171 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op C8L
Onwijs goed bezig en wat lijkt maart 2025 ver weg 🙈
Wat bedoel je precies ...
Haha jaa het is ook nog wel heeeel ver weg 😂 maar met een kleintje gaat alles in een sneltreinvaart haha.
Als hij niet komt in de nacht, dan kolf ik ook niet. Maar als hij wel komt, wil ik dus eigenlijk geen voeding meer aanbieden, zodat ie hopelijk leert uiteindelijk door te slapen.. alleen geen idee hoe ik dat moet gaan aanpakken, alleen maar blijven wiegen ofzo? Water aanbieden ipv? Ik weet t echt niet en het CB gaf aan: ja om de 5min z’n kamer in en aai over z’n bol, maar ik laat m echt niet zo lang huilen
3 maanden geleden
Reactie op Appelflapke
Zo veel mogelijk vast voedsel tijdens de dag geven dat hij echt propvol zit ...
Als dat zou lukken… eten gaat hier de laatste tijd echt stukken minder helaas. Geen idee of t een fase is.. maar nooit een heeele grote eter geweest.. wou soms dat ik t er gewoon in kon gieten bij m 😂
3 maanden geleden
Reactie op Loulouvb
Wat fijn dat hij al sinds 7 maanden doorslaapt, heerlijk lijkt me om zelf o ...
Haha ja maar tis nu weer helemaal op de schop sinds sprong 8. Slapen is moeilijk en er zitten hele goeie nachten tussen maar soms ook onrustig, verlatingsangst en pijn door tandjes spelen een grote rol hier op het moment.
Wij zijn sinds 3 dagen gestopt met de middag voeding dus ik voed nu alleen nog ‘s ochtends en ‘s avonds.
Schema ziet er goed uit
3 maanden geleden
Reactie op Odielle
Als dat zou lukken… eten gaat hier de laatste tijd echt stukken minder hela ...
Hier precies hetzelfde en ik heb afgelopen 2 nachten geprobeerd om mijn man het te laten doen, urenlang huilen tot gevolg dus dat trek ik slecht 😅 ze gaat echt alleen maar slapen na een slok melk...
3 maanden geleden
Reactie op C8L
Mijn poging om over te gaan naar één voeding per dag is, zoals ik wel al re ...
Vals alarm denk ik… toch verdergegaan met aanleggen, blijkbaar heb ik toch nog wel een beetje melk waardoor hij iets krijgt en net genoeg heeft om weer te gaan slapen. We hebben wel iedere avond flesje en kv mee naar boven, een keer gemaakt maar dat wilde hij niet.
Iedere seconde dat er nog wordt gedronken geniet ik even volop van 🥰
3 maanden geleden
Reactie op Odielle
Als dat zou lukken… eten gaat hier de laatste tijd echt stukken minder hela ...
Rond deze leeftijd kunnen ze hoektanden of kiezen krijgen en daar hebben ze het meeste last van! Ik heb een week terug alles gepureerd moeten geven omdat ze anders ook niks at 🥲
3 maanden geleden
Reactie op C8L
Vals alarm denk ik… toch verdergegaan met aanleggen, blijkbaar heb ik toch ...
Ahwww, sommige kindjes schijnen ook droog te drinken, gewoon een beetje zuigen sabbelen voor comfort (las ik op de fb van la Leche league)
Zo lief dat hij toch nog wil drinken bij je 🥰
3 maanden geleden
Jeeetje wat een advies weer van zo’n CB, 5 minuten alleen overstuur in een bedje, dat doet wat met zo’n stresssysteem hoor, en niet wat je wilt. Heb net het boek zachte nachten gelezen, vond dat heel fijn met mooie tips hoe je nachtvoedingen op een zachte manier af kunt bouwen (of niet of iets er tussenin).
3 maanden geleden
Reactie op Loulouvb
Dames,
Slapen jullie kindjes al door?
Hier gaat het op en af met de nach ...
Hier precies de nacht van haar eerste verjaardag doorgeslapen, en de twee nachten daarna! Daarna ziek en sindsdien weer gezellig 1-2 keer per nacht en soms wakker en geen voeding maar wel een kroel nodig. Hoop dat ze het doorslapen weer terug oppakt, we wachten het af…
3 maanden geleden
Reactie op Freya97
Ahwww, sommige kindjes schijnen ook droog te drinken, gewoon een beetje zui ...
Ik denk dat er nog wel wat kwam, ik hoorde het toen hij heel hard zoog. Mijn zoontje is nooit van het sabbelen geweest en was gewoon drinken en klaar. Ik blijf het toch gewoon proberen en heb kunstvoeding klaarstaan mocht dat nodig zijn.
Over een paar dagen misschien toch wel weer huilen als het te weinig is of écht op is 🙈
3 maanden geleden
Reactie op hnnh89
En de tweede pagina
Je geeft geen melk meer voor het slapengaan?
3 maanden geleden
Reactie op hnnh89
Jawel hoor, en ook nog tussen het slapen door als het zo uitkomt. Ergens tu ...
Ooh oké omdat ik het precies las op de eerste pagina dacht ik dat je het al zo toepaste
2 maanden geleden
Nu twee weken aan het proberen, maar alleen ‘s ochtends bv lijkt toch te lukken! Heel soms moeten we nog een beetje kv bijmaken. Mijn borsten voelen met de dag leger maar ik hoor hem wel gewoon slikken en daarna een boertje laten.
Misschien is de tank binnenkort wel leeg, maar zo lang het nog lukt en er niet gehuild wordt na de borst dan blijf ik hiermee doorgaan 😊
2 maanden geleden
Hey ladies, ik merk dat ik een beetje klaar begin te raken met het voeden aan de borst. Zou het liefst m’n lijf terug willen en ik verlang zelfs weer naar m’n cyclus. Gewoon alles weet bij het oude. Maar dan de dreumes: die vindt de borst echt het aller fijnste van de hele wereld. 🥹 Als ik thuis kom heeft ze me echt gemist en graaien haar handjes er al naar. Ze kent het woordje heel goed en wordt helemaal blij als ik het voorstel, als ze verdrietig is in de nacht geeft het altijd veel troost.
Ik zit echt in een tweestrijd wat dit betreft… als je baby 6 maanden is bepaal je als moeder gewoon zelf om af te bouwen, maar dat punt zijn wij allang voorbij. 🤣 Ben echt bang dat ik tot 4 jaar aan het voeden ben, want ik wil haar de troost ook niet afnemen…
Hoe is dat bij jullie?
2 maanden geleden
Reactie op MeerieVonk
Hey ladies, ik merk dat ik een beetje klaar begin te raken met het voeden a ...
Oooo zo herkenbaar!! Wat mij ook zo tegenhoudt zijn de vele nachtelijke slokjes. Super fijn want met 10 minuten ligt iedereen weer te slapen. Maar alleen ik kan dit doen en dat vind ik mega vermoeiend. Als ik mijn vriend er weleens uitstuur is het moord en brand gillen tot er weer even gebruik gemaakt mag worden van de levende speen.... een soort vloek en zegen in 1? Ik ben bang wat er gebeurd als ik ga stoppen in de nacht..
2 maanden geleden
Reactie op MeerieVonk
Hey ladies, ik merk dat ik een beetje klaar begin te raken met het voeden a ...
Hier ook heel herkenbaar.. ik zou graag mijn lichaam weer terugwillen, zeker ook omdat we over een half jaar/jaar voor een tweede willen gaan.
Maar die gedachten komt samen met een groot schuldgevoel omdat mijn zoontje het zo fijn vind.
Hij zoekt ook vaak naar de borst en als hij niet “mag” omdat we eerst willen dat hij gaat eten is hij erg boos en verdrietig.
Daarnaast werk ik wisselende diensten en heb ik soms nog afgekolfde melk voor hem nodig zodat mijn vriend die ‘s nachts kan geven, alleen lukt kolven hier nog amper <- grote stressfactor 😅
Ik ben zo benieuwd hoe jullie het gaan aanpakken mochten jullie volledig gaan afbouwen.