171 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op MeerieVonk
Hey ladies, ik merk dat ik een beetje klaar begin te raken met het voeden a ...
Ik heb hetzelfde. M’n zoontje is gisteren een geworden en zit al een tijdje op 2x per dag voeden. Morgenochtend is de laatste keer dat ik de ochtend voed en dan stop ik. Dan krijgt hij alleen “normaal” ontbijt als in een boterham met melk en geen bv meer ervoor. Maakt me verdrietig maar tis ook goed zo. De avond voeding blijf ik doen zolang er melk is. Ik verwacht dat dat na deze maand ook klaar ja
2 maanden geleden
Reactie op xDaphnex
Oooo zo herkenbaar!! Wat mij ook zo tegenhoudt zijn de vele nachtelijke slo ...
Ja alleen al het idee dat je er toch een beetje alleen voor staat in de nacht is gewoon zwaar he! Mijn man pakt nu wel meer de nachten op, want daar wil ik echt heel graag vanaf. We hadden gehoopt dat het dan ook snel klaar zou zijn met het telkens wakker worden, maar dat valt nog tegen…
2 maanden geleden
Reactie op Lavie91
Hier ook heel herkenbaar.. ik zou graag mijn lichaam weer terugwillen, zeke ...
Wij hebben ook de wens om over enige tijd voor een volgend kindje te gaan. Maar ik ben nog helemaal niet ongesteld geweest. Het lijkt mij sowieso niet prettig om tijdens de zwangerschap te voeden of daarna om 2 kindjes te voeden…
Gekolfde melk is hier al een tijd een no-go. Een fles wil ze absoluut niet…
2 maanden geleden
Reactie op Jamie0407
Ik heb hetzelfde. M’n zoontje is gisteren een geworden en zit al een tijdje ...
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan en dan vooral de reactie van je zoon! Wil je het delen?
2 maanden geleden
Reactie op MeerieVonk
Ja alleen al het idee dat je er toch een beetje alleen voor staat in de nac ...
Ik ben nu sinds twee weken overgegaan op alleen nacht/ochtend bv. Mijn zoontje kwam nog regelmatig ‘s nachts een keertje of heel vroeg in de ochtend. Sinds ik afgebouwd ben naar 1x bv slaapt hij door en anders komt ie tussen 5:00-6:00.
Voor het slapengaan geven wij hem nog restant gekolfde melk gemengd met kv. Een keer hadden we volledige kv gegeven en toen sliep hij 19:30-7:00. Begin me bijna af te vragen of het aan de bv lag dat hij niet kon doorslapen 🥲
2 maanden geleden
Reactie op MeerieVonk
Hey ladies, ik merk dat ik een beetje klaar begin te raken met het voeden a ...
Zo herkenbaar! Ook ik ben nu net 1 week gestopt en heb een hele tijd alleen nog ochtend gevoed en rondom wanneer hij het nodig had. Maar vorige week is de laatste keer geweest. De arme jongen moet er erg aan wennen, hij blijft zoeken tot zelfs bijten in m’n armen aan toe.. dus dit klopt helemaal zij bepalen nu eigenlijk wanneer het stopt 😅 gelukkig helpen heel veel knuffels ook! Ik heb alles heel langzaam gedaan zodat alles heel geleidelijk ging, dus hopelijk gaat m’n kleine mannetje er ook snel aan wennen!
2 maanden geleden
Reactie op C8L
Ik ben nu sinds twee weken overgegaan op alleen nacht/ochtend bv. Mijn zoon ...
Wat heerlijk dat doorslapen! Wij geven een fles van 210 in de avond voor het slapen gaan maar hij blijft echt standaard komen rond 4 uur en tegen 6 uur mag de dag wel beginnen van hem 😝 hopelijk slaapt deze binnenkort ook wat langer! Hier maakt kv of bv helaas nog geen verschil 😅
2 maanden geleden
Reactie op Rolien86
Zo herkenbaar! Ook ik ben nu net 1 week gestopt en heb een hele tijd alleen ...
Hoi Rolien86,
Mag ik vragen hoe je het afbouwen hebt gedaan?
Dat is het enige wat voor mij als een nadeel voelt om lang te voeden, ze zijn zich al zo bewust van hoe fijn zij de borst vinden.
Alvast bedankt! ☺️
2 maanden geleden
Reactie op Lavie91
Hoi Rolien86,
Dat is het ...
Ja herkenbaar. Ik twijfel soms ook of ik al af moet bouwen, maar het kost me nu zo weinig moeite dat ik het ook wel prima vind. Dan is t alleen een beetje van, wanneer ga ik het dan wel doen? Misschien ga ik maar gewoon door tot 2 jaar; dan hoef ik er voorlopig niet over na te denken 😄 dochter begint hier steeds vaker door te slapen vanaf 19:00 👌🏻 dus voor afbouwen van nachtvoedingen hoef ik het in elk geval niet te doen.
2 maanden geleden
Reactie op C8L
Ik ben nu sinds twee weken overgegaan op alleen nacht/ochtend bv. Mijn zoon ...
Fijn dat hij nu vaker doorslaapt zeg! 2x voeden op een dag wil ik ook graag. Op een werkdag heb ik dat wel, maar als ik thuis ben dan wil ze echt aan de borst, ze gaat dan gewoon driftig mijn shirt omhoog trekken. Om het gezellig te houden geef ik het dan maar… 😅
2 maanden geleden
Reactie op Rolien86
Zo herkenbaar! Ook ik ben nu net 1 week gestopt en heb een hele tijd alleen ...
Wat mooi dat je het zo liefdevol af hebt gebouwd. Het blijft denk ik ook lastig voor een kindje, of je het op deze leeftijd doet of wat later.
2 maanden geleden
Vanmorgen niet meer gevoed voordat ik ging werken. M’n zoon sliep nog toen ik weg ging om 06:45u en mn man heeft hem aan het ontbijt gezet toen hij wakker was. Had wel honger maar dat heeft hij altijd haha. Ging erg goed !
Heb nu wel lichte stuwing en als ik enige tijd voorover heb gehangen lek ik melk wat ik anders niet had. Hij gaat zo naar bed en lekker drinken. Er is meer dan genoeg haha
2 maanden geleden
Reactie op Lavie91
Hoi Rolien86,
Dat is het ...
Ja dat is waar, ze zijn er nu zo bewust van en voelde daarom ook moeilijker voor mij omdat hij er nog zo’n behoefte aan had! Daarom heb ik ook echt de tijd genomen en alles langzaam afgebouwd.
Ik ben gestart met stoppen met de nacht, mede doordat ik gewoon te moe was. Ik gaf dan de avond voeding en pas vanaf 04:00/05:00 uur weer. Met 9 maanden ben ik, ook door werk, gestopt met kolven op de werkdagen en van vr,za,zo nog op verzoek. Daarna op die dagen ook langzaam de middag gestopt omdat ik merkte dat hij in de middag ook wel makkelijk een flesje nam. Op een gegeven moment ging ook de 10/10:30 uur langzaam naar een flesje maar heb ik deze ook nog lang erin gehouden wanneer hij hier toch nog behoefte aan had. Toen bleven de avond en ochtend over. Avond werd hij op een gegeven moment erg wild en moesten we bij voeden. Met 11 maanden hebben we hem toen steeds een fles van 210 gegeven en daarna was hij oké en sliep hij veel beter, waardoor ook die langzaam verdween. Toen heb ik een aantal weken nog de ochtend gedaan, mede omdat hij er echt nog behoefte aan had en het stiekem heerlijk was om hem nog even rond 05:00 uur (ja hij is lekker vroeg) in bed te voeden. Daarnaast bleef ik random voeden, wanneer hij het nodig had maar dat was waars wel steeds meer de behoefte om bij me te zijn, dan dat hij echt veel dronk omdat er op een gegeven moment weinig meer uitkwam. Dus zo heb ik het heel langzaam kunnen afbouwen en had ik eerst wel veel stuwing met toen ik een voeding liet vallen, maar dan liet ik hem op een ander moment weer even drinken. M’n laatste kolfsessie hebben we een mooi momentje van gemaakt, incl. Melk opgestuurd om er een ring voor te laten maken :) een daarna de voedingen met hem gewoon extra geknuffeld en wanneer hij echt nog behoefte had even laten drinken maar beperken tot Max 5 min.
Zo volgens mij een heel verhaal, maar je moet sowieso je hart hierin volgen! Het is toch ook een heel proces wat je stopt en wat emotioneel ook wat met je doet! Ik vind nog steeds dat de tijd zooo snel is gegaan dus geniet nog van ieder moment! ❤️
2 maanden geleden
Reactie op MeerieVonk
Wat mooi dat je het zo liefdevol af hebt gebouwd. Het blijft denk ik ook la ...
Nou helemaal waar! Hij weer het allemaal precies en kan er nog steeds naar ‘opzoek’ gaan.. de arme jongen! Ik blijf lekker veel knuffelen voor zo lang hij stil blijft zitten 😅
2 maanden geleden
Reactie op Rolien86
Jaa dat is dan het voordeel he? Dan heb je een mooie ‘voorraad’ voor de nac ...
Nou zeker. Vandaag weer stuwing en hij heeft goed gedronken maar m’n borsten zijn niet zo leeg als wanneer ik 2x per dag voedde. Linkerkant blijft ook wat gevoelig nu dus twijfel of ik hem morgenochtend een keer laat drinken zodat het weer een keer goed geleegd is en dan weer 2 dagen niet bijv zodat ik het zo rustig aan af bouw want dit voelt niet prettig zo. Snap dat je lichaam moet wennen enzo maar ben bang voor een borstontsteking
2 maanden geleden
Reactie op Joanne
Ik voed nu nog 2x per dag. Binnenkort met een vriendin op vakantie dus voo ...
Ik geef nog 1x per dag de borst. We geven al een tijdje koemelk en kunstvoeding overdag. Soms mengen we koemelk met kunstvoeding maar hij drinkt het allebei. Wel halfvolle melk, vol vond hij niet lekker. We warmen het ook wel op, koud werd niet zo goed ontvangen.
Je kan van die kleine halve liter pakken melk bij de supermarkt halen en kleine beetjes laten proberen.