8 Reacties

2 maanden geleden

Hoi mama, mijn zoontje van 13maanden die tijgert waarbij hij 1 been meesleept en sindskort kruipt hij ook op handen en knieën, Hierbij doet hij het wel goed. Ik zou me niet teveel zorgen maken, je ziet dat alle verschillende babies zich op andere manier voortbewegen, zolang ze zich maar kunnen verplaatsen. Onze eerste kindje, dochter deed het weer anders. Als er gewoon kracht in haar beentje zit( kan ze staan, zitten, buigen ect.) geen zorgen maken, het komt vanzelf wanneer zij daar zin in hebben! Je moet maar een op social zoeken naar alle soorten manier waarop babies voortbewegen, heel grappig en stelt je wellicht gerust ;)

2 maanden geleden

Zolang ze wel kracht heeft in het beentje is het goed denk ik

2 maanden geleden

Hi mama, Die van mij is vorige week 1 geworden en loopt al goed aan de hand mee. Ze heeft altijd enkel op 1 been en veelal met 1 hand gekropen. Dr andere been had ze gestrekt op de grond haha. Zag er uit als een soort gorilla. Bij de jaarlijkse controle van het cb vonden ze er (behalve grappig) ook niet zoveel van. En maakte ze zich net als ik geen zorgen. Wanneer je het idee hebt dst ze ergens last van heeft kan je altijd aan de bel trekken. Zo niet, zal ik vooral vertrouwen op haar ontwikkeling. 🥰

2 maanden geleden

Hey 1 van mijn tweeling laat ook nog een beentje achter met kruipen hij gaat vooruit meer in een zit positie maar ondertussen kan hij ook al lopen dus maak je geen zorgen. 😊

2 maanden geleden

Het kunnen kruipen met beide benen zorgt voor verbindingen in de hersenen, daarom heeft het niet kunnen kruipen invloed op de ontwikkeling. Wil niet zeggen dat ze goed moeten kunnen kruipen als baby, dit kunnen ze ook prima leren als ze wat ouder zijn. Maak je dus vooral geen zorgen!

2 maanden geleden

Onze dochter van 12 maanden heeft nooit echt gekropen, verplaatste zich als aapje op 1 been en handen een soort schuin vooruit (kan het niet omschrijven). Maar inmiddels loopt ze ook. Als je je echt zorgen maakt, maak dan eens een afspraak met een kinderfysio 😊 misschien is het niets maar dan ben je wel gerustgesteld?

2 maanden geleden

Onze kleine kruipt ook voornamelijk met 1 bren, niet zoals het hoort in ieder geval Hij heeft 1 been op de grond, zoals het hoort maar met het andere been zet hij zich constant af alsof hij stapjes doet of wilt opstaan Hoop dat je het begrijpt haha Bij het afgelopen bezoek rond de 11 maanden gaf ze aan dat dit asymmetrische kruipen nog mag, het was echter de bedoeling dat hij de normale versie wel ging leren Maar ja hoe leer je dat 😅 Volgende maand hebben wij weer een afspraak, ik gok dat het dan nog niet veranderd is 😅

2 maanden geleden

Onze dochter is nu ook ruim 13 maanden en kruipt ook niet, bij het tijgeren zet ze altijd alleen met haar linker been af. Wij zijn bij de osteopaat onder behandeling (nu 2x geweest). Die ziet vaak dat kinderen nadat ze bij hem zijn geweest ineens wel kruipen. En het schijnt idd vooral goed te zijn voor de verbindingen in de hersen en de rechts/links coordinatie. Volgens de osteopaat zie je vaak dat kinderen die nooit hebben gekropen later wat onhandiger zijn in de zin van sneller struikelen over hun eigen voeten etc