171 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben de enige die precies nog 3x gekolfde melk aanbied op een dag als ik het zo lees? 😬

3 maanden geleden

Reactie op Appelflapke

Ik ben de enige die precies nog 3x gekolfde melk aanbied op een dag als ik ...
Ik nu nog 1x in de ochtend en 1x in de avond. En op dr opvang krijgt hij nog 1x van de vriezervoorraad. Hij wordt donderdag 1 dus wil nadat de voorraad op is smiddags yoghurt geven. Daarna borstvoeding ook afbouwen. Had nooit gedacht het zo lang vol te houden.

3 maanden geleden

Reactie op Joanne

Ik nu nog 1x in de ochtend en 1x in de avond. En op dr opvang krijgt hij no ...
Ik kolf af sinds ze 2 weken was. Ik doe 1x ‘s ochtends 1x 15:40 en 1x ‘s avonds voor het slapengaan. Op de opvang geef ik diepvries melk mee als ze daar niet goed groenten eet (zit nog maar sinds deze maand weer op de opvang en is van vorige week donderdag 1); thuis wilt ze geen diepvries melk

3 maanden geleden

Reactie op Appelflapke

Ik ben de enige die precies nog 3x gekolfde melk aanbied op een dag als ik ...
Nee hoor, ik geef zelfs nog 4 voedingen op een dag (8 uur, 11 uur, 3 uur en 7 uur) en voed snachts op verzoek. Mijn meisje is nog niet zo'n groot fan van vast voedsel

3 maanden geleden

Reactie op MamaMarleen97

Nee hoor, ik geef zelfs nog 4 voedingen op een dag (8 uur, 11 uur, 3 uur en ...
Oh fijn om te weten dat ik niet de enige ben 😂 de flessen zijn bijlange niet zo veel meer als geweest is maar ze neemt het nog aan

3 maanden geleden

Afgelopen zaterdag voor het laatst gekolft en probeer het op 1x bv per dag te doen. De eerste nacht toen ik naar bed ging zonder te kolven was even ongemakkelijk en pijnlijk, maar nu voel ik niet zoveel meer in mijn borsten. 9 uur geleden voor het laatst bv gegeven. Hoe voel je wanneer de borsten geen melk meer maakt? Ik ben heel benieuwd of ik met 1x bv per dag door kan gaan 🤞

3 maanden geleden

Reactie op C8L

Afgelopen zaterdag voor het laatst gekolft en probeer het op 1x bv per dag ...
Ik geef nog ‘s ochtends en ‘s avonds bv en soms aan het einde van de middag (op verzoek). Ik kolf niet meer, al een paar weken niet meer. En op de dagen dat ik thuis ben met mijn dochter (woensdag-zondag) voed ik op verzoek. Ze was pas wat verkouden en wilde ze echt overdag nog wel 3 keer drinken. Ik merk geen verschil meer in de dagen dat ik werk en dat ik met haar ben. Ik had nog 2 of 3 weken werken dat ik merkte dat mijn borsten vol waren. Maar nu heb ik het helemaal niet meer. Ik kan ook weer op mijn buik slapen haha.

3 maanden geleden

Reactie op Hannahhhh

Ik geef nog ‘s ochtends en ‘s avonds bv en soms aan het einde van de middag ...
Ik heb het gevoel dat twee voedingen/kolfbeurten het minimum is om de productie op gang te houden. Ik vond het heel moeilijk om die ene kolfbeurt te laten vallen (mentaal dan) omdat ik weet dat de kans wel bestaat dat bv hierbij ophoudt. Ik ga het wel even zien, zou het jammer vinden als het stopt. Wat fijn dat je weer op je buik kan slapen! Ik ben geen buikslaper maar hoop ook snel weer gewoon een keer op mijn buik te kunnen liggen 😇

3 maanden geleden

Reactie op C8L

Ik heb het gevoel dat twee voedingen/kolfbeurten het minimum is om de produ ...
Hier heb ik dus ook bang voor… zo een bang dat ik nog 5x kolf op een dag 😅

3 maanden geleden

Reactie op Appelflapke

Hier heb ik dus ook bang voor… zo een bang dat ik nog 5x kolf op een dag 😅 ...
Dat is wel next level. 😅 Ik kolf 1x wanneer ik langer dan 10-12 uur niet voed. Dat gaat prima. Ken iemand die alleen nog nachtvoeding bv gaf, toen haar kindje twee nachten doorsliep was het idd klaar met de borstvoeding.

3 maanden geleden

Reactie op Herfstrood

Dat is wel next level. 😅 Ik kolf 1x wanneer ik langer dan 10-12 uur niet ...
Anxious persoon hier 😂 Ik heb spijt dat ik geen bv ben blijven geven… ik kolf af sinds ze 2 weken is. Ik ben een vrij stressig persoon, daarom nog zo veel. Ik geef ook nog 3 flessen (geen grote meer natuurlijk) en zou stilaan moeten afbouwen naar 2. Het kolven zelf is meestal maar 15-20min. Soms langer als ze iets te vol zitten

3 maanden geleden

Reactie op Appelflapke

Anxious persoon hier 😂 Ik heb spijt dat ik geen bv ben blijven geven… ik ...
Je moet gewoon doen wat voor jou het beste voelt. Als dat verdergaan is met 5x kolven dan moet je dat doen. Ik heb een zoontje die een haat/liefde verhouding met melk en borst heeft. Hij is geen makkelijke drinker en eter en is bv altijd best veel gedoe geweest. Hij wijst mijn borst vaak af, vooral overdag en als hij erg wakker is. ‘s Nachts wil hij nog wel. Mijn doel was altijd na zwangerschapsverlof stoppen als ik weer zou werken. Door omstandigheden bleef ik toch nog een paar maanden thuis en ben ik toch doorgegaan. Daarna werd half jaar mijn doel. We zijn al ver voorbij mijn oude doelen. Nu melk niet meer de belangrijkste voeding is en werk heel druk wordt, vind ik het ook een mooi moment om te stoppen. Ik blijf bv geven vroeg in de ochtend als hij wil, maar ik merkte vanochtend al dat ze snel leeg waren. Misschien morgenochtend de laatste keer. Het is jammer, maar goed zo.

3 maanden geleden

Reactie op C8L

Je moet gewoon doen wat voor jou het beste voelt. Als dat verdergaan is met ...
Mooi gezegd wel! Dankuwel! Hier eet ze wel goed vast voedsel (denk ik dan, ze zat gisteren met de vaccinaties en controle mooi op der curve ondanks ze ziek geweest is vorige week, zelfs een spurtje qua lengte gehad) maar ik vind het zo eng om de melk weg te laten. Ik houd het nog bij in de koelkast voor 3 dagen en anders voor in bad; diepvries vindt ze vies smaken en die zit ook nog vol 😅 maar het is een soort van backup in men hoofd omdat het vol zit met goede dingen denk ik dan. Ik kolf zelfs nog af ‘s avonds om een fles mee te nemen ‘s nachts 🥲

3 maanden geleden

Reactie op Appelflapke

Hier heb ik dus ook bang voor… zo een bang dat ik nog 5x kolf op een dag 😅 ...
Ik heb gelezen dat je productie vanaf 9 maanden stabiel genoeg is voor terugloop naar 2 voedingen. Misschien dat je daar eens wat meer over kan opzoeken! Zelf ben ik 3 maanden geleden al gestopt met de middag ivm vriezer voorraad opmaken, en nu sinds ene maand alleen een de avond. Ik voed nog extra wanneer er behoefte aan is bij ziek zijn oid of als ze ‘s ochtends heel vroeg wakker is, zodat we er niet helemaal gelijk uit moeten😊

3 maanden geleden

Reactie op Anoukk98

Ik heb gelezen dat je productie vanaf 9 maanden stabiel genoeg is voor teru ...
Jammer genoeg is het hier enkel gekolfde melk en geen live bv meer 😣 het is vooral de angst die tussen de oren zit hier 😅

3 maanden geleden

Dames, Slapen jullie kindjes al door? Hier gaat het op en af met de nachten maar nog nooit doorgeslapen. Ene keer 1 x wakker de andere x 2 x wakker en heel heel soms 3 x wakker. Heb toch het idee dat kindjes met flesvoeding sneller doorslapen, hoor moeders met kv, oh die van mij sliep al met 5 maanden door. Dan voel ik mij wel shit, 13 maanden en nog steeds wakker in de nacht, ik wil ook doorslapen!! Hoe gaat het bij jullie? Eventueel tips?

3 maanden geleden

Reactie op Loulouvb

Dames, Slapen jullie kindjes al door? Hier gaat het op en af met de nach ...
Hier slaapt de kleine man sinds hij 7 maanden is door. Heeft al die tijd ook volledige bv gehad dus nee is niks over te zeggen. Ene is er sneller aan toe als de ander. Tuurlijk hij slaapt weleens onrustig door ontwikkelingen etc maar dan is het echt zelden dat het nodig is om te voeden (is alweer maanden geleden dat dat nodig was). Hier eet hij heel erg goed overdag en denk dat hij daardoor ook met een goed vol buikje lekker de nacht in gaat. Snap dat het vermoeiend is zo. Ik gun het je ook zo om lekker door te slapen. Hoe is het ritme overdag qua slapen? En het eten?

3 maanden geleden

Mijn poging om over te gaan naar één voeding per dag is, zoals ik wel al rekening mee had gehouden, ‘mislukt’. Nog een week nog bv kunnen geven vroeg in de ochtend maar vannacht waren ze leeg en kreeg ik een boze dreumes die meer melk wilde, maar het is klaar. Midden in de nacht tegen mijn partner gekropen en keihard gehuild, niet gedacht dat het stoppen van bv me zo erg zou raken 😢

3 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Hier slaapt de kleine man sinds hij 7 maanden is door. Heeft al die tijd oo ...
Oké hahahaha ik heb het gejinxt🤣 vannacht ineens weer een nachtvoeding

3 maanden geleden

Reactie op C8L

Mijn poging om over te gaan naar één voeding per dag is, zoals ik wel al re ...
Aaaaah 😭 jeetje ik snap je heel goed in de zin van dat ik alleen al aan de gedachte ga huilen. Super knap dat je zo lang hebt kunnen en mogen voeden! Neemt niet weg dat het echt emotioneel is, sterkte mama 🫶🏻