13 Reacties

3 jaar geleden

heb je al geprobeerd pruimen? of op nuchtere maag kiwi eten? Een groot glas warm water drinken werkt ook goed op de darmen schijnt. Als dit allemaal niet werkt zou ik gewoon langs de huisarts gaan. Inprincipe mogen veel laxeermiddelen gewoon tijdens je zwangerschap en heeft dit ook geen nadelig effect op je kindje.

3 jaar geleden

Ik gebuik altijd movicolon via de ha door een operatie aan de darmen. Het zorgt dat er iets meer vocht bij de ontlasting gaat.

3 jaar geleden

Ik had hier ook enorm last van (buiten de zwangerschap al en nog veel meer tijdens), maar sinds ik Yakult drink gaat het zo veel beter. Echt een aanrader!

3 jaar geleden

Magnesium suppletie..je hebt het sws extra nodig tijdens de zwangerschap en het werkt ook laxerend!

3 jaar geleden

Ik heb alles geprobeerd maar het enige dat werkt is zakjes movicolon via de huisarts.

3 jaar geleden

Ik had macrogol voorgeschreven gekregen, dat hielp wel.

3 jaar geleden

Licht verteerbaar voedsel... rijst, kip, lichte groentes zoals spinazie a暮la creme . Maar beste is gewoon even dietist te vragen , die worden volgens mij via de basisverzekering voor een x aantal sessie vergoed

3 jaar geleden

Ik kreeg mijn vorige zwangerschap lactulose als tip van mijn verloskundige. Kun je gewoon bij de Etos/Kruidvat kopen. Hielp hier hartstikke goed!

3 jaar geleden

Tuinbonen, 250 gram. Ik koop een zak diepvries tuinbonen, kook het 5 minuten, giet het uit, eetlepel olijfolie erover, chilipoeder, zout en peper. Eet het allemaal op en de volgende dag heb je goede ontlasting. Heb je veel eiwitten en vezels tegelijkertijd.

3 jaar geleden

In de ochtend een kopje koffie schijnt goed te helpen, de cafe茂ne zet het een en ander in gang, en genoeg bewegen zoals wandelen of zwemmen

3 jaar geleden

Pruimen en vijgen, duurt 24 uur maar als je dan kan ben je verlost! 2 gedroogde pruimen is voor mij genoeg Ik let nu ook meer op vezelrijk eten, fruit, groente, bonen en zaden

3 jaar geleden

Als je echt last hebt van obstipatie werkt genoeg vezels eten niet genoeg. Ik heb het zelf ook. Bij mijn eerste zwangerschap lactulose geprobeerd en daarna overgegaan op macrogol. Elke dag een zakje en het werkt echt. Mag je ook de hele zwangerschap gebruiken, even je huisarts bellen. Ik drink daarnaast ook elke dag een glas roosvicee pruimen ranja, als de obstipatie niet te erg is kan dat ook helpen.

3 jaar geleden

Yakult drinken!馃檶