be<3

Ik zit er nu midden in. Kan iemand vertellen hoelang dit duurt? 😓
Zeker dat het een regressie is en niet de overgang van 2 naar 1 dutje?

één maand geleden

Reactie op Appelflapke

Ik weet het niet zeker. Ze weigert vaak één van de twee dutjes, maar heeft soms ook dagen dat ze beide dutjes prima slaapt. De nachten gaan nu al bijna 2 weken rampzalig. Slaapt al maanden door, maar sinds de afgelopen 2 weken wordt ze iedere nacht krijsend wakker. Ik bied melk aan maar dat wilt ze niet, ik moet echt een uur wiegen voor ze weer slaapt. De laatste dagen slaapt ze bij ons in bed, dan is het meteen troosten en slaapt ze gelukkig door. Liefst heb ik dat niet maar anders is het 15 uur slaap in 3 dagen voor ons..

één maand geleden

Reactie op Appelflapke

We hebben trouwens wel geprobeerd 1 dutje. Dan gaf geen verschil

één maand geleden

Reactie op Mommy2be<3

We hebben trouwens wel geprobeerd 1 dutje. Dan gaf geen verschil
Ik heb ook eens gelezen dat ze rond deze leeftijd groeipijnen kunnen ervaren. Ze masseerde de beentjes van haar baby voor het slapengaan en dat hielp al veel. Het kan natuurlijk ook een regressie zijn. Dacht dat deze 6 weken kon duren

één maand geleden

Reactie op Appelflapke

Ik heb ook eens gelezen dat ze rond deze leeftijd groeipijnen kunnen ervare ...
Tnx voor de tip, ik ga het uitproberen!

één maand geleden

Reactie op Mommy2be<3

Tnx voor de tip, ik ga het uitproberen!
Hopelijk betert het snel! Slaaptekort doet veel met een mens 🥲

één maand geleden

Je kan je kindje helpen door een voorspelbaar ritueel te houden en een fijn ritme in te bouwen. Verder moet je er inderdaad even door en het wordt daarna juist beter.. eventueel kan ik je ondersteunen met tips. Stuur me dan een DM of zoek op Droompad kinderslaapcoaching Liefs