15 Reacties

2 jaar geleden

Hey hey! Ik heb vorige week vrijdag de 30 weken echo gehad, waar ze bij mij precies op uit kwamen weet ik niet meer maar ook bij mij kwam eruit dat ze te weinig gegroeid zou zijn tov de 20 weken echo, wel gaf ze aan dat het kan zijn dat mijn kindje een groeispurt had met 20 weken en het gewoon haar groeicurve is, dus ik moet over 3 weken terug voor een groeiecho om te kijken wat het resultaat dan is. Helaas kunnen we niks anders doen dan afwachten, tenminste niet voor zover ik weet. Probeer beetje rustig aan te doen en heel veel succes! Ik lees vaker dit soort verhalen en er bleek niks aan de hand te zijn. Gaat vast wel goedkomen💕

2 jaar geleden

Hey, hier heb ik al sinds de 20 weken echo elke 4 weken een groei echo. En sinds 3 weken is het veranderd naar elke 2 weken groeiecho. Laatste keer ook gemeten op P7. Dus hetzelfde. Hierbij was er al een slagader in de navelstreng te weinig en zit de navelstreng bij de placenta meer op de zijkant ipv het midden. Verder kan je er inderdaad weinig aan doen. Genoeg rust nemen en zorgen voor genoeg vitamines etc. Is natuurlijk wel belangrijk. Volgende week is de volgende groeiecho dus blijft elke keer weer spannend. Ik herken je gevoel in het falend gevoel, zo voel ik me ook, heb zo mijn best gedaan om gezond te eten en alles binnen te krijgen wat ik nodig heb maar was dus niet goed genoeg denk ik dan. Zorgen maken hoort er ook bij, bij mij is de kleine regelmatig druk dus dat is dan weer een geruststellend idee vind ik. Want dat is wel een goed teken lijkt me.

2 jaar geleden

Hi! Je kan niks anders doen dan afwachten inderdaad. Ik verwacht een tweeling en bij mij zegt de gynaecoloog de hele zwangerschap al dat je niet meer kan doen dan afwachten. Baby A zit bij mij p3 en baby B op p20. Je kan er helaas zelf weinig aan doen en moet het afwachten. Ik ben overigens in gewicht ook niet heel erg gegroeid, maar jouw gewicht zegt ook niet altijd wat over het gewicht van de baby.

2 jaar geleden

Hier giga aangekomen maar de baby niet p13 veel vruchtwater. Indd er is niet veel wat je kunt doen. Mijn zoontje is ook geboren met p7. Wij maken ook gewoon kleine kinderen.. mijn verloskundige zei ook als ze het lijntje volgen is het prima. En we zien dat echt los van de 20 weken echo. Dus hier weten we volgende week of ze dr lijn heeft opgepakt

2 jaar geleden

Mag ik vragen wat p7/ p13 en p20 etc inhoud? Ik krijg geen groei echo's, en ken deze termen niet

2 jaar geleden

Percentiel dus bij p7 is 7 procent van de babys kleiner.. bij p80 is bv maar 20 procent groter.

2 jaar geleden

Bij ons vinden ze een lage p waarde niet erg, als ze daar maar op blijven door groeien! Dus misschien valt het mee! Hier ook groeiechos wegens een dysmatuur eerste kindje (p3). Nu zaten de waardes 4 weken geleden prima, nu alleen erg gezakt waardoor ze zich toch wat zorgen maakten. P waardes zijn met 30 gezakt. Dus nu over 2 weken weer terug. Waardes met de 20 en 26 weken lagen trouwens heel erg ver uit elkaar. Ze zien hier 20 weken dan ook niet als groeiecho en telt in principe niet mee voor het lijntje… zeker geen falend gevoel hebben over jezelf! Sommige mensen krijgen nou eenmaal niet zulke grote kindjes en je bent hier dus zeker niet alleen in😊

2 jaar geleden

Hier vandaag weer groeiecho gehad. Ze was weer wat beter gegroeid en volgde het lijntje in de groeicurve weer wat beter! Zo fijn om weer wat beter nieuws te horen. Had wel een andere gynaecoloog want mijn eigen was verhinderd. Had het idee dat zij wel wat ruimer meet dan mijn eigen. En ze zei ook zelf dat gynaecologen verschillend kunnen meten en de ene het ruimer en de andere krapper meet. Maar zelfs dan ging het gelukkig wel de goeie kant op! Nu hopen dat ze zo door blijft groeien.

2 jaar geleden

Reactie op daisykeala

Hier vandaag weer groeiecho gehad. Ze was weer wat beter gegroeid en volgde ...
Wat een goed nieuws! Weet je ook op welke p waarde je nu ziet? En waar je de vorige keer op zat? Ik ben van p50 in week 24 gedaald naar p18 in week 28. Heb volgende week met 30 weken weer een groei echo. Ben benieuwd of het mij lukt om de pwaarde ietsjes omhoog te krijgen. Zal veel rust proberen te nemen. Hopelijk helpt dat een beetje

2 jaar geleden

Reactie op Sarasd

Wat een goed nieuws! Weet je ook op welke p waarde je nu ziet? En waar je d ...
Ze zat eerst op P7 wat best wel klein is. Maar weet het nu helaas niet. Ik heb sinds 20 weken al groeiechos. Voordat ze op P7 zat was haar groei ook minder goed en daarna zelfs nog minder dus onder het lijntje van wat ze moest volgen. Dat was laatste keer en toen dus P7. Maar nu dus weer wat beter gegroeid. Ben 30 weken dus het kan zeker! Ik heb ook extra rust genomen en zorgen dat ik alle voedingsstoffen binnen krijg die ik hoor binnen te krijgen en anders vitamines slikken

2 jaar geleden

Vandaag weer controle gehad. Hier volgt ze nog wel haar eigen lijntje. Iets bij gekomen. Zit nu ongeveer op p10 - p14 met de metingen. Over iets meer dan 2 weken weer controle. Was wel erg druk zeiden ze en krijg wel weer een andere gynaecoloog maar het is niet anders.

2 jaar geleden

Hoe is het bij jullie allemaal?

2 jaar geleden

Gezien je eigen gewicht neem ik aan dat je niet erg lang bent. Hoe groot is je man? Mijn kleine is 2 weken voorruit dus die groeit beetje te hard. Maar ik en mijn man zijn beide groot en zitten veel lange grote mannen in de familie. Ik krijg een zoon. Dus dat kan ook invloed hebben. Maar de gyneacoloog houd het in de gaten dus dan zit je vast goed. Je kan er zelf niet veel aan doen. Maar misschien zoals ik , ik had begin vd zwangerschap een melk craving en sindsdien drink ik elke dag minimaal een glas VOLLE! boerenmelk, dus niet die uit de supermarkt. Daarin zitten erg veel bouwstoffen die normaal in de fabriek eruit gefilterd worden. Of dit voor je helpt geen idee maar is misschien het proberen waard.

2 jaar geleden

Reactie op Merel-Jan

Gezien je eigen gewicht neem ik aan dat je niet erg lang bent. Hoe groot is ...
Is volle boerenmelk van de boer ook rauwe melk? Of is deze verhit? Mijn baby zit aan de kleine kant en ik probeer veel kaas te eten. Maar alles waarvan ik al snel te veel van eet daar krijg ik een afkeer tegen. Dus kan kaasblokjes niet meer aanzien. Wil boerenmelk wel proberen

2 jaar geleden

Nog meer die worden ingeleid vanwege dat de baby klein wordt geschat? Of om andere redenen met kleine baby? Verder nog alles goed met iedereen en de kleine?