Hallo,
Ik weet dat door het extra hormoon progesteron de darmen lui worden tijdens de zwangerschap. Ik heb altijd al redelijk trage darmen gehad en had ook al veel last van constipatie voor mijn zwangerschap.
Nu doe ik er alles aan om voldoende vezels binnen te krijgen, drink zeker 2liter water per dag, eet kiwi's, sinaasappelsap,... maar nog helpt het niet echt.
Mijn buik doet dagelijks pijn en voel me zo opgeblazen... heeft er iemand nog tips dat zou kunnen helpen? Of eventueel weet van een soort laxeermiddel dat wel ok茅 is om tijdens zwangerschap in te nemen? (Nu niet dagelijks he, maar echt pas als ik 3 dagen nog niet ben kunnen gaan).
Groetjes.
heb je al geprobeerd pruimen? of op nuchtere maag kiwi eten? Een groot glas warm water drinken werkt ook goed op de darmen schijnt.
Als dit allemaal niet werkt zou ik gewoon langs de huisarts gaan. Inprincipe mogen veel laxeermiddelen gewoon tijdens je zwangerschap en heeft dit ook geen nadelig effect op je kindje.
Ik had hier ook enorm last van (buiten de zwangerschap al en nog veel meer tijdens), maar sinds ik Yakult drink gaat het zo veel beter. Echt een aanrader!
Licht verteerbaar voedsel... rijst, kip, lichte groentes zoals spinazie a暮la creme . Maar beste is gewoon even dietist te vragen , die worden volgens mij via de basisverzekering voor een x aantal sessie vergoed
Tuinbonen, 250 gram. Ik koop een zak diepvries tuinbonen, kook het 5 minuten, giet het uit, eetlepel olijfolie erover, chilipoeder, zout en peper. Eet het allemaal op en de volgende dag heb je goede ontlasting. Heb je veel eiwitten en vezels tegelijkertijd.
Pruimen en vijgen, duurt 24 uur maar als je dan kan ben je verlost!
2 gedroogde pruimen is voor mij genoeg
Ik let nu ook meer op vezelrijk eten, fruit, groente, bonen en zaden
Als je echt last hebt van obstipatie werkt genoeg vezels eten niet genoeg. Ik heb het zelf ook. Bij mijn eerste zwangerschap lactulose geprobeerd en daarna overgegaan op macrogol. Elke dag een zakje en het werkt echt. Mag je ook de hele zwangerschap gebruiken, even je huisarts bellen. Ik drink daarnaast ook elke dag een glas roosvicee pruimen ranja, als de obstipatie niet te erg is kan dat ook helpen.