171 Reacties
4 maanden geleden
@C8L haar vraag: Ja ik vraag me dus af hoe je naar 2x bv per dag gaat zonder dat de productie instort. Ik heb een schema gemaakt en afgebouwd deze week met kolven en ga ook naar bv/kolven om 7:00 en 19:00. Vandaag is de eerste dag dat ik alleen om 19:00 kolf. We gaan wel even zien of de productie nog ongeveer hetzelfde is en of ik niet gestuwde borsten heb later vandaag.
Ik ben rustig aan een voeding gaan afbouwen dus voldoende water overdag aanbieden en echt 1-2 weken de tijd ervoor genomen.
Ik zou gwn eens kijken als je een bepaalde voeding skipt hoe je kindje doet. Je productie is tussen de 9-12 maanden heel stabiel als het goed is dus die keldert niet zomaar en is het heel normaal dat de productie iets minder wordt want je kindje heeft steeds minder melk nodig.
Hoe was het gegaan gisteren?
4 maanden geleden
Reactie op Jamie0407
@C8L haar vraag: Ja ik vraag me dus af hoe je naar 2x bv per dag gaat zonde ...
Ik ben benieuwd hoe dat bij jou gaat! Gister kolfde ik om 19:00 uur 190 ml, dus ik was tevreden. Helaas werd mijn zoontje gisteravond ziek en heeft hij aardig wat geclusterd in de nacht, dus mijn schema is weer compleet overhoop gehaald. Merkte wel dat mijn borsten weer snel leeg waren dus bijgevoed met de fles.
Ik vond de stuwing wel meevallen. Wel wat erger maar prima te doen.
4 maanden geleden
Reactie op C8L
Ik ben benieuwd hoe dat bij jou gaat! Gister kolfde ik om 19:00 uur 190 ml, ...
Wow 190 ml. Ik kolf in de avond met moeite 60. Nu was ik afgelopen week ongesteld en heb ik tijdens werkdagen 2 keer gekolfd voor 100ml. Mijn zoontje drinkt overdag nog één keer 120 ml, gelukkig heb ik nog best wat voorraad in de vriezer. Ik ben het kolven wel echt zat, dus wil graag afbouwen naar 2 voedingen binnenkort en dan naar één want 's avonds drinkt hij niet zo veel meer. Maar ben heel bang dat mijn productie dan nog meer keldert. Hij komt nu met de 3 voedingen denk ik ook lang niet aan de aanbevolen hoeveelheid melk
4 maanden geleden
Reactie op C8L
Ik ben benieuwd hoe dat bij jou gaat! Gister kolfde ik om 19:00 uur 190 ml, ...
Hier wel lichte stuwing ook maar kan het bijna geen stuwing noemen als ik 1 voeding overgeslagen heb. Dus dan heb ik in 24 uur 1x gevoed en daarna volg ik het schema weer zoals altijd.
Aaah dat is balen. Sow dat is nog een goeie kolf sessie zeg! Mag je trots op zijn. Ik haal dat niet meer. Ik denk dat m’n zoontje nog zo’n 100-125ml per keer drinkt, zal soms wat meer en soms wat minder zijn.
4 maanden geleden
Reactie op Paula2904
Wow 190 ml. Ik kolf in de avond met moeite 60. Nu was ik afgelopen week ong ...
Ik vind het heel knap dat je nog doorzet! Vergeet niet dat je al bijna een jaar onderweg bent, je mag super trots zijn dat je jouw zoontje met jouw melk voedt. Lekker afbouwen als dat voor jou goed voelt.
Wij laten ‘de aanbevolen hoeveelheid’ melk nu even voor wat het is. Onze diëtiste zei dat je op 11 maanden in totaal 500 ml melk moet voeden, cb daarentegen zegt dat wij de middagmelk kunnen laten zitten, als hij verder goed eet en groeit (is nu het geval).
4 maanden geleden
Reactie op Jamie0407
Hier wel lichte stuwing ook maar kan het bijna geen stuwing noemen als ik 1 ...
Ik denk niet dat ik vandaag 190 ml zal kolven, mijn borsten voelen helemaal niet vol aan. Maar moet sowieso even kijken wat ik ga doen aangezien mijn zoontje nu meer wil vanwege het ziek zijn. Ik hoop dat jouw kolfbeurt vandaag om 19:00 ook veel gaat opleveren!
4 maanden geleden
Reactie op C8L
Ik denk niet dat ik vandaag 190 ml zal kolven, mijn borsten voelen helemaal ...
Ik kolf niet 🫣 ik heb gewoon live gevoed. Dat is het enige wat ik nog doe haha. Ik kolfde heel slecht en of ik nou wel of niet kolfde. Het maakte geen verschil voor m’n productie dus ben ermee gestopt. Nog 1,5 maand en dan ga ik afbouwen met bv geven. Dan is de kleine een jaar.
4 maanden geleden
Reactie op C8L
Ik vind het heel knap dat je nog doorzet! Vergeet niet dat je al bijna een ...
Ja, ik probeer het ook los te laten. Hij eet en drinkt verder al wel goed. Één tot anderhalve munchkin beker met water, 4 sneeën brood op een dag, een stuk fruit, wat maisfingers en 150-250 gram avondeten. Verder blije actieve baby
4 maanden geleden
Reactie op Freya97
Zijn er hier eigenlijk nog veel borstvoedende moeders?
Wij tikken bijna h ...
Hier al bijna 11 maanden onderweg ! Zo bizar nu ik dit schrijf haha
M’n doel was 6 maanden en alles daarna was mooi meegenomen. Ik voed nog 2x per dag live (kolf niet meer) en ga dit zeker tot z’n 1e verjaardag blijven doen.
Hier ook enorm afgeleid vaak. Klinkt heel stom maar het enige wat dan echt werkt is in de badkamer gaan zitten met het licht uit 🤣 die is pikkedonker omdat we geen raam hebben. Zo drinkt hij nog goed voordat hij gaat slapen. S ochtends is dit nooit een probleem maar soms ‘s avonds dus wel.
Na een jaar ga ik afbouwen
4 maanden geleden
Reactie op Freya97
Wij tikken bijna h ...
Hier tegen alle verwachtingen in ook nog borstvoeding. Ik had bedacht ik kijk wel hoe het loopt, en het loopt nog steeds. Ik voed overdag nog ongeveer 3x maar als ik werk probeer ik niet meer te kolven. Dat ligt er ene beetje aan hoelaat ze in de nacht/ochtend heeft gedronken. In de nacht komt ze nog zo'n 2/3 keer.
In November gaan wij naar thailand. Dan vind ik het nog wel makkelijk om borstvoeding te geven en gedoe met flesjes enzo te vermijden.
Omdat ik ook regelmatig fungeer als levende speen en ik het kolven steeds meer tegen vind staan als ik bijv. Een keer een nachtje weg wil ofzo denk ik dat ik het daarna wel mooi geweest vind. Maargoed, dat zie ik dan ook wel weer.
4 maanden geleden
Reactie op Freya97
Wij tikken bijna h ...
Hier ook. Overdag drinkt ze elke 4 uur ongeveer een paar minuutjes als ze bij me is en dan gauw verder spelen. 's Nachts nog altijd wel 2-3x en dan vaak 15-20 minuten. Behoorlijk vermoeiend maar nog steeds de moeite waard voor ons.
4 maanden geleden
Reactie op Freya97
Wij tikken bijna h ...
Hier tikken we in minder dan twee weken een jaar aan. Ik kan het amper geloven! Het plan was "we zien wel" en dat blijft voor ons nog steeds heel goed aanvoelen. Ik heb nog geen concrete plannen om op een specifiek moment af te bouwen.
Hij drinkt nog een 4-5 keer overdag en 's nachts mag hij zo vaak hij wil. Hij slaapt in zijn eigen bedje bij het begin van de nacht, maar eindigt meestal bij ons in bed.
Overlaatst gaan zwemmen en dan fijn in een kalmer hoekje van het zwembad gevoed. 🤗 Natuurlijk lukt dat niet altijd even vlot door afleidingen, maar het is toch oh zo fijn je kindje altijd te kunnen voeden en troosten
3 maanden geleden
Goeiemorgen! Mijn zoon wordt nu bijna 1 en ik geef 's ochtends en 's avonds nog bv en 's nachts wanneer nodig. Nu had ik me voorgenomen om te stoppen als hij 1 is (vlak na zijn verjaardag dan), maar nu dat dichterbij komt merk ik toch dat ik het idee van loslaten wat lastig vind. Zijn er hier moeders die langer dan een jaar hebben gevoed? En hoe zag dat er dan uit?
3 maanden geleden
Reactie op Atys
Hier tikken we in minder dan twee weken een jaar aan. Ik kan het amper gelo ...
Dat ‘we zien wel’ houding had ik ook! Wilde stoppen als ik weer ging werken. Zo enorm trots dat we na bijna een jaar nog steeds bezig zijn!
Ik wilde na zijn eerste verjaardag ermee stoppen, maar vorige week is er een week een borststaking geweest omdat het mannetje ziek was. Ik kijk wel even. Ben nu een moedermelksieraad aan het uitzoeken om me te helpen de stap te maken om ermee te stoppen. Ik vind het heel moeilijk!
3 maanden geleden
Reactie op C8L
Dat ‘we zien wel’ houding had ik ook! Wilde stoppen als ik weer ging werken ...
Dat is een heel mooi aandenken aan jullie avontuur samen!
Jammer dat het plots sneller stil valt dan hoe je het voor ogen had. Ik begrijp zeker dat je het er moeilijk mee hebt, hoor... In het ideale scenario wil je nog samen van die laatste momenten genieten, maar dat lukt helaas niet altijd... Ik word ook best emotioneel wanneer ik aan stoppen denk. Als dat dan plots zou komen, zou ik dat ook heel lastig vinden...
3 maanden geleden
Reactie op Atys
Dat is een heel mooi aandenken aan jullie avontuur samen!
Jammer dat het p ...
Gek is dat he hoe emotioneel je kan worden van het idee om te stoppen?
Gelukkig lijkt hij weer een beetje terug te komen naar het normale, vannacht ook weer aan de borst gedronken (op een of andere manier wil hij niet echt van links drinken 🤷🏻♀️) en blijf nog wel iets van 140-190 ml kolven rond 19:00 uur.
Je moet lekker blijven doorgaan als dat goed voelt. Ik ben er wel aan toe om weer mijn vrijheid terug te krijgen. Binnenkort maar eens leren een flesje kv maken 😂
3 maanden geleden
Mijn dochter van 11 maanden bijt me de afgelopen paar dagen steeds tijdens de voedingen 😭 meestal aan het eind als ze genoeg heeft..
Ik zeg steeds streng nee en vertel haar dat het pijn doet en leg haar even weg, maar ze moet lachen om mijn reactie en doet het gerust daarna weer.... HELP 😅 Hoe stop ik dit...