6 Reacties

2 jaar geleden

Waarom zou een dadel dan niet mogen? Is een echte vraag hoor? Vroeger deden ze geprakte dadel op de gehemelte van een baby tegen de krampen

2 jaar geleden

Reactie op Shyla_

Waarom zou een dadel dan niet mogen? Is een echte vraag hoor? Vroeger deden ...
Jaa klopt maar dat was een stukje vanuit de islam deden ze dat ook. Maar nu een hele op internet staay doe voorzichtig..

2 jaar geleden

Reactie op Merelvanbch

Jaa klopt maar dat was een stukje vanuit de islam deden ze dat ook. Maar nu ...
Ok dit is wat ik geloof hoor maar alles wat vroeger de profeet deed wordt nu als tips gegeven door de dokters. Vind heel apart dat ze nu voorzichtig zeggen. Misschien bedoelen ze dat je niet te veel moet geven?

2 jaar geleden

Reactie op Shyla_

Ok dit is wat ik geloof hoor maar alles wat vroeger de profeet deed wordt n ...
Ja idd alles wat de profeet zegt komen ze nu mee is al 1400 jaar geleden gezegd馃榿 ja ik denk het ook dat je niet teveel ineens moet geven ik zie verschillende bronnen vandaar werd ik onzeker

2 jaar geleden

Zelf zou ik het pas vanaf 12 maanden geven. En hieronder over de dadel tegen krampen h猫b ik zelf nog niet eerder gehoord. Alleen Tahniek maar dat is alleen bij de geboorte en dat heeft te maken met de hersenen. Ben zelf ook moslima, dus wel benieuwd naar de bron mbt krampen.

2 jaar geleden

Reactie op Sep23

Zelf zou ik het pas vanaf 12 maanden geven. En hieronder over de dadel tege ...
Jaa dit is ook wat we bedoelen maar zoetigheid is ook iets wat bij Krampen helpt. Want mijn moeder verteld dat ze vroeger dus zelfs suikerwater gaven aan baby's (uiteraard niet gezond en het gaat om een theelepeltje! Maar het hielp dus wel enorm bij buikkrampen) dus ik denk dat ons profeet het niet alleen deed om baby's te beschermen tegen hersenschade maar ook tegelijkertijd tegen andere kwaaltjes. Maar goed.. nog steeds zijn er verschillende bronnen over het wel of niet geven van dadels vanaf 6 maanden en als je denk ik als moeder niet overdrijft kan een halve dadel of 1 dadel per week echt niet kwaad vanaf 6 maanden. Het is super gezond en kan denk ik niet echt kwaad dat is wat ik bedoelde met de voorbeeld van ons profeet. Anders werd het toen ook niet gedaan. Waar het voor gedaan werd is niet per se relevant.