15 Reacties

3 jaar geleden

Pfff 1 week is lang als je zo in de zenuwen zit. Ik ga duimen dat het niets ernstigs is❤️

3 jaar geleden

Wij hadden dat met 13 weken. Een guo al gehad. Maar moet nu wachten op de 20 weken echo. Die hebben wij volgende week. Gynaecoloog maakte zich niet veel zorgen. De grootte van de niertjes was bij ons onder de afwijkende waarden.

3 jaar geleden

ik heb morgen de 20w echo, ben zo benieuwd wat daar uitkomt

3 jaar geleden

Wij hadden dat met 13 weken. Een guo al gehad. Maar moet nu wachten op de 2 ...
Ik hoop echt dat het bij ons ook mee mag vallen. Lees verhalen op internet dat het weer weg kan trekken. Was de grootte vd niertjes bij jullie onder de afwijkende of normale waarden? Niet goed of wel, zeg maar?🙂

3 jaar geleden

Het was onder de afwijkende waarden. Boven de 3 mm is afwijkend. Het was bij ons 2.8 mm. Zitten dus net aan de goede kant. Maar volgende week nogmaals een GUO echo

3 jaar geleden

Het was onder de afwijkende waarden. Boven de 3 mm is afwijkend. Het was bi ...
Bij ons was de groote vd nieren ook goed idd. Dan lijkt het er op dat we hetzelfde echo beeld hebben...best spannend!

3 jaar geleden

Heel veel sterkte met het afwachten. Bij ons is er vorige week ook een afwijking vastgesteld maar dan in de kleine hersenen. Het afwachten is echt slopend. Wij moeten op 9/5 terug naar Leuven voor een uitgebreide echo.

3 jaar geleden

Reactie op Lien C_

Heel veel sterkte met het afwachten. Bij ons is er vorige week ook een afwi ...
Ach wat heftig ook zeg..😪 het slaat echt in als een bom he. En dan die dagen vol onzekerheid, pff. Jullie ook heel veel moed en sterkte hoor😘

3 jaar geleden

Reactie op ZwA24

Ach wat heftig ook zeg..😪 het slaat echt in als een bom he. En dan die dag ...
Ja, het is echt heel erg heftig. We leven tussen hoop en wanhoop momenteel. Zo bang voor wat gaat komen… Wanneer moeten jullie terug gaan?

3 jaar geleden

Wij zijn vandaag teruggeweest. Wat voelde ik me naar vd spanning zeg. Mijn man was net even naar het toilet toen de gynaecoloog me kwam roepen. Ze liep erg uit. Ze zei gelijk: ben je alleen? Pfft..ik dacht, dit zet gelijk de toon... Vervolgens id spreekkamer zegt ze: jullie zijn hier omdat er afwijkingen gezien zijn bij het hartje van de baby toch? Ik dacht, wat, zou de vk dat niet hebben gemeld bij ons?! Echt alle moed zonk in m'n schoenen. Maar het was dus een foutje, ze had verkeerd gekeken. Mega slordig vind ik. Ze heeft een half uur naar de nieren gekeken maar gewoon helemaal niets meer kunnen ontdekken! Echt zo bijzonder en zo'n opluchting!! Ze gaf aan dat nieren heel vaak vanzelf nog herstellen omdat die de hele zwangerschap nog in ontwikkeling zijn. Maar bij ons mocht dat dus een paar dagen later dus al zo zijn... T voelt bijna alsof we ons meisje opnieuw hebben gekregen 🥰 Wat zal jij ook een spanning hebben zeg! Heb echt met je te doen, weet zo hoe het voelt...die enorme vrees en hoop die je toch ook wilt blijven houden. Wanneer mag jij? Khoop echt enorm op een positief bericht ook voor jullie!! Heel veel sterkte hoor😘

3 jaar geleden

Reactie op ZwA24

Wij zijn vandaag teruggeweest. Wat voelde ik me naar vd spanning zeg. Mijn ...
Wauw, betere uitslag kan er niet zijn ❤️ nou idd erg slordig zeg 😅

3 jaar geleden

Reactie op ZwA24

Wij zijn vandaag teruggeweest. Wat voelde ik me naar vd spanning zeg. Mijn ...
Jammer dat jullie voor niets een week in angst hebben gezeten laat wel super dat alles in orde is met jullie meisje ♥️ Ja, het is echt verschrikkelijk. Ondertussen 2 weken geleden dat we het nieuws kregen… Wij mogen dinsdag naar Leuven. 🍀🙏🏼

3 jaar geleden

Wij blijven helaas medisch. De nierafwijking is er nog steeds de kleine moet mogelijk na de geboorte een kleine ingreep ondergaan. Om geen nierschade op te lopen. Gelukkig is dat prima te doen. Maar toch sneu voor zo'n kleintje

3 jaar geleden

Wij blijven helaas medisch. De nierafwijking is er nog steeds de kleine moe ...
Nou dat valt gelukkig mee. Het is niet fijn, maar ze kunnen er wat aan doen iig. Heel veel sterkte 🙂

3 jaar geleden

Hi! Mama van tweeling meisjes! Baby A doet het super! Alleen baby B is er ook een afwijking gezien. Ze kunnen nog niet zeggen hoe en wat het precies is omdat de organen nog klein zijn en met de echo niet goed te zien is. Ze zien een holte achter haar kleinste nier ( ze heeft 1 goeie nier en ander is aan de kleine kant. ) het kan of meevallen. Of er is een grotere probleem dat de organen in de kleine bekkenbodum niet goed zijn aangesloten…. Ook bij ons is er gezegd dat mijn kleine meisje na de geboorte een ingreep kan krijgen maar ligt er echt aan wat ze te zien krijgen. K ben 24 weken en over een maandje tegen week 30 ga ik de MRI scan doen en krijg ik spreekuur bij de kinderarts op de nierenafdeling. 2 maanden bijna wachten op resultaat is slopend echt waar.. liefst wil ik dat me beide meiden het goed doen. Ik hoop echt dat het alleen een milde afwijking is en het alleen te maken heeft met de nier/blaas 😔💔