6 Reacties
één maand geleden
Bij onze oudste hebben we de speen de deur uitgedaan toen ze zelf een aanknoopmoment gaf: speen was gevallen en er zat viezigheid aan. Ze zei toen zelf: “Kiki bah, Kiki kan niet, bah.” In plaats van de speen (Kiki) schoon te maken hebben we het volgehouden: “Kiki bah, dat kan niet in je mond, bah!” Iedereen ingelicht en ook op het kdv en bij oma werd hetzelfde gezegd. Twee avonden wat moeizaam geslapen maar toen was het klaar. Ze was toen ruim anderhalf.
Het plan is nu om met de jongste rond die leeftijd ook zoiets te doen. Wanneer hij zelf de connectie maakt dat het niet meer kan. Tot die tijd vind ik het prima als hij in de nacht en lange autoritten zijn speentje heeft. 😁
één maand geleden
Reactie op Floor92
Bij onze oudste hebben we de speen de deur uitgedaan toen ze zelf een aankn ...
Ohh wat fijn én knap dat ze het zelf heeft aangegeven! Dankjewel voor je tip!🥰
één maand geleden
Onze oudste had 2x achter elkaar mond, hand, voet, ziekte. De 2x waren we op vakantie. Ze moest steeds huilen omdat de blaasjes in haar bond zo een pijn deden . Op een geven ogenblik zaten we in de auto terug naar het huisje waar ze de zoveelste meltdown had waarbij ik de speen heb afgepakt en zei dat de au in de mond door de speen kwam. Ze heeft toen nog harder gehuild maar ging daarna zonder speen naar bed en heeft dat vol gehouden. Ze zei zelf dat ze er au van kreeg. Ze was toen 2jaar oud. Onze jongste is nu 14 maanden en ben ook aan het bedenken wanneer ik hem van de speen kan krijgen als is hij minder geobsedeerd dan zijn grote zus was. Hij slaapt er alleen mee.
één maand geleden
Reactie op Chantal Drent
Ohh wat fijn én knap dat ze het zelf heeft aangegeven! Dankjewel voor je ti ...
Ja was fijn! Truc is vooral om dus alert te zijn op zoiets. Iets sufs als de speen is vies, hij is kwijt, hij is stuk, hij is te klein etc. En als ze zelf dr connectie leggen, ben je er zo vanaf.