20 Reacties

2 jaar geleden

Frambozenblad thee inderdaad als ice tea met een beetje limonade erdoor, schijfje citroen/munt en veel ijs 😍

2 jaar geleden

Ik maak elke week een cake met dadels erin! Gaan in de hele cake zo’n 14? Dadels! Dus je komt niet aan het aantal dat geadviseerd wordt, maar ivm suikers doe ik het zo omdat ik zo toch dadels binnen krijg maar minder suikers haha! Dus misschien een tip voor de mensen met zwangerschaps diabetes :)

2 jaar geleden

Waarom wordt dit geadviseerd te eten/drinken? Is dat voor de borstvoeding of iets anders? Voor mij is dit onbekend, of is dat iets uit Nederland?

2 jaar geleden

Dadels doormidden en dan vullen met geitenkaas en walnoot. Of ik maak zelf dadelrepen met dadel, kokos, kokosolie en walnoten.

2 jaar geleden

Reactie op Nathh-24

Waarom wordt dit geadviseerd te eten/drinken? Is dat voor de borstvoeding o ...
Er zijn verschillende onderzoeken die laten zien dat dit invloed kan hebben op de duur van de bevalling, bloedverlies, herstel etc. Er staat veel info over online 😉

2 jaar geleden

Reactie op Lepel

Er zijn verschillende onderzoeken die laten zien dat dit invloed kan hebben ...
Bedankt, ga eens zoeken op internet.

2 jaar geleden

Ik doe honing bij de frambozenbladthee, is zowel warm als koud dan erg lekker!

2 jaar geleden

Wel even de dadels doormidden snijden en checken of de binnenkant schoon is🙈. Hier al een paar keer resten aangetroffen. Al kan dat geen kwaad om te eten. Ik eet vooral Nakd repen, die krijg ik makkelijker weg. Frambozenblad moet ik nog proberen, staat hier wel al in de kast!

2 jaar geleden

Reactie op Ryannes

Ik maak elke week een cake met dadels erin! Gaan in de hele cake zo’n 14? D ...
Tip van mijn diëtiste bij diabetes was combineren met noten. En maximaal 3 dadels per dag

2 jaar geleden

Reactie op OLove

Tip van mijn diëtiste bij diabetes was combineren met noten. En maximaal 3 ...
Ah top! Dankjewel!

2 jaar geleden

De thee drink ik gewoon zo en van de dadels maak ik balletjes met geraspte kokos of ik doe er wat pindakaas tussen! Combinatie van pindakaas en chocola schijnt ook heel lekker te zijn, maar dat heb ik niet geprobeerd

2 jaar geleden

Ik vind dadels dus echt niet te eten, haha. Zeker niet na de uitzending van de Keuringsdienst 🫣. Ik heb ook nog nooit gehoord van het drinken van frambozenbladthee en ben wel een Nederlander. Mijn verloskundige heeft het hier nog nooit over gehad

2 jaar geleden

Dadels door de yoghurt bij t ontbijt, 2 tussendoor met philadelphia of gewoon zo. Bliss balls (zijn veel recepten online voor te vinden)

2 jaar geleden

Reactie op _D_R_F_

Ik vind dadels dus echt niet te eten, haha. Zeker niet na de uitzending van ...
Haha hier hetzelfde.. Na het zien van de aflevering krijg ik ze ook niet meer weg 😆

2 jaar geleden

Iemand ervaring met evening primrose oil?

2 jaar geleden

Waar halen jullie de frambozenbladthee eigenlijk vandaan?

2 jaar geleden

Reactie op EBJ

Waar halen jullie de frambozenbladthee eigenlijk vandaan?
Ik heb het via Bol.com besteld, zij verkopen van meerdere aanbieders frambozen blad thee. Dit is wel een hele zak met alleen kruiden dus je moet wel een thee zeef of zelf nog zakjes erbij kopen ☺️

2 jaar geleden

Ik vindt de dadels mierzoet en best een werk om weg te krijgen dus, Chocomelk van dadels: Maak een dadel cacao pindakaas smoothie/melk drank (met plantjesmelk wel) Cacao en dadel maakt het wat minder zoet :) Of dadels met pindakaas ingevroren

2 jaar geleden

Ik maak echt supervaak dadelballetjes, iedereen hier thuis vindt ze lekker dus gaan er hard doorheen. Vind dadels op zichzelf ook weinig aan maar zo echt heerlijk. Je komt er niet mee aan 6 per dag maar wel een eind. Rest kan in een. Smoothie bijv. Recept: - 7 a 8 dadels - 1/2 cup havermout - 3 el notenpasta (ik doe amandel) - 4 el kokosolie - 3 el gemalen lijnzaad - 3 tl cacao - evt beetje water of Havermelk om smeuïger te maken - gemalen kokos om in te rollen Blend eerst de dadels tot een grove pasta en voeg daarna de rest van de ingrediënten toe en maak er balletjes van. Ik bewaar ze in de vriezer en eet ze ook direct daaruit. Worden niet helemaal hard en zijn dan niet plakkerig dus heerlijk snackje.

2 jaar geleden

Reactie op _D_R_F_

Ik vind dadels dus echt niet te eten, haha. Zeker niet na de uitzending van ...
Denk eerlijk gezegd ook niet, dat verloskundigen dit soort dingen stimuleren, maar alles gewoon op zijn beloop willen laten 🤭