20 Reacties

2 jaar geleden

Ik gebruik nu vooralsnog gewoon condooms. Ik wil idd ook echt niet aan de hormonen. Als we over een x aantal jaar klaar zijn met kinderen krijgen, hoop ik stiekem dat hij er een knip in laat zetten 😬

2 jaar geleden

Ik heb de koperspiraal gehad en ga deze nu weer zetten. Is hormoon vrij

2 jaar geleden

Ik ga niet terug naar iets met hormonen, hier zijn het condooms en ik heb heel duidelijk gemaakt dat als er iets anders komt, het deze keer niet mijn beurt is ✂️ Absoluut voorstander van vasectomie.

2 jaar geleden

Reactie op Liekevanbeek

Ik heb de koperspiraal gehad en ga deze nu weer zetten. Is hormoon vrij
Ja dacht er daar ook aan, wat was je ervaring wel positief?

2 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Ja dacht er daar ook aan, wat was je ervaring wel positief?
Heel positief, goede cyclus. En na het eruit halen ook gewoon alles goed. Geen hormonen in mijn lijf doe ik het goed op! Alleen nu met ontzwangeren is dat nu soms anders haha

2 jaar geleden

Ik heb de koperspiraal en heel tevreden over! Voorheen de Mirena spiraal alleen deze gaven wel hormonen af, en dat was niet wat ik nu weer wilde.

2 jaar geleden

Ik heb de koperspiraal gehad. Maar in het laatste jaar van de 'houdbaarheidsdatum', ben ik er doorheen zwanger geraakt. Mijn moeder had dit ook gehad... Misschien is het familiair, maar wees gewaarschuwd 😉

2 jaar geleden

Ik heb de koperspiraal maar 2 jaar gehad, had voorheen nog de pil. Dus met de houdbaarheidsdatum geen idee haha.

2 jaar geleden

Hier allergies voor de meeste anti conceptie, voor mij was alleen die koperspiraal een optie, alleen kan ik die niet ivm heftig bloedverlies tijdens de menstruatie en die zou dat verergeren! Wij hebben het tijden onze wens jaren alleen condoom gebruikt! En nu wij 3 pracht kinderen hebben gaat mijn man de knip zetten en ik mag over 6 maanden terug naar de gyno voor novasure tegen de heftige bloedingen ( deze optie is er alleen als je echt klaar bent en geen kinderen meer wilt). Bij wat je ook kiest laat je goed voorlichten en kies waar je je prettig bij voelt!!

2 jaar geleden

Wij hebben besloten condooms te gebruiken tot we ooit een tweede zouden willen. We hebben dit eerder ook gedaan en beviel ons prima. Ik vind het zo'n bevrijding om van de pil af te zijn😅

2 jaar geleden

Ik ga nooit meer hormonen slikken! Wij gebruiken condooms tot we klaar zijn voor een 2e kindje en daarna laat mn man zich helpen.

2 jaar geleden

Ik ben al 5 jaar van de pil af en al die tijd gebruikten wij condooms (tot we een baby wilden). Daar gaan we nu gewoon weer mee verder. Ik heb geen zin in al dat gedoe van andere anticonceptie, dit is makkelijker.

2 jaar geleden

Hier condooms totdat ik stop met bv, daarna ga ik wel weer aan de pil… was voor mij altijd een uitkomst. Zonder pil duurt mijn menstruatie bijna 10 dagen en heb ik best heftige krampen. Helaas vandaag ook precies weer voor het eerst begonnen 😂 heb het niet gemist kan ik je vertellen! En zoals anderen al zeiden: zodra we zeker weten dat we geen kindje meer willen dan mag er een knoopje in bij manlief ;)

2 jaar geleden

Nu condooms en januari koperspiraal. En als we met +- 2-5 jaar echt geen kids meer willen een knoopje bij m’n vent haha

2 jaar geleden

Ik gebruik al jaren geen anticonceptie meer. Wij hebben voor we onze dochter kregen 3 jaar met condoom gevreeën, nu doen we het weer zo. Nooit een probleem mee gehad. Ik ben er blij mee :)

2 jaar geleden

Ik heb me laten steriliseren. Heb 2 keizersnedes gehad helaas. Mijn lichaam heeft het zwaar gehad tijdens de zwangerschappen en bevallingen. Mijn lichaam kan denk ik geen 3e zwangerschap meer aan dus heb gelijk gevraagd voor sterilisatie tijdens de keizersnede. Daarvoor alleen condoom gehad. Ik heb zelf nooit aan de hormonen pil gezeten. Heb de implanon gehad maar was vast gaan groeien in mijn spieren. De spiraal werd verstoten en gaf extreem veel bloedingen en krampen waardoor ik iedere maand een week thuis zat van werk. Ik vond het ene hele drastische keuze, maar realistisch gezien is een 3e zwangerschap niet verstandig en is dit het beste voor mij. Ik vind dat ik gezegend ben met 2 mooie kindjes die beide gezond I zijn en daar neem ik genoegen mee. Al zou ik geen sterilisatie hebben gedaan denk ik dat ik alleen bij condoom was gebleven!

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook alleen condooms. Zat vandaag weer even te twijfelen om toch weer aan de pil te gaan want mijn menstruatie is zo heftig, lang en pijnlijk. Maar ik ga er denk ik toch niet meer mee beginnen. Wij hebben samen 2 kindjes en mijn partner heeft er nog 2 uit een andere relatie. Hij gaat er dan ook waarschijnlijk binnenkort een knoop in laten leggen.

2 jaar geleden

Mirena spiraal, mag 8 jaar blijven zitten👌

2 jaar geleden

Reactie op Appel88

Wij gebruiken ook alleen condooms. Zat vandaag weer even te twijfelen om to ...
Al eens van endometriose gehoord als je menstruatie lang heftig en pijnlijk is ? Ik heb ook endometriose en door mijn kinderwens geen anticoncdptie en maandelijks dus aan de oxycodon voor de pijn. Ik gooi en zsm weer een mirenaspiraaltje in want dat maakte bij mij de hele boel rustig en pijnvrij. Menstruatie bleef ook weg daardoor. Voor mij is het nu of zo'n spiraal of me hele baarmoeder eruit echter dat doen ze niet zo gauw 🫥

2 jaar geleden

Ik ga een koperspiraal laten plaatsen bij mij volgende menstruatie. Ik heb deze eerder gehad en mijn menstruatie en de klachten die daarbij horen waren toen niet heftiger dan wanneer ik geen koperspiraal had (sommige vrouwen ervaren dat wel).