171 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op C8L
Mijn poging om over te gaan naar één voeding per dag is, zoals ik wel al re ...
Oh mama toch! Dikke knuffel! Ik bereid me er ook op voor.
Hoe bedoel je mislukt?
Je gaf nog een ochtendvoeding en niets meer de rest van de dag? Hoe deed je het met de laatste voeding voor bed weg te laten vallen?
Je mag trots zijn op jezelf het zo lang volgehouden te hebben! ♥️
3 maanden geleden
Niet verwacht zo lang m’n zoontje te mogen voeden, maar we zijn nog bezig! Hij krijgt nu in de ochtend, middag (alleen als ik thuis met m ben, want bij de gastouder (2dgn per week) nam ie al een tijdje z’n flessen niet meer, en avond. Meestal 1x in de nacht, heel soms 2 keer of slaapt door (zelden).
Nu wil ik graag de nacht afbouwen, maar zie er echt als een berg tegenop. Hoe hebben jullie dat gedaan of hebben jullie tips om dit aan te pakken? We wiegen m tevens ook in slaap, slaapt in z’n eigen bed + kamer.
Als ik die voeding heb afgebouwd wil ik in de middag stoppen en dan zie ik wel even verder.
Ik heb 1 doel en dat is voor maart 2025 gestopt te zijn, want dan laat ik een tatoeage zetten voor de kleine man 🥰 Maar dat duurt nog even.
Hoop dat jullie tips hebben :)
3 maanden geleden
Reactie op Appelflapke
Oh mama toch! Dikke knuffel! Ik bereid me er ook op voor.
Hoe bedoel je mi ...
Dankjewel! Ik had gehoopt dat de productie nog zou blijven als ik maar 1x zou voeden. Ik kolfde rond het avondeten en voedde dan ‘s nachts als hij kwam of als hij ‘s ochtends uit bed kwam. Dat ging lang goed, bleef nog 120-150 ml kolven.
Ik heb de kolfbeurt laten vallen door steeds een minuutje korter te kolven. Ik kolfde eigenlijk ook maar 5 min per keer.
3 maanden geleden
Reactie op Odielle
Ah wat rot zeg dat t zo is gestopt! Hoe gaaf en geweldig dat je t zo lang h ...
Dankjewel! Ik had er wel sterk rekening mee gehouden dat het zou stoppen. 18 oktober gaan we op vakantie en dan wil ik ook echt niet meer kolven. Dus het is goed zo, maar had niet verwacht er zo emotioneel van te worden 😅
3 maanden geleden
Reactie op Odielle
Niet verwacht zo lang m’n zoontje te mogen voeden, maar we zijn nog bezig! ...
Zo veel mogelijk vast voedsel tijdens de dag geven dat hij echt propvol zit!
3 maanden geleden
Reactie op C8L
Dankjewel! Ik had gehoopt dat de productie nog zou blijven als ik maar 1x z ...
Ooh op die manier! Kolven vind ik ook zo een dubbele! Het is handig maar ook oh zo vermoeiend met het poetsen van de kolfapparaten en het vergt toch wat!
Je kan super trots zijn op jezelf!
3 maanden geleden
Ik ben wel blij dat ik niet meer kolf, het kostte toch wel veel energie en ik merk dat vooral mijn concentratie echt veel beter is nu ik gestopt ben. Wel nog 2x bv (ochtend en avond). Productie is nog wel goed denk ik, borsten zijn al wel wat geslonken.
Ik vroeg me af of jullie ook koemelk gaan aanbieden aan jullie kindje. Ik drink dit zelf niet en vind het toch een beetje raar ofzo nadat hij tot nu toe nu toe alleen borstvoeding heeft gehad.
3 maanden geleden
Reactie op Joanne
Ik ben wel blij dat ik niet meer kolf, het kostte toch wel veel energie en ...
Mss kan je opvolgmelk proberen?
3 maanden geleden
Reactie op Joanne
Ja wij zijn afgelopen dagen al wel gestart met slokjes te laten proeven omdat dit veel minder zoet is dan de bv. Vandaag een half bekertje aangeboden en dronk hier koud 2/3e van bij zijn ontbijt. Kreeg eerst de bv. Ik snap dat het raar is en moest ook wennen aan het idee. Mocht je het willen kan je natuurlijk gewoon bv blijven aanbieden? Je kindje moet niet per se over op koemelk maar zuivel/eiwitten/calcium etc is belangrijk als toevoeging als je kindje geen kv of bv meer krijgt.
3 maanden geleden
Reactie op Joanne
Hij is gisteren 1 geworden en geef nog wel bv maar ik dacht als ik helemaal ...
Oh nee hoor helemaal niet! Je hebt opvolgmelk vanaf 1j ook en 1-3j en 3j+ zelfs
https://www.farmaline.be/nl/baby/BE03967619/bambix-groeimelk-natuur-1-jaar.htm?expa=gs&ef_id=Cj0KCQjwr9m3BhDHARIsANut04Z_1AWKOqZiEKw5QUABLlg8z_sV7fIMw8ymcZISN-oIbi-62WFZmiAaAugdEALw_wcB:G:s&adword=google-product/CSS%20pMax_nl-BE_%20600//BE03967619&gbraid=0AAAAADm5sjmG1fU-Xypdi_2auroQ6A2LK&gclid=Cj0KCQjwr9m3BhDHARIsANut04Z_1AWKOqZiEKw5QUABLlg8z_sV7fIMw8ymcZISN-oIbi-62WFZmiAaAugdEALw_wcB
3 maanden geleden
Reactie op Joanne
Hij is gisteren 1 geworden en geef nog wel bv maar ik dacht als ik helemaal ...
Sorry ik bedoelde groeimelk geen opvolg melk!
3 maanden geleden
Reactie op Appelflapke
Oh nee hoor helemaal niet! Je hebt opvolgmelk vanaf 1j ook en 1-3j en 3j+ z ...
Ik zou dit persoonlijk niet geven. Keuringsdienst van waarden heeft hier een mooie aflevering over. zeker de moeite waard eens te bekijken als je overweegt groeimelk te geven.
Aflevering: https://npo.nl/start/serie/keuringsdienst-van-waarde/seizoen-21/flesvoeding/afspelen?at_campaign=npostart_player&at_channel=npostart&at_creation=share-link&at_detail_placement=1:m1lugaep:c76213882bcd4d2cb2dde6da41b36767&at_format=share_button;;0_0&at_general_placement=serie;keuringsdienst-van-waarde;seizoen-21;flesvoeding&at_medium=display&at_variant=organic
3 maanden geleden
Reactie op Jamie0407
Hier slaapt de kleine man sinds hij 7 maanden is door. Heeft al die tijd oo ...
Wat fijn dat hij al sinds 7 maanden doorslaapt, heerlijk lijkt me om zelf ook een hele nacht te kunnen slapen haha!
Ik geef hem nog veel bv overdag, het ziet er zo uit:
Wakker rond 06:00 bv
07:30 ontbijt, ei/boterham/kwark
08:45 slaapje, 1,5 uur
11:00 tussendoortje
12:00 2 boterhammen
13:30 bv en slaapje 1 uur
15:15 tussendoortje
17:00 avond eten
18:30 bv en naar bed!
3 maanden geleden
Reactie op Jamie0407
Ik zou dit persoonlijk niet geven. Keuringsdienst van waarden heeft hier ee ...
Oh oké dus gewone melk is beter? En houdbare volle melk is dat oké?
3 maanden geleden
Reactie op Joanne
Ik bied nog geen koemelk aan, op de opvang wordt het wel af en toe gegeven. Wij hebben het zelf ook nooit in huis. We geven wel af en toe een beetje Griekse yoghurt, dat vindt hij erg lekker.
Denk dat je kindje genoeg zuivel binnenkrijgt in twee voedingen per dag, advies van Voedingscentrum voor deze leeftijd is 2 porties(300ml).