171 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook nog een bv mama! Zondag wordt ze 1 jaar 🥹. Nooit gedacht het zo lang te kunnen en mogen geven! Heel blij mee! We proberen er samen gewoon een structuur in te vinden. Ik probeer wel te stoppen met kolven op werkdagen etc. De eerste pot kunstvoeding is gisteren aangeschaft 🥲 omdat mijn vriezervoorraad bijna op is. Dus als ik niet in de buurt ben zal er kunstvoeding komen. Verder stap voor stap natuurlijk afbouwen denk ik. Maar zo fijn om haar altijd te kunnen troosten en ik vind bv zo speciaal. Heel bijzonder! Stoppen is wel echt moeilijk omdat het toch iets is wat alleen ‘ik’ kan doen.

3 maanden geleden

Reactie op MamaMarleen97

Mijn dochter van 11 maanden bijt me de afgelopen paar dagen steeds tijdens ...
Heeft mijn zoontje ook een week of twee/ drie gedaan. Ik koppelde hem los en wisselde van borst. Als dat niet hielp legde ik hem weg en probeerde het tien minuten later nog een keer.

3 maanden geleden

Reactie op Paula2904

Heeft mijn zoontje ook een week of twee/ drie gedaan. Ik koppelde hem los e ...
Pfoe dat je dat zo lang hebt volgehouden! Maar een goeie tip om te wisselen van borst, kijken of dat werkt! Ik vrees van niet omdat ze voor mijn gevoel pas bijt als ze vol zit, maar wie weet :)

3 maanden geleden

Reactie op MamaMarleen97

Pfoe dat je dat zo lang hebt volgehouden! Maar een goeie tip om te wisselen ...
Mijn dochter deed het ook een tijdje toen ze vol zat maar het is over gegaan. Soms als ik de 2e borst aanbood en ze al vol zat. Dan zei ik voor het aanleggen "zachtjes lieverd, zachtjes drinken". En na een tijdje ging dat goed. Tegenwoordig duwt ze weg ipv bijten. Als ze onrustig is zeg ik het nog steeds ☺️

3 maanden geleden

Ik gebruik dan ook het woord ‘zachtjes’, met 5,5 mnd al mee begonnen, want toen had hij al tanden die hij wilde gebruiken. Soms ook al voor aanleggen de instructies ‘zachtjes’ gegeven. Momenteel gaat het goed met bijten trouwens 🤞 en geeft dus ook nog steeds bv (vraag van een paar dagen geleden)

3 maanden geleden

Reactie op MamaMarleen97

Pfoe dat je dat zo lang hebt volgehouden! Maar een goeie tip om te wisselen ...
Ik heb er toen wel over nagedacht om te stoppen. Hij deed het niet op een vast moment tijdens de voeding of bij dezelfde borst, hij vond het ook heel grappig. Nu drinkt hij nog drie keer per dag, maar eigenlijk alleen de ochtendvoeding nog goed. Ik zit dus heel erg te twijfelen om een voeding te laten vallen

3 maanden geleden

Zijn er mama’s die 1x per dag nog voeden? Zo ja, heb je dan nog genoeg productie om je kindje te voeden? Ik ben afgebouwd naar 7:00/19:00 schema, waarbij ik overdag kolf en ochtend aan de borst voed. Maar mijn zoontje komt, waarbij hij dat eerder niet deed, ‘s nachts 1-2x en drinkt dan soms ‘s ochtends nog steeds. Ik kolf overdag dan 140-180 ml, afhankelijk hoe goed hij in de ochtend dronk. Ik zou het kolven achterwege willen laten maar weet niet of ik dan nog wel wat produceer. Ben dus benieuwd naar de ervaringen van andere mama’s!

3 maanden geleden

Reactie op C8L

Zijn er mama’s die 1x per dag nog voeden? Zo ja, heb je dan nog genoeg prod ...
Ja ik geef al 2 maanden maar 1x per dag nog bv. Productie is stabiel hiermee ☺️

3 maanden geleden

Reactie op c95

Ja ik geef al 2 maanden maar 1x per dag nog bv. Productie is stabiel hierme ...
Heb je enig idee hoeveel melk jouw kindje nog drinkt? Ik ben bang dat mijn productie instort als ik stop met kolven.

3 maanden geleden

Reactie op C8L

Heb je enig idee hoeveel melk jouw kindje nog drinkt? Ik ben bang dat mijn ...
Nee geen idee🤭 ik kolfde eerst ook, maar ben daarmee gestopt. Voed nog puur op verzoek

3 maanden geleden

Ik heb eventjes wat steun nodig. Mijn dochter is ziek en weigert nu te drinken. Drama, duwen, gillen, nog voordat ze überhaupt op mijn schoot zit. We gaan volledig inzetten op huid op huid enzo, maar ik ben zo bang dat dit het einde wordt van de borstvoeding, en dat wil ik nog niet... Haar oortjes zijn gisteren nagekeken, en ook haar neusje is vrij. Morgen gaan we wel nog inspecteren of er niet per ongeluk ook een tandje aan het doorkomen is.

3 maanden geleden

Reactie op c95

Nee geen idee🤭 ik kolfde eerst ook, maar ben daarmee gestopt. Voed nog puu ...
Drinkt je kleintje overdag volledig kunstvoeding?

3 maanden geleden

Reactie op Freya97

Ik heb eventjes wat steun nodig. Mijn dochter is ziek en weigert nu te drin ...
Ahh dat is sneu voor je meisje. Misschien pijn in mond of keel idd. Beterschap. Probeer er wel voldoende vocht in te krijgen! Zeker als ze ook koorts heeft? Rietjes beker met moedermelk of water? En einde bv hoeft het hopelijk niet te zijn, blijf een paar x per dag kolven en bied af en toe de borst aan zonder druk of dwang. Gewoon rustig in bed liggen samen met blote borst. Misschien dat ze half slapend wel wil aanhappen? Ik heb zelf eerder een periode van 10 dagen gehad dat mijn dochter niet bij me heeft gedronken en had haar daarna wel weer volledig aan de borst gekregen. Heel intensief icm kolven en aanleggen etc, maar misschien hoopgevend dat het niet per definitie het einde hoeft te zijn?

3 maanden geleden

Reactie op Freya97

Herkenbaar! Dit deed mijn zoontje ook maar in het ‘tweede deel’ van de zesde ziekte. Toen was zijn koorts weg en stopte hij ineens met melk drinken. Het duurde ongeveer een week totdat hij vanzelf weer kwam. Ik denk dat je het beste moet blijven aanbieden ondanks dat ze het niet wil. Ik hoop voor je dat ze snel weer gaat drinken!

3 maanden geleden

Reactie op Freya97

Houd moed. Had precies hetzelfde, bleek toen hand-voet-mondziekte te zijn (wist ik achteraf pas). Wilde drie dagen niet aan de borst drinken en ook op andere manieren ging er bijna geen vocht in. Was echt bang dat het voorbij was met de bv, maar met veel geduld uiteindelijk toch weer gelukt. Had door te laks zijn met kolven (was hele dag met m’n kindje bezig) en wel toeschieten door het proberen m’n allereerste borstontsteking te pakken, pas daar wel voor op.

3 maanden geleden

Reactie op Freya97

Zijn er hier eigenlijk nog veel borstvoedende moeders? Wij tikken bijna h ...
Ja! Ik vind het zo tof. Ik had geen verwachtingen wbt hoe lang en ook geen wens. Maar nu al een jaar (10/09). Ze drinkt nog ‘s ochtends en ‘s avonds en 0/1x ‘s nachts. Einde van de middag soms nog 1 keer. Op de opvang drinkt ze nog 50-150ml half bv/kv. Ene keer meer dan de ander keer. We maken mijn voorraad in de vriezer op en dan zien we wel. Ze eet en drinkt goed overdag (water en vast voedsel). Ik vind het heerlijk om te voeden en zie wel hoe lang het nog door gaat.

3 maanden geleden

Reactie op Freya97

Zijn er hier eigenlijk nog veel borstvoedende moeders? Wij tikken bijna h ...
Komende vrijdag wordt hij 1 jaar en nog steeds aan het voeden. Ik voed overdag nog zo’n 2x en dan in de avond en nacht (1x), maar ga wel verder afbouwen als ie echt 1 jaar is. Hij is zelf al flink aan het afbouwen geweest, en dat kwam mij goed uit :) Helemaal stoppen lijkt me nog een beetje gek, maar zou ook veel vrijheid weer teruggeven waar ik behoefte aan heb. Alleen de nacht zie ik dan tegenop.. wat bied ik m aan? Als jullie ideeën hebben hoor ik het graag!

3 maanden geleden

Reactie op Freya97

Vannacht en vanochtend heeft de een beetje gedronken, nu overdag weer drama en boos en direct huilen. Ze krijgt nu papjes met gekolfde melk in plaats van brood, en slokjes melk en water. Hopelijk duurt het niet lang…

3 maanden geleden

Reactie op Freya97

Vannacht en vanochtend heeft de een beetje gedronken, nu overdag weer drama ...
Goed dat jullie het zo blijven proberen! Intensief he! Is ze nog erg ziek of komt het einde wel in zicht?

3 maanden geleden

Reactie op Odielle

Komende vrijdag wordt hij 1 jaar en nog steeds aan het voeden. Ik voed over ...
Daar zit mijn angst ook, dat ik mijn zoontje geen troost kan bieden zonder borst. En dat is de reden dat ik nog niet ‘durf’ te stoppen.