8 Reacties

5 maanden geleden

K zou het gewoon blijven proberen, dan is het maar even vervelend.. cb zou waarschijnlijk het zelfde zeggen, onder meer een ritme.. soms helpt afleiding ook, die van mij de fles aangeleerd door middel van een filmpje als hulpmiddel..

5 maanden geleden

Geen tips, maar bij mijn zoontje van 14weken exact hetzelfde. Ook geen idee van waar het ineens komt. 🤷‍♀️

5 maanden geleden

Heb je al geprobeerd om wakker te voeden, maar dan wel in een donkere, kalme kamer? Zonder al te veel prikkels? Mijn zoontje wil ook steeds vaker niet beneden drinken omdat er te veel te zien is

5 maanden geleden

Ik herken het van bij mijn eerste dan hebben we ook zo een periode gehad. Is ook vanzelf weer overgegaan toen...

5 maanden geleden

Reactie op Julia232

K zou het gewoon blijven proberen, dan is het maar even vervelend.. cb zou ...
Mag ik vragen hoe je dat precies gedaan hebt? Een film opzetten en zorgen dat het in beeld is?

5 maanden geleden

Ik heb precies het zelfde met mijn zoon van 13 weken. Hij doet dit al 2 maanden helaas. Vorige week maandag zijn tongriem laten klieven. In de hoop dat dit iets zou doen. Vooralsnog merk ik nog geen verschil maar het is natuurlijk ook nog aan het genezen. Drinkt hij wel goed uit de fles? Mijn zoon wel dus als het zo’n hysterische voeding is, ga ik snel kolven en geef ik hem een flesje vers gekolfde melk. (Gelukkig heb ik snel veel melk en ben ik met 5 min kolven klaar) Ik heb 2 “trucjes” ontwikkelt die soms helpen; - tijdens het drinken zachtjes op z’n billetjes tikken, net als je met boertjes doet. Dan is hij daar een beetje door afgeleid en dat helpt soms. - met een speen paraat. Elke keer als hij loslaat, hup speen erin.. dan gaat hij zuigen, en als ie zuigt speen eruit, en snel borst aanbieden. Heel vaak pakt ie mijn borst dan wel (even). Soms ook maar voor 5 slokken en dan ben ik dus hele tijd die speentruc aan het doen. Maar dan krijgt hij wel genoeg binnen. Wat ik ook merk is dat hij vaak na een minuut of 5 zo loslaten en gedoe ineens zen is en wel goed drinkt. Echt super raar! ‘S Nachts drinkt hij super goed maar dan is hij idd slaperig. Ik ben al bij de osteopaat geweest, heb elke mogelijke voedingshouding geprobeerd, lactatiekundige heeft meegekeken. En nu dus ook tongriem. Ik werd er zelf gek van en stond op het punt om te stoppen met bv. Mijn oudste 8 maanden gegeven, dus ik hoopte eigenlijk wel weer zo lang te kunnen geven. Nu probeer ik mijn twee trucjes. En als dat niet werkt kolf ik. En geef ik de fles. En dat is voor mij op dit moment prima en geeft me zo veel meer rust. Dan wanneer ik per se aan de borst wilde voeden. Hopelijk wordt het voor jullie snel beter! En heeft cb nog handige tips.

5 maanden geleden

Is denk ik omdat ze opeens zoveel meer zien/snappen. Mijn dochter is ook de laatste tijd steeds aan het loslaten bij echt alles… papa loopt —> kijken, geluid buiten? —> loslaten, er hangt een lamp boven je? —> bestuderen En uiteraard wel mopperen als je dan weggehaald wordt bij de borst 😂 Zal vast een fase zijn, ze drinken uiteindelijk echt wel genoeg als ze weer honger krijgen. Maar gewoon lekker duttend tegen je mama aan is het fijnst ❤️

17 dagen geleden

Hoi! @salmaxxxxx is het niet slaperig voeden uiteindelijk weer gelukt? Ik loop precies tegen hetzelfde probleem aan en worstel hier nu ook al bijna een maand mee. Ik hoor het graag als je de gouden tip hebt!