13 Reacties
3 jaar geleden
Hallo, ik ben nu 6 weken zwanger. Heb net te horen gekregen dat ik cmv positief ben. Waarschijnlijk opgelopen rond de conceptie. We worden de mallemolen van de onderzoeken al ingestuurd... We donderen even van onze 'roze wolk'... jouw vraag is ook mijn vraag die ik volgende week meeneem naar onze 1e afspraak in het universitair ziekenhuis... groetjes.
3 jaar geleden
Hoe ben je er achter gekomen dat je cmv positief bent?
Heb je verder klachten of voel je je goed? Ik hoop dat het meevalt voor je
Ik ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen of het inderdaad ook via een dooierzak overdraagbaar is. Zou je dat misschien willen laten weten?☺️
3 jaar geleden
Fijn dankjewel!
Oh ik heb bij 8 weken pas een echo en nog niks te horen gekregen over een bloed onderzoek. Ik zal eens informeren.
3 jaar geleden
Reactie op Elsah8709
Hallo, ik ben nu 6 weken zwanger. Heb net te horen gekregen dat ik cmv posi ...
Ik ben gisteren wegens keelpijn even langs de huisarts geweest en kreeg daar ook te horen dat ik CMV positief ben .. direct contact opgenomen met mijn gynaecoloog met de waarden van mijn bloed en deze zei dat ik niet ongerust moest zijn.. dat CMV vaak niets hoeft te betekenen..
3 jaar geleden
Reactie op Julie1807
Ik ben gisteren wegens keelpijn even langs de huisarts geweest en kreeg daa ...
Oh echt? dat is opzich een gerustellende gedachten dat het niet direct wat betekent. Je leest zoveel verhalen op internet en dat het gevaarlijk is dat je toch snel bezorgd bent.
Hoe gaat het nu met je? Ik heb ook keelpijn en vermoeid en verkouden misschien ook naar de huisarts
3 jaar geleden
Reactie op Micii
Ik was redelijk ziek van cmv (gehad toen ik 16 was). Mijn ervaring is dus d ...
Bedankt dat je jou symptomen deelt dit is toch wel even fijn om te weten waar je eventueel op moet/kan letten. Het is dus toch wel iets meer dan een lichte verkoudheid
3 jaar geleden
Onze afspraak in het universitair ziekenhuis is intussen verplaatst naar 06/02 :-(. Ik heb in het prille begin van mijn zwangerschap (nu 7 weken) CMV doorgemaakt wat nu nog steeds te zien is in mijn bloed. De allereerste besmetting (wij kunnen vergelijken met eerdere bloedtests van vorige zwangerschap), dus best veel risico :-( we kregen al veel uitleg maar weten dat het een serieuze opvolging wordt voor en na de geboorte en dat we ook voor lastige keuzes gesteld zullen worden (vruchtwaterpunctie, mri, wat bij afwijkende echo's,...). Niet wat je verwacht bij een 3e kindje... we hopen dat we bij de 2/3e gaan zijn waarbij de kindjes de besmetting niet doorkrijgen.
Ik heb overigens niets van symptomen gehad bij mijn cmv besmetting. Weinig volwassenen merken daar iets van, volgens de gynae. Moed allemaal!
2 jaar geleden
Hallo, Ik heb een cmv besmetting opgelopen in begin van mijn zwangerschap - rond de conceptie.
Ontdekt bij een bloedname op 6 weken. Ik ben niet ziek geworden noch enig symptoom gehad dat hier op zou kunnen wijzen.
3 weken later opnieuw bloed laten nemen en mijn antistoffen zijn gelukkig al goed gestegen en de infectie gedaald. Maar dit neemt het risico uiteraard niet weg.
Ik lees dat jullie CMV een 5-tal maanden geleden hebt opgelopen.
Hoe zijn jullie verdere onderzoeken doorlopen? Hoe waren jullie bloedwaarden?
En kan je het in begin doorgeven via dooierzak? (Ik zag de vraag, maar ik kan het antwoord nergens lezen)
Alvast bedankt.