6 Reacties

9 dagen geleden

Onze dreumes eet ook veel potjes! Meer omdat we of later eten ivm werk of eten hebben wat niet geschikt is.. ik struggel hier ook mee! Laatst wel een gezonde zelfgemaakte soep gemaakt (franse aardappel prei ) met wat kleine aanpassingen kon hij lekker mee eten. Dit was ook een succes ( al eet hij niet de sterren van de hemel). verder veel aardappel met groente als hij mee eet. Dus ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen!

9 dagen geleden

Ons zoontje eet vanaf een maand of 9 "met de pot mee". Dat wil zeggen dat we hem grotendeels geven wat wij ook eten, maar dan soms op hem aangepast wat hij makkelijk kan mee eten. Dat betekent ook dat ik soms iets uit de vriezer trek als het minder geschikt is voor hem. Eten wij bijvoorbeeld pita met falafel, salade en een maiskolf (geen idee hoe we bij deze combi komen haha). Dan eet hij kleine stukjes pita, tomaatjes en komkommer uit de salade in voor hem geschikte stukjes (komkommer bijvoorbeeld alleen het zachte binnenste) en hij vindt een maiskolf eten zelf echt fantastisch, dat gaat heel goed. Voor hem kook of bak ik er dan een eitje bij omdat de falafel heel zout is. Of hij krijgt wel wat kleine stukjes falafel. Of ik haal een zelfgemaakte kipnugget uit de vriezer. Verder eten wij vaak gebakken aardappeltjes, gebakken groente en een vleesvervanger. Hij eet dan alles ook gewoon mee in kleinere stukjes. De vleesvervanger meestal niet, vanwege zout. En omdat hij die substantie soms nog wat lastig eten vindt. Dan pluk ik weer iets uit de vriezer om aan te vullen zoals een zelfgemaakte kipnugget of gehaktballetje, of ik maak weer een eitje, plet wat bruine bonen of geef hem wat stukjes avocado. Ik maak ook wel risotto met minder zoute bouillon. En pasta is ook een grote favoriet! Met rode saus of zelfgemaakte pesto (minder zout dan een potje). Zo pielen we ook maar wat aan... We proberen (lukt niet altijd) wel altijd samen met zn drietjes te eten. Als dat niet lukt, dan eet een van ons samen met ons zoontje. Hij eet een stuk beter als hij samen met ons kan eten en ik vind het belangrijk dat eten ook een fijne sociale bezigheid is ipv alleen maar eten. Maar dat is altijd wel gehaast... Vaak zorg ik dat ik dan voor meerdere dagen heb gekookt zodat we direct uit werk iets op tafel kunnen zetten!

9 dagen geleden

Onze 1 jarige eet bijna altijd met ons mee! Ik kook nu met wat minder zout en voeg dit later alleen voor onszelf toe. Als we iets eten wat echt niet kan krijgt hij een potje. Het liefst wil hij wat wij hebben. Ik heb wel eens leuke en simpele recepten op https://www.eefkooktzo.nl elke week een nieuw week menu. Ik heb ook niet altijd tijd of energie om te koken dus soms kook ik wanneer ik tijd heb gewoon meerdere dingen zoals ovenschotels of pasta saus en vries dit dan in voor wanneer ik geen tijd heb.

8 dagen geleden

Ja lastig he? Hier soms ook erg vervelend om creatief met eten en budget te zijn (moet ik ook rekening mee houden hahaha) maar hij is nu bijna 13 maand en eet met alles mee. Hij eet nog niet veel, maar wel wat. Ik kook standaard zonder zout, dat is sowieso wel wat beter aangezien er aardig wat zout in veel eten zit. Verder probeer ik altijd tussen 5 en half 6 aan tafel te zitten, maar als dat niet lukt, jammer dan. Na het eten krijgt hij nog wel de borst, dus honger heeft hij niet.

8 dagen geleden

Wij koken regelmatig uit Op! van Jet van Nieuwkerk, doen er voor ons zelf soms nog wel wat extra kruiden bij. En als we dingen eten waar ze echt niet handig mee kan eten doe ik bijv blikje kidneybonen, gekookt eitje met wat tomaatjes (gewoon iets wat in de kast ligt zeg maar) en uiteraard ook wel eens makkelijk met een potje.

8 dagen geleden

Hier vindt mij dochter couscous ook heel lekker. Dan maak ik er een stoofpotje bij van pompoen, wortel, courgette, beetje passata, rozijntjes (voor 2 dagen). Voor haar pureer ik de saus en lepel het (of zij zelf) zo naar binnen. Ook vindt ze rijst met een roomsaus met groenten en kip lekker. Of bami, dat maak je ook snel met een zak roerbakgroenten. Zoete aardappelstamppot met bijv. broccoli erbij en braadworst. Alle soorten pasta ook erg populair.