10 Reacties
één maand geleden
Ik geef ook nog steeds borstvoeding aan mijn kindje, en ben nu 8 weken zwanger van onze 2e!😊Na 7 maanden werd ik weer ongesteld en daarna was het direct een regelmatige cyclus. En na 2x proberen was het raak!! Dit verschilt natuurlijk per persoon maar bij mij lukte het goed!
één maand geleden
Ik ben twee keer spontaan (1x eerste keer raak en 1x ongepland) zwanger geworden terwijl ik borstvoeding gaf. En dat terwijl ik voor de eerste er 18 maanden over heb gedaan om in verwachting te raken 😅
Dus wat mij betreft ben je (mits een regelmatige cyclus) hartstikke vruchtbaar terwijl je borstvoeding geeft haha
één maand geleden
Zodra je cyclus weer terug komt kun je weer zwanger raken. De onderzoeken die ik erover lees suggereren dat de eerste paar ovulaties de eierstokken mogelijk nog niet helemaal lekker meewerken waardoor de kans op zwangerschap de eerste paar cycli na het terugkomen van je menstruatie iets lager is. Maar in principe is het inderdaad zo simpel; een cyclus/eisprong/menstruatie betekent dat je weer "normaal" vruchtbaar bent.
één maand geleden
Ik heb er zelf ook veel naar gezocht, maar ik krijg de indruk dat er nog niet veel onderzoek naar is gedaan (ook gelezen op de lalecheleague website). Mijn cyclus is lang (40 dagen) en onregelmatig (niet elke cyclus is evenlang). En ik heb daar nooit veel van begrepen. Dus ben het nu na mijn eerste zwangerschap en nu borstvoeding-gevend naar aan het zoeken, maar het maakt het wel ingewikkelder haha.
één maand geleden
Ik weet van een fertiliteitsarts dat als je nog maar rond 3 voedingen doet, dit geen invloed heeft. Mits je een cyclus hebt natuurlijk. Je mag dan ook gewoon een fertiliteitstraject starten terwijl je nog borstvoeding geeft.
Dus je kan er gewoon voor gaan.