7 Reacties
2 jaar geleden
Oh wat super vervelend zeg!
Ik heb het advies gekregen van zowel de fysio als de verloskundige om rust te nemen en paracetamol 4x dgs 1000mg te slikken en daardoor lijkt het nu na 4 dagen eindelijk wat beter te gaan. Ik ben gestopt met werken helaas maar dat is het enige wat voor mij zou werken.
Hopelijk wordt het snel wat beter voor je!
2 jaar geleden
Ik heb buiten de zwangerschap om een zit-blessure in mijn piriformis. Bij mij straalt het bij lang en verkeerd zitten helemaal door mijn hamstring in. Ik heb er al zo'n 6 jaar lang met vlagen last van helaas... Toendertijd wel dry needling voor gehad en dat werkte goed!
Begin van de zwangerschap was het er ineens weer, ook bij de fysio geweest en die heeft het met triggerpoints/massage technieken in elk geval wat minder heftig gemaakt, tot op dat het met steeds langere tussenpozen wegblijft. Op dit moment heb ik er weinig last meer van, maar vooral wanneer ik te lang in een (oncomfortabele) houding zit of lig (rechterkant). Dry needling wilden ze niet doen, omdat dat tijdens de zwangerschap niet zou mogen.
Tip bij zitten: iets zoals een kussen of opgerolde handdoek onder je bil waar je last van hebt leggen! Zo heb ik lange autoritten naar Oostenrijk en Italië overleeft. Of fysiotapen, dat werkte bij mij ook heel goed en kon ik de vliegreis van Indonesië terug naar Nederland in elk geval volhouden. Met iets onder je ene bil leggen, is het enige is dat je bekken niet meer mooi recht is... maar als het de uitstralingspijn minder maakt, is het zeker het proberen waard :)
2 jaar geleden
Reactie op Robin095
6 jaar!! 🫠🫠🫠
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord, weet jij wat de r ...
Echt geen idee... niet nagevraagd. Maar vond het wel gek, want voor zover ik weet mag acupunctuur wel. Je kan het altijd even navragen bij je vk! En hopelijk is het voor jou gewoon echt zwangerschaps-gerelateerd ;) Hoop ook dat je er snel van af bent!
2 jaar geleden
Ik heb jaren last gehad van mijn piriformis bilspier, zodanig dat ik continue een beknellende zenuw voelde (e ja dat gevoel zorgt voor onrust en maakt je gek).
Na jaren alles geprobeerd te hebben is het enige wat mij, tot op de dag van vandaag, helpt is op je rug op de harde grond gaan liggen en een stuiterbal (doorsnede van ongeveer 7cm) thv de ‘knellende bilspier leggen. Niet op en neer bewegen, en juist zorgen dat je je steeds meer ontspant zodat de stuiterbal steeds dieper je bilspier ‘ingaat’. Houd dit een aantal minuten vol en bouw het qua tijd op. Doe dit dagelijks 2 a 3 x. Na enige tijd zal het afnemen en hoef je soms mss nog ‘onderhoud’ te plegen.
Succes! Ik hoop dat het je helpt
2 jaar geleden
Ik heb helaas ook het piriformis syndroom net als bij de eerste zwangerschap. Bij mij helpt de Osteopaat en de bekkenfysio. Daarnaast neem ik voor het slapen paracetamols en magnesium in zodat mijn heup niet zo trekt. Ik kan je ook aanraden om regelmatig in een warm bad te liggen of naar een zoutwaterbad te gaan