19 Reacties
2 jaar geleden
Hoihoi, hier precies hetzelfde ritme bij onze zoon. Hij begint al rond 5.30/5.45 te kletsen..we gaan er niet uit voor 6 uur, meestal dan ff aankleden en dan geven we om 6.15 zijn fles. (Tenzij hij huilt zou ik wel eerder naar hem toe gaan, alleen dat is bij onze zoon niet het geval). Ik lees even mee, maar ik heb het gewoon geaccepteerd, een vroege vogel heeft de hele dag 😉
2 jaar geleden
Onze dochter van 9.5 maand precies hetzelfde. Ze schreeuwt even rond 4.30 uur en daarna slaapt ze tot door tot ergens tussen 5.20 uur en 6.10 uur.
Bij mij is ze ook terug naar 3 dutjes, ga ook niet pushen om tot 7 uur te slapen of 2 dutjes te doen. Zij gaat bij ons ook uiterlijk om 19 uur naar bed.
2 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde, zelfs ook als ze in de nacht twee uur wakker is geweest wordt ze ook zo vroeg wakker. Ze kan bij ons niet in bed verder slapen. Ze gaat altijd om 19.00 uiterlijk naar bed of eerder.
Ik weet ook niet zo goed wat te doen. Ook hebben wij dat ze in de nacht echt heel wakker wordt en heel dr bed door gaat woelen en op een gegeven moment hard krijst omdat slapen niet lukt. Voeden helpt niet. Dit gebeurt ook steeds op andere tijden. Erbij zitten duurt echt drie kwartier voordat ze slaapt en dan daarna uur later hetzelfde liedje. Wij hebben standaard dat ze weinig uren maakt in de nacht. Eerder hadden we dit niet, nu sinds ze 7 maanden is wel. Overdag slaapt ze ongeveer 3 uur in totaal.
2 jaar geleden
Reactie op Mell94
Ik heb dit ook met mijn dochter van bijna 9 maanden. Elke dag wakker om hal ...
Ja, mijn dochter wordt ook soms wakker ‘s nachts, terwijl ze voorheen perfect sliep van 7 tot 6:30. Voeden helpt niet meer zo laat in de nacht, ze lijkt echt wakker. Het enige wat ik nu denk ik ga proberen is haar iets eerder naar bed brengen en eens kijken wat er dan gebeurt. 18:30 ipv 19:00.
2 jaar geleden
Reactie op Maggie36
Ja, dat idee had ik ook, maar ik zie dat ze het ‘s ochtends dan zwaar heeft ...
Onze zoon wordt dus rond 5.30 wakker, we gaan er pas heen als hij wat onrustiger geluiden maakt, rond 6.10 dan fles. Slaapt dan tegen half 9 (ik wissel dan vaak sochtends nog even van woonkamer naar bv de zolder om wasjes te doen, dit breekt even het moment), slaapt dan 45 min. Dan slaapt hij van 12 tot 14 uur. Echter lukt het slaapje tussen 16 en 17 niet meer waardoor hij heel moe is rond 18 uur. Gaat tussen 18.30-19.00 naar bed.
2 jaar geleden
Kan het zijn dat de nacht te lang duurt? Gemiddeld slaapt een baby maar ong 10 uur per nacht (sommige baby’s kunnen wel standaard 11-12 uur slapen dus als dat lukt helemaal top maar dit is niet de norm 😁)
vorig jaar
Hier hetzelde maar voor 7 uur gaat hij niet uit bedje dus ik doe muziekje aan via de babyfoon en evt. Een speeltje en sterrenlampje. Mijn valt soms nog even in slaap maar vaak speelt hij lekker door.tot.een uur of 7/7.15
Tegen 09.30 gaat hij dan weer naar bed en slaapt hij vaak 1,5/2uurtjes
Maar ik heb een voorbeeldig gestructureerd manneke die echt gewoon ( tenzij fie ziek is) een goed ritme aanhoud.
vorig jaar
Hier precies hetzelfde. Ik geef hem z’n speen en knuffeltje, leg hem goed en doe de deur dicht. Hij valt dan gelukkig weer in slaap en afhankelijk van hoe vol zn luier is, slaapt hij ergens tussen 7 en 8 weer door
vorig jaar
Hier was het een hele tijd 6.00 wat ik al vroeg vond maar dat werd steeds vroeger en nu al 3 dagen 5.00. Krijg haar niet meer in slaap terwijl ze al wel snel weer moe is voor haar 1e dutje. Ook weer over naar 3 dutjes. Ze gaat tussen 18.30-19.30 naar bed als ze moe begint te worden. Van alles geprobeerd met die tijd maar niks helpt.
Ik volg ook voor de gouden tip! (Al zal er niet 1 zijn die helpt ben ik bang)
vorig jaar
Hier hetzelfde echtee heb ik gezegt voor 7.00 niet uit bed. Dus heeft hij speeldingetjes waar hij zich mee mag vermaken. Hij gaat rond 18.30.naar bed en meestal speelt hij dan even en gaat dan slapen. Maar ik zet smorgens vaak muziekje op en de sterrenlamp aan. Maar eerder dan 7 uur haal ik hem er niet uit. Tenzij hij echt overstuur raakt maar dat gebeurd zelden.
Maar reken eens uit. Je kleine slaapt dan van 19.00 tot 06.00 dat is 11 uur !! Mag je blij mee zijn, veel baby worden nog wakker snachts 😅
En met het licht smorgens is altijd vroeger. Hoe later het licht wordt hoe beter je kleine slaapt.