11 Reacties
3 jaar geleden
Ik slaap al een tijdje niet meer van de bekkenpijn. Had dit bij m'n eerste zwangerschap pas opt einde maar zou typisch tweede zijn dat het nu vroeger begint. Het is verschrikkelijk. Heb wel oefeningen die wat helpen en warmte leggen helpt ook enorm. Ik slaap met een warm pittenkussen op m'n heupen 😄
3 jaar geleden
Hier ook onderrugpijn. Wanneer ik op mijn rug lig straalt dit door naar mijn billen. Als ik snachts uit bed kom lijk ik wel een oma zo krom lopen dat ik dan doe😭
3 jaar geleden
Ik ben vorige week bij een bekkenfysio geweest. Sindsdien bijna pijn vrij! Ze heeft dry needling gedaan (aangepaste versie) en oefeningen en tips meegegeven. Slapen met een zwangerschapskussen helpt ook enorm en een lende kussen voor in de bureaustoel op het werk. Nu in week 18 en bijna pijnvrij! Hopelijk blijft het zo
3 jaar geleden
Ik ben gisteren bij de fysio geweest en bij mij bleken m'n stuitje en linker bekken scheef te staan. Dit heeft ze recht gezet en gelijk minder last (14 weken nu). Moet wel al met zwangerschapskussen slapen ter ondersteuning. Mag niet bukken, alleen hurken maar niet te lang. Niet meer stofzuigen en dweilen. Mag geen avonddiensten meer werken (savonds moet ik op tijd rusten). Dit allemaal ter voorkoming van dat het stuitje weer scheef gaat staan.. en dat zo nog volhouden tot einde zwangerschap 😖😖 ik werk in de zorg, ben benieuwd wanneer ik eruit lig..
3 jaar geleden
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met 26 weken halve diensten gaan werken (werk in de zorg). Ook vanwege de bekken en een ischias. Nu 18 weken zwanger en als ik veel gedaan heb, heb ik voornamelijk last van mijn zitbeen/stuitje. Heb vandaag een een band bij de Prenatal gekocht. Die band tilt je buik een beetje omhoog uit de bekken en geeft ondersteuning aan de rug/bekken.
Band ga ik alleen gebruiken tijden werk en huishouden.
3 jaar geleden
Hier ook last sinds week 13 zoiets. Had t bij mn eerste zwangerschap rondom de 20 weken ook, maar ontzettend erg. Ik ben toen naar n bekkenfysio geweest maar dat heeft niet veel geholpen. Ik ben wel gewoon blijven doorwerken al verging ik van de pijn, vooral als ik thuis kwam en dan was t bed mn allerbeste vriend, daar ging k gelijk in tot ik weer moest opstaan om te werken. Nu vraag ik me af hoe heb ik dat kunnen doen & volhouden.
Nu heb ik mn eerste afspraak bij de osteopaat gehad, en moet zeggen dat dat wel voor verlichting geholpen heeft. Heb er nog steeds last van, maar toch minder heftig. Eind april ergens weer n afspraak. Tot die tijd heb ik oefeningen mee. (Maar die doe ik niet dagelijks)
3 jaar geleden
Reactie op embeetjex
Ik ben gisteren bij de fysio geweest en bij mij bleken m'n stuitje en linke ...
Ik werk ook in de zorg. Ik ben bij een bekkenfysio geweest maar die keek niet eens naar me stuitje die heeft wat oefeningen mee gegeven en dat was het dus dat vond ik wel vreemd, dus misschien naar een normale fysio?
3 jaar geleden
Reactie op MenMF
Ik werk ook in de zorg. Ik ben bij een bekkenfysio geweest maar die keek ni ...
Ik was ook bij een bekkenfysio. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik bij de vorige 3 weken na de bevalling van de trap ben gedonderd. Dat gaf haar aanleiding om naar m'n stuitje te kijken. Maar ook na een bevalling en hele heftige bekkenklachten kan je stuitje scheef gaan staan..