11 Reacties

één maand geleden

Volg

één maand geleden

Ik heb niet echt tips maar ik herken het zo erg. Kan prima zelfstandig slapen maar als ik in de buurt ben is het krijsen slaan en handen voor de mond als je zijn speen wil geven. Ik heb nu wel dat ik na het drinken probeer de speen er al in te doen en vaak lukt het nu wel dat hij dan met de speen gaat slapen, half slaapdronken. Maar ook weer na een paar uur wakker en echt weer opnieuw de borst en dan draait hij zich daarna op zijn andere zij om te slapen in ons bed. Slaapt ook nog halverwege de nacht bij ons dus, anders ben ik maar bezig met terugleggen en word ik nog moeier van. Ik ben benieuwd wat andere hebben gedaan 🤷🏽‍♀️

één maand geleden

Reactie op Dreamxx

Ik heb niet echt tips maar ik herken het zo erg. Kan prima zelfstandig sl ...
Oja, kan trouwens wel als ik er helemaal niet ben, zonder melk inslapen naast papa of tante bijvoorbeeld 🫠

één maand geleden

Ik lees ook mee. Hier precies hetzelfde.

één maand geleden

Volgens mij is de enige oplossing het niet meer aanbieden en doorzetten! Niet een heel populair antwoord, maar wel de manier om er verandering in te brengen. Of je kunt wachten tot je kindje er zelf aan toe is, maar dat kan nog wel even duren. Kies een periode dat je ook tijd hebt om door te zetten, bijvoorbeeld tijdens een vakantie.

één maand geleden

Ik heb ook geen tips, maar herken is heel erg. Wij zitten met precies hetzelfde. Onze dochter is bijna 15 maanden. Krijgt voor ze gaat slapen de borst, tenzij ze op de opvang of bij papa is. Ze kan daarna prima slapen, maar wordt nog elke 3 uur wakker en wil dan de borst. Ik heb zelf het idee dat ze het niet nodig heeft maar het zo gewend is, dat als ze wakker wordt ze de borst krijgt. Heb verder ook nog geen andere dingen geprobeerd omdat ik zoo moe ben en ik weet dat ze na het drinken wel weer gaat slapen. Ik ben benieuwd wat anderen hebben gedaan

één maand geleden

Ik had precies hetzelfde! Probeer nu sinds 2 weken een andere routine voor het slapengaan en merk echt een mega groot verschil. Waar ik mijn dochter eerst 4-5 keer per nacht moest voeden, is dat nu vaak één keer rond 5.30 uur. De rest van de tijd gaat ze zelfstandig weer slapen als wij een liedje opzetten. Wat ik nu doe: 1. Ik voed haar in bed, met de lamp nog aan; 2. Na het voeden poets ik haar tanden; 3. Vervolgens lezen we nog een paar boekjes. Hierna doe ik het licht uit. 4. Als laatst loop ik even met haar op de arm rond. Tijdens het rondlopen zet ik het liedje ‘Het land van je ogen dicht’ aan (heel fijn slaapliedje!). 5. Ik leg haar in bed en blijf er nog wel even bij zitten, maar ze gaat nu zelfstandig slapen. Hiermee heb ik dus echt een onderscheid gecreëerd tussen het voeden en het slapengaan. Merk dat dit voor ons echt súper fijn werkt. Als ze ‘s nachts wakker wordt zetten we weer het liedje ‘Het land van je ogen dicht aan’. Ze associeert dit nu met slapen en gaat daardoor zelfstandig slapen. Hoop dat jullie er iets aan hebben! 😄

één maand geleden

Oh nog een tip: als je via slaapoefentherapie.nl zoekt naar een slaapcoach in de buurt, wordt dit vergoed vanuit de basisverzekering. Kreeg ik als tip van de arts op het consultatiebureau. Wij hebben aanstaande donderdag de eerste afspraak gepland staan.

één maand geleden

Hoihoi! Ik heb hetzelfde en heb een cursus gekocht (wel in het engels) stuur me gerust je mail in een pb

één maand geleden

Hier precies hetzelfde…..

één maand geleden

Hey Dit is helemaal ok, maar inderdaad niet makkelijk voor jou. Je kindje zoekt (waarschijnlijk in een sprongetje) extra troost bij jou. Hier slapen we al van het begin slapen en bij mij valt ze hoofdzakelijk aan de borst in slaap. Bij andere mensen valt ze op de arm in slaap. Zoek vooral wat voor jou en jullie samen werkt. Er is geen juiste oplossing en er is niks mis met borst - slaapassociatie. Melk bevat slaapverwekkende stoffen bij slaaptijd voor een reden 😘 You do you. Je moet echt kijken naar wat jij ok vindt.