171 Reacties

2 maanden geleden

Wie heeft de gouden tip. Mijn zoontje is nu 13 maanden en krijgt in de avond / nacht nog borstvoeding. Nu is hij sinds zaterdag ziek en wil hij niks van de borst weten ( waarschijnlijk keelontsteking) alleen mijn borsten beginnen echt pijn te doen. Vannacht is het gelukt om de borst te geven, terwijl hij sliep, en toen pakte hij hem toch. Die andere niet en die doet echt pijn nu. Mijn zoontje wordt al boos als ik m'n shirt omhoog doe. Ik heb geen kolf.

2 maanden geleden

Reactie op Fen37

Wie heeft de gouden tip. Mijn zoontje is nu 13 maanden en krijgt in de avon ...
En onder een warme douche staan en je borsten masseren? Blijkbaar komt de melk er dan ook uit

2 maanden geleden

Reactie op Fen37

Wie heeft de gouden tip. Mijn zoontje is nu 13 maanden en krijgt in de avon ...
Even filmpjes googelen van handkolven, en inderdaad onder een warme douche is handiger. Evt preventief ibuprofen slikken (om ontsteking te voorkomen). Evt handkolf halen/bestellen.

2 maanden geleden

Reactie op hnnh89

Even filmpjes googelen van handkolven, en inderdaad onder een warme douche ...
Onder de douche lukt wel, maar haalde de spanning er niet af. Kan gelukkig een elektische kolf lenen van een vriendin. Kan ik dan het beste elke avond kolven tot hij weer wil. En stel hij wil niet meer hoe bouw ik dat af

2 maanden geleden

Reactie op Fen37

Onder de douche lukt wel, maar haalde de spanning er niet af. Kan gelukkig ...
Als hij echt niet meer wil zou je alleen kunnen kolven om de druk er af te halen of elke avond een beetje korter. En anders inderdaad elke avond kolven als dat ook is wanneer hij normaal drinkt. Succes!

één maand geleden

Inmiddels aan t afbouwen. Nu de middag eraf en dat gaat goed. Hij weigert ook ineens m’n rechterborsf maar het is allemaal helemaal oké. Ik heb best nog wat colostrum in de vriezer, wat gaan jullie daarmee doen? Ik dacht te bewaren voor waterpokken maar lijkt me dat hij t dan niet meer kan drinken? Ik weet t niet haha

één maand geleden

Reactie op Odielle

Inmiddels aan t afbouwen. Nu de middag eraf en dat gaat goed. Hij weigert o ...
Je kan het idd maar 6 maanden bewaren in de diepvries

één maand geleden

Reactie op Odielle

Dat hangt er een beetje van af hoe je het bewaard hebt. Dit zijn de richtlijnen van La Leche League. Het kan dus een pak langer.

één maand geleden

Reactie op Odielle

Je kunt het met de waterpokken ook gebruiken in badje of de vlekjes ermee aanstippen

één maand geleden

Hallo dames ik heb tot nu toe alleen maar live bv gegeven en altijd wanneer ze het zelf wou dus ook voor het slapen ( snachts wordt ze ook af en toe wakker om te ‘drinken’) . Dus vanuit een fles drinken is ze niet gewoon.. we hebben dus geen vaste uren of ritme wanneer ze wilt drinken en verschilt echt elke dag.. mijn vraag is hoe ik nu echt moet beginnen afbouwen.. hebben jullie tips ? Laatste dagen heeft ze weinig eetlust denk een fase waardoor ze nu ook meer en meer wilt drinken van me en dat vind ik best wel lastig omdat ik ook zie dat mn productie niet zo goed is..

één maand geleden

Reactie op Flower🌸

Hallo dames ik heb tot nu toe alleen maar live bv gegeven en altijd wanneer ...
Wil je afbouwen tot stoppen of wil je enkel minder vaak voeden? En hoe vaak voed je dan nu nog, gemiddeld?

één maand geleden

Reactie op Herfstrood

Wil je afbouwen tot stoppen of wil je enkel minder vaak voeden? En hoe vaak ...
Voor de komende maanden wil ik graag minder voeden en dan rustig aan meer en meer afbouwen tot stoppen. Ze drinkt nu echt wnnr ze wilt en omdat ik waarschijnlijk minder productie heb zie ik haar snel weer aan mn borst.. ze drinkt minimum ongv 7x per dag en kan soms ook meer zijn als ze weinig eet..

één maand geleden

Hoi dames, Even een vraagje. Op dit moment is mijn bv denk ik enorm terug aan het lopen of mijn zoontje heeft niet meer genoeg aan de borst. Hij krijgt namelijk na de borst nu voortaan een fles kv omdat hij niet genoeg heeft/zelf stopt met drinken aan de borst. Maar hoe werkt dit met de hoeveelheden? En hoevaak geef je een fles? Wij hebben nu: - Bij wakker worden borst - Ontbijt - Voor het eerste slaapje fles 90ml met kv - tussendoortje - lunch - voor het middag dutje een fles - tussendoortje - avond eten - voor het slapen borst en fles Nu is het zo dat hij elke nacht nu 3 x komt waarvan hij 2 x een fles wil, en 1 x is borst voldoende. Echt super veel lijkt mij, maar hij kan t goed hebben. Moeten wij de fles voeding verhogen? Dit proberen we wel, maar eigenlijk drinkt hij de fles nooit op. Hoe werkt dit? En hoe ziet jullie schema eruit? En doorslapen, hoe gaan we hier mee om? Zonder fles valt hij nu echt niet meer in slaap in de nacht.

één maand geleden

Reactie op Loulouvb

Hoi dames, Even een vraagje. Op dit moment is mijn bv denk ik enorm terug ...
Hi! Hier krijgt m’n kleine jongen nog maar 1x per dag bv. ‘s avonds voordat hij gaat slapen en slaapt door van 19:30-07:30u gemiddeld. Zodra hij zelf stopt krijgt hij niks in de plaats daarvan. Ik zie dat als zijn manier van aangeven dat het genoeg is. De overige voedingen heb ik zelf gestopt voor hem. We zijn normale melk gaan aanbieden en toen hij 1 glas per dag dronk ben ik de middag voeding gestopt en toen hij 1 was geworden ben ik gestopt met de ochtend voeding omdat ik merkte dat hij hier niet zelf om vroeg. Zodra ik m’n borst aanbood dronk hij wel maar ik wilde van die ochtend voeding af dus zodoende ben ik er cold turkey mee gestopt en heeft geen problemen gegeven. Hij eet overdag veel vaste voeding waardoor het ook mogelijk is zover afgebouwd te zijn. Weet niet hoe dat bij jullie is? Wellicht kan je eens een keer een voeding weglaten overdag en dan een activiteit doen ipv het flesje geven bijv. Wij hebben dat 3 dagen op rij gedaan met de middag en toen was hij het snel vergeten.

één maand geleden

Reactie op Loulouvb

Hoi dames, Even een vraagje. Op dit moment is mijn bv denk ik enorm terug ...
Geen idee of je moet verhogen. Ik zou denk ik geen extra flessen geven maar gewone melk aanbieden over de dag en werken aan andere slaapassociaties voor de nacht. Ik zelf voed nu nog ochtend en avond en meestal voor dutjes als ze met mij is. Maar merk dat ik er langzaamaan wel afscheid van wil gaan nemen. Ga denk ik stoppen met overdag in slaap voeden. Als ik dat heb overleefd durf ik aan een volgende stap te denken. Hier vraagt ze er nog wel actief om en zal het even doorzetten worden denk ik als ze het dan niet krijgt. Misschien dat ik het dan steeds korter aan ga bieden ofzo

één maand geleden

Reactie op Jamie0407

Hi! Hier krijgt m’n kleine jongen nog maar 1x per dag bv. ‘s avonds voordat ...
Gaat jou kindje makkelijk slapen zonder bv of fles van te voren? Bij ons is hij dat nu zo gewend lijkt. We zouden hem dan wel even moeten wiegen om moe te worden zeg maar… Want de voeding voor z’n eerste slaapje hadden we eraf, totdat hij heel erg last van een tandje kreeg en niks meer at. Toen toch maar fles aangeboden zodat hij wel iets binnen kreeg..

één maand geleden

Hoi dames, Inmiddels ruim een jaar verder en nooit gedacht zolang te voeden. Heel blij dat ik dat zo heb mogen doen maar ik merk ook dat ik er langzaamaan een beetje klaar mee begin te raken. Ik zou graag mijn lijf weer voor mezelf willen en af kunnen wisselen ipv dat het altijd mijn borsten moeten zijn om haar in slaap te krijgen 😅 Ze komt in de nacht nog steeds zo'n 2-3x en valt na een slok melk (of paar minuten speenfunctie.....) weer verder in slaap. Als ik mijn vriend stuur is het allemaal gedoe dus dan kies ik eigenlijk toch de weg van de minste weerstand, anders lig ik ook alsnog wakker en als ik ga slaapt iedereen het snelst weer verder en wordt mijn andere dochter en vriend niet wakker. Maar ik ben inmiddels zoooo moe en er zo klaar mee dat ik er altijd uit moet. Ik kan nooit een keertje niet. Maar nu, die nachten weerhouden me er ook al een tijdje van om af te bouwen. Want wat dan? Ik zou niet weten hoe ik haar op een andere manier in slaap zou krijgen? Iemand herkenning of tips.... 😁

één maand geleden

Reactie op xDaphnex

Hoi dames, Inmiddels ruim een jaar verder en nooit gedacht zolang te voede ...
Oh ik zit precies op t zelfde punt. Ruim 13 maanden nu en ineens dacht ik gisteren volgens mij ben ik er wel klaar mee. Ik heb het iets makkelijker want meestal geen nachtvoeding en als dan maar 1. Ochtend, avond en als ik er ben voor dutjes. Ik heb pas het boek zachte nachten gelezen daar staan o.a. tips in hoe je dit zachtjes af kunt bouwen. Idee is dat je het in kleine stapjes doet en dat je andere slaapassociaties erbij biedt. Bijv steeds iets korter voeden en over wangetje of handje aaien. Dan blijf je dat aaien doen als je steeds korter en op een gegeven moment niet meer voedt. Weet verdere ideeën niet meer ga het er weer bij pakken. Denk dat t hier ook wel pittig gaat worden vooral met die slaapjes met mij.

één maand geleden

Reactie op hnnh89

Oh ik zit precies op t zelfde punt. Ruim 13 maanden nu en ineens dacht ik g ...
Ik heb dat boek vaker voorbij horen komen inderdaad, is het een aanrader? Ja lastig he... ik vrees ook een beetje voor de slaapjes met mij. Dat weerhoudt me er het meeste van om af te bouwen moet ik zeggen. Het aanbieden van andere slaapasociaties is wel een goede tip, dankjewel. Daar ga ik eens over nadenken. Ze heeft ook geen vast knuffeltje ofzo waar ze naar grijpt. Het is ook met troost mij als levende speen.... 😅

één maand geleden

Reactie op xDaphnex

Hoi dames, Inmiddels ruim een jaar verder en nooit gedacht zolang te voede ...
Hier precies hetzelfde! We wiegen m ook nog eens in slaap en dat duurt vaak ook nog vrij lang. In de nacht probeer ik water te geven, maar dan valt ie pas na uren wiegen weer in slaap.. echt een gedoe.. wil je dus alleen wat herkenning geven. Deze week beginnen met de ochtend afbouwen, daarna de avond en dan volledig de nacht.. althans proberen.. succes mama!