13 Reacties
3 weken geleden
Pak sowieso een goeie lactatiekundige onder de arm, een vroedvrouw kan ook al veel helpen!
Verder vooral veel proberen en op vraag voeden. En vraag eventueel ook al eens bij la lechue league in afwachting van lactatiekundige.
3 weken geleden
Reactie op Marjolein0708
Pak sowieso een goeie lactatiekundige onder de arm, een vroedvrouw kan ook ...
Dankjeee
3 weken geleden
Reactie op Sam91dh
Beter even niet kolven. Probeer verschillende houdingen.
Ja maar heb. Nu 3 dagen gekolft maar mijn borsten barsten van de pijn. En het lukt hem niet dus weet het echt niet.
3 weken geleden
Reactie op Merelvanbch
Ja maar heb. Nu 3 dagen gekolft maar mijn borsten barsten van de pijn. En h ...
Kolf je machinaal of met de hand? Je kan eventueel met de hand een beetje uit masseren onder de douche bijvoorbeeld om een beetje te verlichten. Kolven is op zich inderdaad niet de beste zet, wel proberen om zo veel mogelijk aanleggen en oefenen op voeden, zodat jullie samen op vraag voeden. Heel belangrijk: voeden op vraag is niet enkel op vraag van de baby, je mag ook aanleggen om bij jou druk te verlichten.
3 weken geleden
Reactie op Marjolein0708
Kolf je machinaal of met de hand? Je kan eventueel met de hand een beetje u ...
Ik kolf met een kolfmachine van vulpesgoods. Verlichten gaat al moeilijk na 15 min kolven dus vraag me af of dat met de hand mogelijk is?jaa ik ben begonnen met kolven omdat ik amper melk had. En nu ineens wel veel. Maar de baby drinkt zoveeel en raakt overstuur als het niet lukt.. we kolven nu en geven in de fles 40 cc voor een 5 dagen oude baby.. en probeer tussendoor ook vaak aanleggen maar het lukt hem niet..
3 weken geleden
Wat is de reden dat je kolft als ik vragen mag? Eerste 6 weken wordt namelijk afgeraden om te kolven. Wanneer jij kolft maakt je juist ruimte om weer melk aan te maken.
Waarschijnlijk heb je zulke erge spanning op je borsten waardoor je kindje niet goed kan aanhappen. Je kan als je wilt tepelhoedjes gaan gebruiken om het je wat makkelijker te maken. Dat heb ik de eerste week ook gedaan omdat ik zulke spanning op me borsten had en kloven had.
Je zit waarschijnlijk in de piek of die heb je net gehad van de stuwing. Misschien heb je ook overproductie. Ik heb precies dezelfde meegemaakt in me kraamweek. Ik raad je aan om na elke voeding een uur te koelen. Ook kan je, als je overproductie hebt, saliethee gaan drinken. Draag een strakke sport bh en ook tijdens het douche. De stralen kunnen je borsten juist gaan stimuleren.
Daarnaast kan ik je ook aanraden om een lactatiekundige in te schakelen die met je kan meekijken. Je kan ook lid worden van Borstvoedingsforum op Facebook. Daar staan ook heel veel tips.
Verder wens ik je heel veel succes. Ik ben er ook doorheen gegaan en het is pittig. Maar jij kan dit!馃グ
3 weken geleden
Reactie op rkslr
Wat is de reden dat je kolft als ik vragen mag? Eerste 6 weken wordt nameli ...
De reden is dat de verloskundige zei dat ik kan kolven.. ik heb helemaal geen ervaring met borstvoeding.. super bedankt voor je tips ik ga zo effe googlen.
3 weken geleden
Reactie op rkslr
Ohja ook kan je wanneer je je kindje wilt laten aanhappen eerst een beetje ...
Inderdaad! Dat is wat ik ook bedoelde! De eerste toeschietrelfex kan behoorlijk fel zijn, zeker tijdens stuwing (en dat is idd heel pittig) dit zou binnen de drie dagen op ritme moeten zijn met jouw kindje. Maak je ook niet te veel zorgen om de hoeveelheden, je kan dit 馃挭馃徏
Neem de tijd om te voeden, adem rustig, jullie komen hierdoor, soms helpt het om slapend te voeden als dat voor jullie lukt, dan drinkt je kindje vaak reflexmatiger en oefent die misschien makkelijker op aan happen.
En nogmaals: ik heb er zelf wel twee de borst gegeven, dus ben geen expert. Een goeie lactatiekundige is echt goud waard
3 weken geleden
Lieve mama,
De beste en eigenlijk ook enige tip die je zou willen geven is vraag hulp bij een lactatiekundige. Zij gaat met jou in gesprek over jou situatie en kijkt hoe jouw kindje bij jou probeert te drinken. Mama's hier kunnen hele goede tips geven, mag ik een ook de verkeerde tips zijn voor jou situatie. Ik zie er ook tips bij staan die mijn borstvoedings avontuur in de kraamweek om zeep hebben geholpen. Misschien dat ze jou wel werken maar misschien ook niet. Win daarom advies in bij iemand die er verstand van heeft, een lactatiekundige ibclc. Kraam hulp kan soms helpen, maar soms hebben die er helaas ook nul verstand van (bij mij was het helaas de kraamhulp die de foute tips gaf).
3 weken geleden
Eerste 6 weken had mijn dochter ook moeite met aanleggen met de linker borst. Op advies van een vriendin en tegen het advies van m鈥檔 kraamhulp ben ik tepelhoesjes gaan gebruiken. Ging gelijk goed en na 6 weken had ze die niet meer nodig en ging erna super goed. Zo heb ik toch net langer dan een jaar borstvoeding kunnen geven.