14 Reacties
2 jaar geleden
Ja, aanvaarden 😅 zolang jij je er ook ok bij voelt natuurlijk. Er is helemaal niets mis mee, ook zuigbehoefte is een ding 😊 en eens inlezen of vragen stellen bij la lechue league 😊
2 jaar geleden
Ik probeer nu wat flesjes kunstvoeding maar merk dat ze (maandag ook 10 wk) daarna vaak ook nog even aan de borst wil en dan in slaap valt...
Speen werkt niet, spuugt ze uit. De fles trouwens ook soms.
En wakker weg leggen is hier ook drama..
Dus ik accepteer het maar 🤪
2 jaar geleden
Een (fop)speen is natuurlijk een nepborst. Het is heel normaal gedrag dat past bij een baby. Overigens is wakker wegleggen ook niet een “goal” om te hebben, heel fijn maar vaak onmogelijk voor een jong baby/kind. Misschien dat je één slaapassociatie kunt opbouwen waar je je wel comfortabel bij voelt?
2 jaar geleden
Ik herken dit ook! Ik lees nu een boek en daar staat wel in dat na de eerste drie maanden dat de zuigbehoefte wel stuk minder zal zijn en dat als je een kindje fopspeen hebt gegeven dat je het na die drie maanden kunstmatig in stand houdt. Dus ik ben benieuwd hoe het bij ons na die drie maanden zal zijn… verder zeggen ze dat je in de eerste 4 maanden een kindje niet kan verwennen en dat je gewoon de kleine moet volgen. Dus als het goed is zal het erna wel meer een associatie zijn… 🥲
2 jaar geleden
Hier ook een dame die de borst graag wil om te zuigen als troostmiddel of om in slaap te komen. Speentje wil ze niet, weigert daarbij nog de fles na veel oefenen. Moet wel bijna gaan werken. We proberen het ook zonder maar na veel gehuil en een oververmoeid kindje ga je het toch inzetten.
Ben benieuwd..
2 jaar geleden
Tsja speen is een ander woord voor tepel dus als je kindje een speen heeft gebruikt die die als tepel en niet andersom.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet super handig kan zijn af en toe :) maar ik leg mijn dochter regelmatig slapend of bijna slapend weg als ze zich lekker in coma heeft gezopen aan mijn borst. Ik geloof niet in verwennen in die eerste maanden en je kunt slaapassociaties later ook stap voor stap ombuigen denk ik.
2 jaar geleden
Ik heb zelf liever niet dat mijn tepel als speen wordt gebruikt, ik heb hele gevoelige tepels en mijn zoontje is niet zo voorzichtig. Als ik merk dat hij niet meer aan het drinken is, hij laat dan vaak ook los en hapt weer aan, dan geef ik de speen. Als we hem naar bed brengen krijgt hij ook de speen en zingen we een slaapliedje. We hebben tot nu toe het geluk dat het slapen in eigen bed heel goed gaat
2 jaar geleden
Tsja speen is een ander woord voor tepel dus als je kindje een speen heeft ...
Ja, hier sluit ik mij bij aan :) maar als het zeer doet, loskoppelen sn een speen geven idd
vorig jaar
Ik voed haar nu (1 jaar) nog steeds in slaap in de avond en voor dutjes. Duurt max 10 min. Op opvang en bij mijn man valt ze zelf in slaap. Ze slaapt steeds vaker door en drinkt ze 10 min in de nacht.