6 Reacties

13 dagen geleden

Hier zitten we met hetzelfde, het is echt heel pittig. We hebben wel overstap van draagzak overdag naar bedje kunnen doen en zitten nu momenteel ook met alleen hazenslaapjes. Heel soms is het wel langer geweest na inzetten oefenen met zelfstandig slapen. Lijkt nu weer in een fase te zitten dat slapen minder gaat. Wat doe je om je kindje te helpen om in slaap te komen? Kan het wel zelfstandig in slaap vallen en wil hij jouw nabijheid of gaat het ook over de vaardigheid niet goed beheersen om zelfstandig in slaap te kunnen vallen?

13 dagen geleden

Reactie op Christina_n

Hier zitten we met hetzelfde, het is echt heel pittig. We hebben wel overst ...
Wat fijn dat jullie de overstap hebben kunnen doen van draagzak naar eigen bedje! Het is idd pittig hè? Pfoeh. Af en toe ben ik gewoon blij als de dag voorbij is. Je kunt gewoon niets anders doen. Want als ik hem dan maar zelfstandig in de box of kleed leg is het ook huilen. We houden hem nu in onze armen wiegend tot hij slaapt. We hebben alles geprobeerd wbt zelfstandig leren slapen. Maar het lukt hem gewoon echt niet. En volhouden werkt ook niet. Hij blijft echt huilen en stopt gewoon niet. Er bij blijven en bijv. zijn handje vasthouden werkt ook niet, want dan begint meneer heel hard te lachen. 😅

13 dagen geleden

Hier is slapen met vallen en opstaan. Het enne moment gaat het erg goed en het andere moment niet. Soms slaapt ie een paar nachten door en dan heeft ie weer 1 a 2 keer in de nacht voeding nodig. De dutjes heeft hij echt wel nodig. 3 haalt hij gewoon niet. Maar over het algemeen lukt een ochtend dutje van 2 uren goed en in de middag een middag dutje van een uur. Regelmatig ga ik er ook naast liggen. We doen vaak aan bedsharing met veiligheidsmaatregelen. En er zijn ook weer periodes dat hij gewoon in eigen bedje slaapt. We gaan er wat in mee zodat we allemaal slaap kunnen krijgen. Ons op bed breng ritme met dutjes is, de kamer donker maken, voeding geven, eventjes knuffelen met hem en daarna leg ik hem neer en zet ik zijn magisch droombeertje van VThech aan. Ik probeer hem altijd wakker weg te leggen zodat hij zelfstandig in slaap kan leren vallen. Dat een baby dat nog niet kan op deze leeftijd is nog niet zo heel gek. Ik heb veel aan het magisch droombeertje van VThech. Ik kreeg het als kraamcadeautje en het leek mij eerst een onzin ding want white noise werkte toch beter? Niet bij hem, hij vind white noise helemaal niks en die hartslag knuffeltjes laat ie zich ook niet door beet nemen. Naast dat blijf ik naast hem liggen totdat hij in slaap is gevallen of ik ga ook een dutje naast hem doen als we aan bedsharing doen.

13 dagen geleden

Oh en ik vond het eerst ook lastig om te douchen en/of te eten. Maar ik heb een hele goede verpleegkundige van het CB en die zei je moet je niet zo druk maken. Je kunt hem best wel even laten huilen zolang hij maar veilig ligt en dan kun je best wel even douchen en/of eten. Vergeet ook niet dat ze rond deze leeftijd ook huilen omdat ze de afstand tussen mama en hun zelf leren begrijpen en dat is dood eng voor ze. Maar hij zal het wel moeten leren. Dat je hem eventjes laat huilen omdat je wilt douchen of wilt eten doe je niet slecht aan. Je moet goed op jezelf passen anders kun je niet goed voor hem zorgen als mama niet goed eet en zich prettiger voelt omdat ze heeft gedoucht. Uiteindelijk hield dat gehuil bij ons toen op. Alleen het is echt de aanhouder wint, hij gaat alles uit de kast halen.

13 dagen geleden

Reactie op Veebee2205

Wat fijn dat jullie de overstap hebben kunnen doen van draagzak naar eigen ...
Ja echt heel lastig! Ik heb ook gewacht met doorzetten totdat ik merkte dat ze een keer niet direct enorm ging krijsen. Toen volop geoefend met vast ritueel en hetzelfde blijven doen en ook helemaal gestopt met wiegen. Het ging ook gepaard met huilen maar we zijn niet van het alleen laten huilen, dus nadat ze eerst alleen probeerde toch wel geholpen als het niet lukte. Nu moeten we nog steeds geregeld wel even nabijheid geven, handje vasthouden etc maar toch ook echt succes momenten gehad. Alleen naderen we nu volgens mij weer een ontwikkelingssprong want ineens gaat het overdag en in de nacht echt lastiger.

12 dagen geleden

Hier heel lang hetzelfde gehad (en met ups en downs nog steeds). Vandaag ben ik 1 uur lang bezig geweest haar in slaap te krijgen met wiegen etc. maar ze weigert. Uiteindelijk is ze 5 uur wakker geweest (😵‍💫) en ging ze lief 1 uurtje slapen waarna ze weer vol energie was. Wij hebben inmiddels een slaapcoach en dat kan ik wel aanraden. Soms denk ik ook dat het komt door de leeftijd (6.5 maand hier) Hou vol