10 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben zelf allergisch voor deze antibiotica. Maar dit is de antibiotica die het meest wordt voorgeschreven als je zwanger bent.

3 jaar geleden

Ik ben er zelf allergisch voor. Maar verdere ervaring heb ik niet. Maar ik naam aan dat je huisarts dit heeft voorgeschreven dus dan zit dat toch wel goed? Waar maak je je precies zorgen over? Want dat kan je beter met je huisarts bespreken dan met random mensen op een forum

3 jaar geleden

Paar weken geleden deze antibiotica gehad. Had eerst Nitrofuranto茂ne furabid gekregen, maar hier ging ik heel slecht op en de blaasontsteking werd alleen maar erger. Moest per direct stoppen. Dus toen breed spectrum gekregen. Blij mee geweest! Alleen wat hoofdpijn gekregen, maar blaasontsteking was wel over. Kwa bijwerkingen vind ik het meevallen. Houd er alleen wel rekening mee dat je een schimmelinfectie kan krijgen, aangezien het alle goede bacteri毛n dood. Aanrader om probiotica erbij te slikken. Hopelijk ben je er snel vanaf meid!

3 jaar geleden

Reactie op JasmijnSimone

Paar weken geleden deze antibiotica gehad. Had eerst Nitrofuranto茂ne furabi ...
Ik had ook nitrofruantoine eerst gekregen had niet geholpen. Hoe lang moest jij het slikken?

3 jaar geleden

Reactie op JasmijnSimone

Paar weken geleden deze antibiotica gehad. Had eerst Nitrofuranto茂ne furabi ...
Had je ook 500 mg 3x per dag?

3 jaar geleden

Ik heb ervaring met Amoxicilline 500, drie keer per dag. In mijn vorige zwangerschap (2021) gehad voor blaasontsteking en in maart dit jaar gehad voor mijn longonsteking (nu 2e zwangerschap). Ik kreeg 2 maanden geleden na de kuur helaas ook een vag*nale schimmelinfectie erbij.. Je kan deze kuur gewoon veilig nemen in je zwangerschap. Anders schrijft de huisarts m niet voor 馃槉. Echter heb ik wel n hele andere (fijne) tip voor je.

3 jaar geleden

Mocht je voor de volgende keer de antibiotica willen ontlopen/voor zijn: Uit voorzorg kan je een keer per week ook een flesje water met half theelepeltje baking soda nemen! Half thee lepeltje baking soda in je flesje water, ff schudden en geleidelijk aan opdrinken. Baking soda zorgt er voor dat je een soort laagje aanlegt zodat bacteri毛n zich niet kunnen vastklampen. Ik heb chronische blaasontsteking (afwijking aan mijn urine wegen) sinds kinds af aan en dit helpt bij mij het beste 馃槉

3 jaar geleden

Reactie op MWMV94X

Ik heb ervaring met Amoxicilline 500, drie keer per dag. In mijn vorige zwa ...
Lief dankjwel 馃グ

3 jaar geleden

Reactie op Kyra3535

Ik had ook nitrofruantoine eerst gekregen had niet geholpen. Hoe lang moest ...
Ik moest het 7 dagen slikken, maar op dag 3 waren de bijwerkingen zo heftig dat ik moest stoppen. Daarna kreeg ik dus amoxicilline voor nog 5 dagen, 2x500 mg per dag.

3 jaar geleden

Oh en k slik nu uit voorzorg 1x per dag (voor het slapen gaan) een cranberry tablet van A. Vogel.