3 Reacties
één maand geleden
Jeetje wat een lastige situatie! Ik kan me wel voorstellen dat oppassen dan misschien verkeerd voelt zeker als je erom zit te denken om het contact te verbreken. Een opa en oma rol vind ik toch weer anders dan een oppas rol. Verder helaas geen tips vanuit hier op dat gebied… qua opvang hebben wij op een bepaald moment ook een oma gehad die weg viel (opa kwam op de ic te liggen vanwege corona) dus daar hebben we maanden een dag extra opvang gekregen op de opvang. Er was hier geen plek voor een vaste plaatsing maar wel tijdelijk totdat een ander kindje zou beginnen. Hierdoor hebben we wel 5 maanden extra opvangdag gehad. Ik weet niet of jullie kindje al naar de opvang gaat, anders zou je dat altijd kunnen vragen voor tijdelijk! Wie weet hebben ze een plekje of een kindje dat over een aantal maanden begint waardoor ze jullie kindje tijdelijk kunnen plaatsen. Daarnaast heb je ook (on)betaald ouderschapsverlof, hier zou je eventueel gebruik van kunnen maken als je niet genoeg vrije dagen hebt om vrij te nemen.
één maand geleden
Ik weet natuurlijk niet hoe de band normaal is, maar aangezien ze vast oppast lijkt het me wel goed. Hoe onterecht dit ook voelt, heb ik wel geleerd dat het soms maar beter is om wel een eerste stap te zetten. Je kan dan kijken of je op een goed moment een op een kan zeggen wat je dwars zit. Het zou zonden zijn als door zo een voorval je kindje ineens opa en oma niet meer ziet.