17 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben ook zwanger van een tweeling en ook flink aangekomen al met 15 week, ik zou bijna gaan diëten tot ik een prachtig boek ontving "when you're expecting twins, triplets or quads" derde editie. Ik zou me niks aantrekken van wat anderen zeggen, ik zeg gewoon iets raars terug als ze stomme dingen zeggen. Mijn man geeft me echter wel veel zelfvertrouwen dat hij me mooi vind en het heel normaal en goed is dat ik goed eet voor de tweeling ❤️

3 jaar geleden

Jeetje wat een nare reactie! Snap dat je daar onzeker van wordt. Het zal vast niet zijn intentie zijn te te kwetsen, maar vind het wel ongevoelig. Laat het je vooral niet in de weg zitten. Ik heb ook overgewicht en snap de onzekerheid om dit te delen vanwege mogelijke meningen. Gelukkig reageert het overgrote gedeelte leuk en positief. En die paar anderen?! Ach, het zegt meer over hen. En je mag gerust laten weten dat het een kwetsende opmerking is. Geniet van je zwangerschap!

3 jaar geleden

Aagh meis… ik snap jou heel goed. Maar laat het even gaan je bent knap mooi zoals je bent dik dun slank overgewicht etc. Noem maar op. Als jij maar een goed hart hebt, Laat die mensen oordelen ooit komt er een dag dat jij altijd de gelukkige bent op de wereld:) Je hebt tweeling weetje hoe gaaf dit is weet jij hoeveel mensen een kindje willen brengen op de wereld ( en het maar niet lukt) Laat ze prtaren jij bent mooi zoals je bent en jij bent de sterkste mama op de wereld!!!!

3 jaar geleden

Wat een ontzettend nare en totaal onnodige opmerking zeg! Ik kan me goed voorstellen dat hoe het ook bedoelt is, het absoluut niet leuk is om te horen. Ik vind het ook echt heel onaardig en niet nodig. Makkelijk gezegd misschien, maar het zegt meer over ze uitspreker dan over jou. Een lieve felicitatie of 'wat leuk wat zijn we blij voor jullie' was meer op zijn plaats geweest. Wat bijzonder dat je zwanger bent van een tweeling! Je gaat een spannende, nieuwe, uitdagende tijd tegemoet en je lichaam zal op allerlei manieren veranderen. Maar dat hoort er bij, en dat mag er zijn, het is voor iets bijzonders. Ik hoop dat het je lukt om deze periode extra lief voor jezelf te zijn. Je verdient het! En ik hoop dat tegenover deze stomme opmerking vooral veel lieve en mooie felicitaties zullen komen, vast wel! In ieder geval namens mij wel van harte gefeliciteerd! 😊

3 jaar geleden

Amaai sorry maar dit zeg je gewoon ni😱 zelfs ni als vrienden dit kan zo kwetsend overkomen snap u volledig dit is echt gwn geen respect hebben. En het is zo logisch dat jou lichaam zich aanpast en dat je mss wat aangekomen bent maar dan nog is dat geen reden om dit zo tegen jou te zeggen 🤔

3 jaar geleden

Dit vind ik heel erg om te lezen!! Je bent prachtig zoals je bent! Deze opmerkingen zijn totaal overbodig en niet nodig om tegen jou te zeggen. Hoe moeilijk het ook is, dit zegt meer over je vrienden dan over jou! Probeer er niks van aan te trekken en geniet van je tweeling🥰

3 jaar geleden

Wat een hork van een vent!! Is gewoon onaangepast gedrag hoor! Ligt echt niet aan jou!! Ik ken het gevecht met gewicht maar al te goed, en opmerkingen zoals dat kunnen je heel diep pijn doen. Laatst kreeg een cliënt van mij het voor elkaar om me een koekje aan te bieden bij de koffie, en bij het aannemen daarvan benoemen dat ik wel op moet passen met wat ik eet. En daarbij naar mijn lijf kijkend. Sommige mensen snappen gewoon niet wat sociaal en net gedrag is. Ik weet dat het makkelijker is gezegd dan gedaan, maar probeer indd niet naar dit soort mensen te luisteren. Deel dit geweldige nieuws juist wel met de mensen die je lief zijn en je zult zien dat (de meeste) mensen blij voor je zullen zijn met dit geweldige nieuws. Je hebt niet 1 wonder in je lijf groeien maar een dubbel wonder 🥰🥰. En ja, je lijf veranderd met je zwangerschap, en je zult aankomen. Maar dat hoort! Wees een beetje lief voor jezelf en besef dat jouw lijf hard aan het werk is om leven te creëren. Je bent mooi zoals je bent, en dat ga je ook uitstralen als je dat zelf gaat geloven!! Dan kan de hele wereld zien hoe mooi mens je bent!!! En voor zo'n mensen als die vrienden van je, ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je het een ontzettende rotopmerking vindt, en dat hij je daar enorm mee gekwetst heeft. Hoe hij het ook bedoelt heeft, het is echt niet ok. En waarschijnlijk beseffen mensen als hem dat pas als ze met de gevolgen van hun acties/woorden geconfronteerd worden. Geniet van deze extra bijzondere zwangerschap meid!!!

3 jaar geleden

Ow wauw wat een k#t reactie.. Ik vind dat mensen 0 rechten hebben om wat te zeggen over iemand zijn uiterlijk. Iedereen is sowieso al knetter onzeker omdat de maatschappij dit zo gevormd heeft. Iedereen is zoals die is en moet zijn. Dat je een mooi mens bent van binnen is veel belangrijker. En mensen die lelijke opmerkingen maken over uiterlijk die zijn vaak zelf knetter onzeker over zichzelf. Meiss je bent mooi zoals je bent! En straks ook nog eens een mama van 2 prachtige kindjes. En zelfvertrouwen in hoe jij jezelf voelt als gewoon jezelf durven zijn is toch ook iets moois wat we kunnen overdragen aan onze kinderen. Ipv dat de wereld een vleeskeuring is laten we stilstaan dat een goede persoonlijkheid een mens het aller mooiste maakt. Al ben je nog een model met de perfecte huid, kledingmaten, haren etc als jij een naar persoon bent kom je ook nergens. En je mag er best wat van zeggen dat die opmerking je pijn heeft gedaan. Ze mogen wel even beseffen wat dit doet met jou. Zo sorry van mijn hele razernij hier (Ik kan hier zo slecht tegen als mensen opmerkingen maken over uiterlijk)

3 jaar geleden

Hoi lieve Lisette, Als eerste 💕 VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZWANGERSCHAP! Wat ontzettend bijzonder om twee kindjes in je buik te mogen dragen! 💕 Wat ontzettend verdrietig om te horen dat mensen zulke nare opmerking maken! Totaal ongepast en daarnaast erg pijnlijk om ze te moeten aanhoren! Ik kan nu heel makkelijk zeggen: lieve vrouw trek het je niet aan maar dat is zoveel makkelijker gezegd als gedaan! Mensen beoordelen op hun uiterlijk vind ik persoonlijk getuigen van een ‘gebrek’ bij de persoon die zoiets zegt! Ze weten absoluut niet hoe kwetsend zoiets kan zijn en wat er eventueel allemaal achter schuil gaat! Ik heb 10 jaar lang ‘Anorexia’ gehad, ik was dus echt veel te mager en je kon echt mijn botten tellen! Zelf was ik er erg trots op, compleet verblind door de werkelijkheid! Lang verhaal kort: ik ben nu bijna 17 weken zwanger en heb echt al een flinke buik! Ook heb ik hormonen moeten spuiten omdat ik uit mezelf niet meer ongesteld werd! De Anorexia had alles in mijn lichaam aangetast! De kilo’s kwamen hier dan ook in RAP tempo! Het contrast was voor mij erg groot maar ik had er ALLES voor over om nog een kindje te mogen dragen! Mensen vonden het daarom normaal om nu tegen mij te zeggen: ‘Hè he, eindelijk zie je er weer beter uit!’ ‘Fijn dat je botten nu wat minder zichtbaar zijn’ en ‘Goh, weet je zeker dat je nu nog een kind wil?!’ Kortom, allemaal zeer goed bedoeld maar voor mij erg kwetsend en pijnlijk! Ik ben nu vooral trots op mezelf en trots op mijn lijf dat ik een veilig huisje kan bieden aan onze zoon!💙 Ik gun jou absoluut hetzelfde en hoop oprecht dat je je realiseert dat het meer over de mensen zegt dan over jou! Je bent prachtig zoals je bent maar vooral: JE BENT ZWANGER EN MAG TWEE KINDJES DRAGEN! 😘

3 jaar geleden

Reactie op Suusepuus

Hoi lieve Lisette, Als eerste 💕 VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZWANGE ...
Ook trots op jou!

3 jaar geleden

Ik snap je zo goed! Helaas heb ik ook bijna mijn hele leven last gehad van overgewicht. Ik ben in de afgelopen 2 jaar 31 kilo afgevallen. Het viel iedereen natuurlijk heel erg op en kreeg alleen maar complimenten. Ik kon daar niet echt mee omgaan, maar goed. Ik ben nu 14 weken zwanger en ben al 12 kilo aangekomen. Ik schrok me dood want ik moet nog best wel lang! Dit valt iedereen natuurlijk op en krijg van sommige ook opmerkingen. Zovan oh jaa je bent wel weer angekomen he. Heb toevallig eersgisteren ook meegemaakt dat iemand zei dat je al een buikje ziet en een vriend van ons zei 'ja maar dat zag je ook toen ze nog 1 week zwanger was hahaha'. Of nog erger, kreeg te horen als ik zo door ga dat ik weer de oude ik word. Dus toen ik overgewicht had. Ik zit er echt heel erg mee. Maar gelukkig is mijn man heel positief en steunt die mij met zijn mooie lieve woorden. Want we weten waar we het voor doen he! We krijgen er zo iets moois ervoor terug. Die kilotjes gaan er wel later af als we ons wondertje in onze armen hebben!

3 jaar geleden

Hey lisette-2023 mensen die zoiets over je uiterlijk zeggen zijn stikke jaloers op jou of je relatie. Niks van aantrekken en niet meer afspreken met zulke mensen. Ik persoonlijk denk altijd goed na voordat ik iets zeg tegen een ander. Nooit breek ik de hart van de ander en dit verwacht ik ook van anderen. Maar helaas mensen zeggen direct wat ze denken en laten zo hun karakter zien. Contact afbreken met zulke mensen en niks van aantrekken. Ik ben zelf ook zwanger en aangekomen dat hoort er gewoon bij. Mensen moeten hun mond leren dicht te houden.

3 jaar geleden

Wat een lompe l*l zeg… Logisch dat het je raakt! Niet leuk is een understatement, gewoon gemeen vind ik het… Lieve meid, je zult straks je lijf heel anders zien. Ineens is het niet meer een rol hier en wat striemen daar maar het huisje van niet 1, maar 2 prachtige kindjes! En ook daarna zal je lijf niet meer hetzelfde zijn. Je zult je misschien onzeker voelen maar denk even aan de prestatie die je dan geleverd hebt. Je lijf is nu keihard aan het werk. Misschien ziet het er van buiten (nog) niet mooi uit in jouw ogen. Maar denk even aan hoe mooi het is van binnen. Je mag het delen! Je mag er zijn! Je bent nu al een fijne, lieve mama! Laat je niet gek maken door 1 zo’n nare reactie…

3 jaar geleden

Wat ontzettend naar dat je je zo voelt <3 Ik herken het helaas maar al te goed. Ik durf mijn zwangere buik niet te laten zien en houd hem in (voor zover dat nog gaat), terwijl ik er eigenlijk heel trots op ben. Maar al die nare reacties hebben ervoor gezorgd dat ik me schaam. Dat is toch eigenlijk doodzonde? Ik wens je veel liefde en wijsheid toe, en een fijne zwangerschap. Je bent goed zoals je bent :)

3 jaar geleden

Wat een rotreactie zeg!! Je bent goed zoals je bent, écht. Het zegt meer over zo iemand...

3 jaar geleden

Je bent prachtig zoals je bent! En je creëert momenteel leven dat is magisch. Ik heb zelf ook overgewicht maar was beetje afgetraind (geef sportlessen) maar nu puilt m’n buik goed uit en zie je mooi die zwembadjes. Ik probeer het vooral voor mezelf los te laten. Je hebt helemaal gelijk het is geen open deur om maar negatief over het lijf te gaan praten. Hij bedoelde het waarschijnlijk als een lompe boer als grapje, maar zo ongepast! Niet accepteren hoor ;) Jou partner doet dit samen met jou, het lichaam veranderd en de hormonen veranderen. Hij mag daar wat gevoeligheid voor opbrengen. Je bent aangekomen omdat jij jullie kind draagt en het is dus aan hem om je te verzorgen en goed te laten voelen, niet feiten over de balk gooien. Dit besef krijg je Misschien niet zelf bij hem boven maar misschien heeft hij een zus of moeder die je kan steunen?

3 weken geleden

Ik zou zulke vriendin verwijderen uit mijn leven. Je moet altijd denken voordat je iets zegt. Mensen denken niet na of ze iemands hart breken ofniet. Als ze geen manieren hebben weg uit je leven..