10 Reacties

2 jaar geleden

In de zwangerhap app dat dat zalm altijd verhit moet worden.. denk dat dagverse zalm niks uit maakt want verse vis word vaak vroeg in de ochtend gehaald en als ze het in de avond pas bereiden is er niks vers meer aan want het heeft al een hele dag in t restaurant gezeten en vaak maaken ze sushi in grote bulk op de dag. Dus zou dit niet vertrouwen 😅

2 jaar geleden

Voedingscentrum: Sushi met rauwe vis is niet geschikt tijdens de zwangerschap. Je kan wel sushi eten met bijvoorbeeld groenten, zeewier, gaar ei en tahoe. Sushi staat niet in de Schijf van Vijf. Eet dit product dus niet te veel en niet te vaak.

2 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een paar keer sushi gegeten en niks aan de hand. En vandaag als avondeten gewoon lekker sushi besteld. Ik ben zelf niet zo heel streng, als het vers is en je het niet te vaak eet waarom niet? Vroeger aten vrouwen ook van alles wat nu niet meer mag. Over tien jaar zijn de regels vast weer anders. 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Jamxo

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een paar keer sushi gegeten en niks aan ...
Ja vroeger mocht alles nog nu mag je gelukkig big net wel ademen. Maar ik gebruik nu ook voedingscentrum om te kijken of ik bepaalde dingen mag wat ik niet at in mijn vorige zwangerschap 😅

2 jaar geleden

Reactie op Mommy95

Ja vroeger mocht alles nog nu mag je gelukkig big net wel ademen. Maar ik g ...
Precies! Gewoon lekker eten waar je zin in hebt. Ik eet alleen geen rauw vlees, lever producten en van die verpakte gerookte zalm etc van de supermarkt. Mijn vk zegt zelf ook dat het wel kan maar dat je moet oppassen met roofvissen en daar niet te veel van.

2 jaar geleden

Aan t begin van mn zwangerschap heb k veel sushi gegeten en carpaccio, maar sinds ik weet dat ik zwanger ben niet meer. Vond t al een apart verhaal want mn vorige zwangerschappen had k t ook niet gegeten en niet van gehoord, maargoed die ene keer dat ik t nu nog gegeten heb zal vast ook niet uitmaken. Ga t in t vervolg iig niet meer doen :) thanks ladies!

2 jaar geleden

Reactie op Jamxo

Precies! Gewoon lekker eten waar je zin in hebt. Ik eet alleen geen rauw vl ...
Ja ik heb bij de eerste zwangerschap ook 1 keer broodje zalm gegeten. Zolang je niet te vaak (dagelijks of wekelijks) het eet kan het best maar op voedingscentrum kun je ook ff kijken alleen ja geen rauwe vis (mag wel alleen niet te veel) daar moet je mee uitkijken maar het kan best en anders sushi met komkommer of iets van fruit (met biefstuk is er ook wist ik niet maar wel doorbakken) of andere groentes.

2 jaar geleden

Ik ben wel heel streng hierin en zou het niet doen. Ik ben ook 38 straks bij geboorte. Dus ik vind het sowieso allemaal extra spannend om mijn leeftijd. Ik let overal heel goed op, zodat ik er zelf iig alles aan gedaan heb om zo goed mogelijk door de zwangerschap te komen. En me achteraf niet schuldig ga voelen oid. Ik heb het toen ook aan mijn vk gevraagd want ik hou van sushi, maar die adviseerde zelfs niet de ei, komkommer sushi’s te eten ivm mogelijke kruisbestuiving door gebruik van besmet mes of snijplank. Maar ja.. wat kun je dan nog wel eten.. Maar ik zou gewoon naar je eigen gevoel luisteren wat voor jou oké voelt. De adviezen vanuit Voedingscentrum en verloskundige zijn adviezen, voor dat ene stuk zalm wat toch niet goed is. 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Sushi is mijn lievelingseten, maar sinds ik weet dat ik zwanger ben eet ik geen rauwe vis meer. Zitten best wat risicos aan. Liever ook niet de masago (visseneitjes) op de zijkant. Wel eet ik alle gebakken vis etc. En ook soms wel garnalen tonijn etc. Dat wordt weer afgeraden ivm zware metalen etc maargoed kleine hoeveelheden..

2 jaar geleden

Reactie op Jamxo

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een paar keer sushi gegeten en niks aan ...
Nu is er veel meer onderzoek gedaan dan vroeger. Het bakken van vlees/vis zorgt ervoor dat bacteriën dood gaan. Dagverse zalm: je weet niet waar het allemaal gelegen heeft voordat het in het restaurant terecht kwam. En een restaurant is ook niet altijd even schoon. Dus dat stukje zalm kan ergens bacteriën opgedaan hebben. Als het gebakken wordt, gaan die bacteriën dood. Als het niet gebakken wordt, dan gaan de bacteriën niet dood. Dus "af en toe een stukje" klinkt voor mij als Russisch roulette. Heel fijn dat het goed gegaan is natuurlijk, maar die kans moet je maar willen lopen.