3 Reacties

één maand geleden

Wat vreemd dat je hierover niet geïnformeerd word. Ik heb hier tijdens mijn zwangerschap niemand over gehoord. Ben nu gaan zoeken uit nieuwsgierigheid, nav jouw topic. Maar wat ik in de andere topics lees is dat je wellicht preventief kan laten testen of je het al hebt doorgemaakt?

één maand geleden

Hoi! Ik had hier nog nooit over gehoord, maar ik had vanochtend een afspraak bij de vk en heb dit toen nav jouw topic gevraagd. Ze gaf aan dat ze vrouwen die in de kinderopvang of basisonderwijs (gr 1 en 2) standaard testen op antistoffen. Omdat deze vrouwen er vaker aan worden blootgesteld en dus meer risico lopen. Voor je eigen geruststelling kun je vragen of ze het bij jou ook testen, maar ze zei dat de kans heel groot is dat je antistoffen hebt en dat de kans klein is dat je het oploopt. Zo is er ook nog een vergelijkbaar virus waarvan ik de naam niet meer weet. Testen is voor eigen rekening helaas. Als je het risico wil beperken: niet je bestek of beker delen met je kind, geen kusjes op de mond en goed je handen wassen voor het eten en na het verschonen van de luiers. Ik ga voor de zekerheid testen, maar probeer ook te bedenken: er worden miljoenen gezonde broertjes en zusjes geboren dus het zal hopelijk wel meevallen! ☺️

één maand geleden

Reactie op Jette1234

Hoi! Ik had hier nog nooit over gehoord, maar ik had vanochtend een afspraa ...
Oh wat goed dat je het nagevraagd hebt. Ik merk ook dat om mij heen veel mensen geen idee hebben waar ik het over heb. Ik heb besloten (nav gesprek met huisarts) me niet te laten testen. Als ik geen antistoffen heb wordt ik nog nerveuzer en als ik ze wel heb geeft het me toch geen zekerheid gezien ik las dat je het ook nog een keer kan krijgen. Gewoon maar beetje opletten dus voor zover dat in de praktijk lukt.