11 Reacties

2 jaar geleden

Klinkt alsof je slokdarm zo geïrriteerd is dat die kapot gaat nu. Heb je al contact gehad met je huisarts over het vele spugen? Zou sowieso contact opnemen met je huisarts nu je bloed spuugt. Bloed in je maag kan ook weer zorgen voor extra misselijkheid. Ik weet niet of je er nog lang onderuit komt niks te gebruiken hiervoor ☹ al zou je het tijdelijk doen tot je lichaam weer wat meer hersteld is....

2 jaar geleden

Ik zou je ook adviseren om contact op te nemen met een arts.

2 jaar geleden

Hier toevallig gisteravond ook veel (donker) bloed overgegeven. Ik geef ook best vaak over, bijna iedere avond. Maar meer omdat t blijft hangen, en t dan zo irriteert dat ik wel moet overgeven anders blijft t hangen (uren later nog steeds). T is zowel eten en maagzuur. Eerste keer dat er bloed bij zat, zooo viesss ! Ik zou t even in de gaten houden, komt het dit weekend weer voor dan even de huisarts bellen. Maar denk idd dat er iets geirriteerd is in de keel waardoor t komt. Vooral als je vaker overgeeft kan t daardoor komen.

2 jaar geleden

Je slokdarm is inderdaad door het vele spugen beschadigd waardoor het waarschijnlijk bloed. Dit was bij mij toen bij de eerste zwangerschap het geval. Ik ben toen wel meteen begonnen met emesafine en was meteen gestopt met het overgeven waardoor het goed kon herstellen, dus ook mijn advies is de huisarts bellen en als die aangeeft om medicijnen te gebruiken toch even tot het hersteld is.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie advies dames ik ga nog eventjes afwachten en als ik weer bloed zie ga ik zeker mn arts contacteren, ik heb nog steeds wat bloedsmaak in mn keel maar voel me al een beetje beter💕

2 jaar geleden

Reactie op Lovemyprincess

Hier toevallig gisteravond ook veel (donker) bloed overgegeven. Ik geef ook ...
Het was de 1ste keer bij mij dat ik bloed overgaf en vond het ook zo heftig.. en dat gevoel in mn keel was zo brandend en pijnlijk, heb jij iets gekregen voor het overgeven van bloed? Ik weet niet echt hoe ik ermee moet omgaan was zo geschrokken toen ik al die bloed zag🤦🏻‍♀️

2 jaar geleden

Ik zou direct de weekend arts bellen en vragen of hij dit kan beoordelen en eventueel iets voor schrijven

2 jaar geleden

Reactie op Flower🌸

Het was de 1ste keer bij mij dat ik bloed overgaf en vond het ook zo heftig ...
Nee, heb ook niet gebeld, maar t was ook mijn eerste keer dat er bloed uitkwam. Ik houd t in de gaten en mocht t nog eens voorkomen zal ik de huisarts contacteren. Maar k vermoed dat t komt door t vaak gewoon overgeven.

MOD

2 jaar geleden

Hi, Ervaringen delen is natuurlijk goed. Echter denk ik dat een professional (arts) betere tips kan geven dan om tips vragen op het forum. De huisartsenpost is het hele weekend bereikbaar. Bij het overgeven van bloed zou ik persoonlijk bellen en overleggen wat het handigst is om te doen. Veel beterschap!

2 jaar geleden

Ik snap even niet zo goed waarom er geadviseerd wordt met zulke dingen te wachten tot je gaat bellen, maar hey, iedereen zijn goed bedoelde adviezen natuurlijk. Bloed hoort op geen enkel moment uit je mond te komen (mits tandvlees, wondje in de mond oid) indien je bloed braakt, dien je altijd zorg over jezelf te nemen en te bellen naar de huisarts en spoedpost bij sluiting van ha of weekend. Het kan je slokdarm zijn, maar gelukkig kunnen we niet in jouw lichaam kijken, en is het voor hetzelfde geld heel iets anders zijn (geweest) wat achteraf spoed was. Dat je voor een gestoten teen nog even aan wil kijken, kan ik begrijpen. Maar er hoort simpelweg geen bloed bij je braaksel te komen. Sterkte.

2 jaar geleden

Hi, Ik heb ook altijd bloed in de ochtend bij het overgeven maar dit komt door extreem bloedendtandvlees! Is ook nog een optie dus. Bij twijfel altijd bellen! Succes