9 Reacties
2 jaar geleden
Oh wow dat is inderdaad al een behoorlijk gewichtje. Ik ben momenteel 35 weken en onze baby is 2kg650. Dat is al 400 gram boven het gemiddelde 🙈. Misschien heeft je baby aanleg naar de papa, en dan zou het wel kunnen kloppen dat hij/zij op 38 weken rond de 4kg nog wat zou zitten. Hopelijk vind je lotgenoten voor wat informatie❤️
2 jaar geleden
Reactie op Shary_mommy_of_2 ❤️
Oh wow dat is inderdaad al een behoorlijk gewichtje. Ik ben momenteel 35 we ...
Ja toch wel hè.. had het echt oprecht niet verwacht! Ja ze zou met 40 weken als ze zo doorgroeit 4500 gram ook ongeveer zijn. Echt heftig, ik ben zelf maar zo klein. Doe normaal hoor 🫣🫣🫣🫣.
Daarom schrik ik er echt even van en denk ik oké ingeleid worden is volgens mij echt wel heel anders en veranderd ook de hele situatie met bevallen gewoon..
2 jaar geleden
Reactie op elizzzz
Ja toch wel hè.. had het echt oprecht niet verwacht! Ja ze zou met 40 weken ...
Ja dat begrijp ik dat je zo iets niet verwacht. Poeh dat is niet niks zo 4kg500. Ja ik ben zelf ook maar 1m60 en ik verschoot al dat ons zoontje 50cm en 3340 gram was.
Goh ik ben van ons zoontje spontaan bevallen op 39+6, toen vond ik dat prima omdat hij ons 1ste kindje was en we naar niks moesten zien. Met deze zwangerschap wil ik juist heel graag ingeleid worden voor wat betreft het kunnen plannen met ons zoontje dan. Jammer genoeg heb ik op 34 weken contracties gekregen en heb ik dus dreigende kans op vroeggeboorte. Dat plan is dus van tafel geveegd en wordt niet meer besproken tot ik de 38 aantik. Dus wordt weer zo een lange dracht bij mij als bij ons zoontje vrees ik. Tenzij de baby vanzelf wilt komen maar dan hoop ik toch na 37 weken 😅. Ik denk wel dat inleiding je ervaring met bevallen veranderd dan dag je spontaan bevalt. Daarmee dat ik dat nu ook eens wou ervaren. Maar misschien voor jouw gezondheid en die van jullie kindje is het wel de beste keuze 😕. Hopelijk blijft het gewichtje even stabiel…
2 jaar geleden
Hi! Weet dat het echt heel lastig is voor professionals om goed in te schatten hoe groot je baby is. Ze zitten er écht heel vaak naast, als je zoekt in het algemene deel van het forum zul je genoeg ervaringen van dames vinden die ook te horen kregen dat ze een groot kindje zouden krijgen, waarbij het achteraf een normaal geboortegewicht had. Soms scheelt het wel een kilo!
Bij mij was het andersom, tijdens mijn eerste zwangerschap werd mijn zoontje altijd heel gemiddeld geschat, maar bij geboorte woog hij 4310 gram. Verloskundige was stomverbaasd. Ik heb een vlotte, natuurlijke bevalling gehad.
Wat ik hiermee wil zeggen is: doe wat goed voelt voor jou en laat je niet teveel beïnvloeden door die groeiecho. Je schrijft: ‘als het buikje mee blijft groeien, word ik zeer waarschijnlijk ingeleid.’ Weet dat als je dat niet wilt, dat dit ook niet hoeft. Het is jouw bevalling, en dus jouw keuze!
2 jaar geleden
Onze zoon is bij 40+5 geboren met 4100 gram. Gewoon natuurlijk, zonder scheuren of hechten. Het klinkt verschrikkelijk veel en als heel groot maar echt het was alsnog een klein friemeltje.
Zojuist voor de groeiecho geweest van onze 2e zoon, ik ben nu 33+5 en hij zit ook allemaal net iets boven het gemiddelde en wordt nu al geschat op 2600 gram. Mijn VK zegt alleen dat dit echt helemaal prima is voor dit termijn en dat hij als hij zo doorgroeit ook weer rond 4000 gram zal uitkomen op de 40 weken. Ik ben juist met deze berichten door haar dus enorm gerustgesteld. 🫢
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Vandaag precies 36 weken zwanger. Vorige week (34+5) een groei echo gehad en de buikomvang was p95 en gewicht 2795 gram. Van het weekend mijn bloedsuiker geprikt en dit was allemaal netjes. Toch moet ik nog een week door prikken en volgende week aankijken of ik diabetes heb. Mijn man was ook een 9-ponder 🙈 dus we wachten het af allemaal. Wel jammer zo aan het einde van mijn zwangerschap.
2 jaar geleden
Ik heb net te horen gekregen dat ik toch met 34 weken zwanger, zwangerschapssuiker heb gekregen. Onze dame wordt nu qua buikomvang ook op p97 geschat terwijl dit 4 week ervoor nog heel mooi mee liep met de gemiddelde lijn. Mijn gynaecoloog zei net dat ze in principe niet iemand inleiden zonder reden, omdat een bevalling dan moeizamer kan verlopen. Dit hoeft niet. Bij mijn zoontje zeiden ze ook steeds dat het een groot kind zou worden, die was bij geboorte 3800 gram. Ik ben zelf 1.78m dus voor ons was dat een heel gemiddeld kindje. Je niet te snel bang laten praten. Er gebeurt niks tegen jou beslissing in. Gewoon zo veel mogelijk al je vragen stellen zodat je een zo goed mogelijke keuze kan maken wat voor jou goed voelt.
2 jaar geleden
Hoi,
Er zijn de afgelopen dagen al meerdere topics geopend over een ‘groter kindje’ Zelf heb ik er ook
1 geopend over macrosomie en inleiden. Ik zag dat er net voor jou ook een ander topic was geopend dus misschien is het fijn om in dat topic verder te kletsen. Voor nu sluit ik dit topic!
Liefs Suus
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2023/grote-baby-nRmxNx?utm_source=24Baby&utm_medium=app