10 Reacties

één maand geleden

Ik geef ook nog steeds borstvoeding aan mijn kindje, en ben nu 8 weken zwanger van onze 2e!😊Na 7 maanden werd ik weer ongesteld en daarna was het direct een regelmatige cyclus. En na 2x proberen was het raak!! Dit verschilt natuurlijk per persoon maar bij mij lukte het goed!

één maand geleden

Mijn zusje heeft 3 kindjes en is ook zwanger geworden tijdens het geven van borstvoeding. Echter kwamen de oudste 2 beiden op het punt dat ze niet meer bij haar wilde drinken omdat waarschijnlijk de smaak veranderd tijdens een zwangerschap.

één maand geleden

Is je cyclus al terug? Want volgens mij is het vooral zo dat het langer kan duren voor je cyclus terug is, maar als die er is lijkt me niet dat er dan nog invloed is op vruchtbaarheid?

één maand geleden

Mijn cyclus is al wel een paar maanden (8 mnd pp ongeveer) terug, in het begin niet zo regelmatig, inmiddels wel. Maar ik heb dus eea over prolactine en eisprong gelezen en ik vraag mij af of het zo simpel is als ‘als je weer ongesteld bent, ben je vruchtbaar’.

één maand geleden

Ik ben twee keer spontaan (1x eerste keer raak en 1x ongepland) zwanger geworden terwijl ik borstvoeding gaf. En dat terwijl ik voor de eerste er 18 maanden over heb gedaan om in verwachting te raken 😅 Dus wat mij betreft ben je (mits een regelmatige cyclus) hartstikke vruchtbaar terwijl je borstvoeding geeft haha

één maand geleden

Zodra je cyclus weer terug komt kun je weer zwanger raken. De onderzoeken die ik erover lees suggereren dat de eerste paar ovulaties de eierstokken mogelijk nog niet helemaal lekker meewerken waardoor de kans op zwangerschap de eerste paar cycli na het terugkomen van je menstruatie iets lager is. Maar in principe is het inderdaad zo simpel; een cyclus/eisprong/menstruatie betekent dat je weer "normaal" vruchtbaar bent.

één maand geleden

Ik heb er zelf ook veel naar gezocht, maar ik krijg de indruk dat er nog niet veel onderzoek naar is gedaan (ook gelezen op de lalecheleague website). Mijn cyclus is lang (40 dagen) en onregelmatig (niet elke cyclus is evenlang). En ik heb daar nooit veel van begrepen. Dus ben het nu na mijn eerste zwangerschap en nu borstvoeding-gevend naar aan het zoeken, maar het maakt het wel ingewikkelder haha.

één maand geleden

Ik weet van een fertiliteitsarts dat als je nog maar rond 3 voedingen doet, dit geen invloed heeft. Mits je een cyclus hebt natuurlijk. Je mag dan ook gewoon een fertiliteitstraject starten terwijl je nog borstvoeding geeft. Dus je kan er gewoon voor gaan.

één maand geleden

Je bent hartstikke vruchtbaar ook al geef je borstvoeding. Ik geef ook borstvoeding 2x per dag en ik ben nu 8 weken zwanger van de tweede. Dus je kunt gewoon zwanger raken.

één maand geleden

Reactie op Cillycilly

Ik weet van een fertiliteitsarts dat als je nog maar rond 3 voedingen doet, ...
Ligt er wel aan welk traject en welk ziekenhuis. Hier moest mijn vriendin een maand gestopt zijn met de bv.