Hoi!
Ik ben sinds vandaag begonnen met dadels eten en frambozenbladthee drinken; hopelijk doet het wat voor me 😄
Nu heb ik begrepen dat drie kopjes thee worden aangeraden en zes dadels, per dag.
Hebben jullie nog goede suggesties om een beetje variatie aan brengen?
Ik heb zelf tot dusver bedacht:
Dadels:
- door smoothie
- bij yoghurt of havermout
- los met bv een walnoot of notenpasta
- gedompeld in een laagje chocola (heel lekker)
- met plantaardige roomkaas ertussen
Frambozenblad:
- naast gewone thee ook ijsthee
- mengen met bv gember of munt
Ik hoor graag jullie input!
Ik maak elke week een cake met dadels erin! Gaan in de hele cake zo’n 14? Dadels! Dus je komt niet aan het aantal dat geadviseerd wordt, maar ivm suikers doe ik het zo omdat ik zo toch dadels binnen krijg maar minder suikers haha!
Dus misschien een tip voor de mensen met zwangerschaps diabetes :)
Waarom wordt dit geadviseerd te eten/drinken? Is dat voor de borstvoeding o ...
Er zijn verschillende onderzoeken die laten zien dat dit invloed kan hebben op de duur van de bevalling, bloedverlies, herstel etc.
Er staat veel info over online 😉
Wel even de dadels doormidden snijden en checken of de binnenkant schoon is🙈. Hier al een paar keer resten aangetroffen. Al kan dat geen kwaad om te eten. Ik eet vooral
Nakd repen, die krijg ik makkelijker weg. Frambozenblad moet ik nog proberen, staat hier wel al in de kast!
De thee drink ik gewoon zo en van de dadels maak ik balletjes met geraspte kokos of ik doe er wat pindakaas tussen! Combinatie van pindakaas en chocola schijnt ook heel lekker te zijn, maar dat heb ik niet geprobeerd
Ik vind dadels dus echt niet te eten, haha. Zeker niet na de uitzending van de Keuringsdienst 🫣.
Ik heb ook nog nooit gehoord van het drinken van frambozenbladthee en ben wel een Nederlander. Mijn verloskundige heeft het hier nog nooit over gehad
Waar halen jullie de frambozenbladthee eigenlijk vandaan?
Ik heb het via Bol.com besteld, zij verkopen van meerdere aanbieders frambozen blad thee.
Dit is wel een hele zak met alleen kruiden dus je moet wel een thee zeef of zelf nog zakjes erbij kopen ☺️
Ik vindt de dadels mierzoet en best een werk om weg te krijgen dus,
Chocomelk van dadels:
Maak een dadel cacao pindakaas smoothie/melk drank (met plantjesmelk wel)
Cacao en dadel maakt het wat minder zoet :)
Of dadels met pindakaas ingevroren
Ik maak echt supervaak dadelballetjes, iedereen hier thuis vindt ze lekker dus gaan er hard doorheen. Vind dadels op zichzelf ook weinig aan maar zo echt heerlijk. Je komt er niet mee aan 6 per dag maar wel een eind. Rest kan in een. Smoothie bijv.
Recept:
- 7 a 8 dadels
- 1/2 cup havermout
- 3 el notenpasta (ik doe amandel)
- 4 el kokosolie
- 3 el gemalen lijnzaad
- 3 tl cacao
- evt beetje water of Havermelk om smeuïger te maken
- gemalen kokos om in te rollen
Blend eerst de dadels tot een grove pasta en voeg daarna de rest van de ingrediënten toe en maak er balletjes van.
Ik bewaar ze in de vriezer en eet ze ook direct daaruit. Worden niet helemaal hard en zijn dan niet plakkerig dus heerlijk snackje.