13 Reacties

één maand geleden

Klinkt heel vervelend wat ik nu ga zeggen... is de fase waar ze in zitten. Sterker nog... Zo kan je dreumes ook ineens het ontbijt of iets dergelijks weigeren. Tuurlijk wens je dat je kind iets eet, alleen pushen zorgt er juist voor dat je dreumus niets gaat eten. Geduld wordt hier echt op de proef gesteld. Wat doet een banaan als avond eten? Of een bakje vla/ yoghurt? Soepstengels?

één maand geleden

Ik zit er ook echt even een paar weken mee. 2 of 3 weken ongeveer😳 is echt lastig. Bij ons helpt het heeel soms om hem zelf te laten eten, normaal zou ik hem voeden als het bijvoorbeels gaat om macaroni of rijst, maar nu leg ik het voor hem en dan is het wat hij maar binnenkrijgt. Broodje eten gaat niet meer zoals gewenst 🙄 ik ben echt benieuwd wanneer dit allemaal voorbij is. Ik denk ook dat het door tandjes kan komen etc...

één maand geleden

Reactie op Yolinda

Klinkt heel vervelend wat ik nu ga zeggen... is de fase waar ze in zitten. ...
Ik was er al bang voor inderdaad. Pushen doen wij ook zeker niet, alleen hoeft hij z’n bordje in de avond maar te zien en hij gaat ‘aan’. Vanavond ook een banaan gehad als avond eten met een half toetje😅 Maar ik voel me er zo dubbel over en vraag me dan sterk af of het wel genoeg is. Ik ga er vanuit dat dit niet nog weken aanhoud maar toch voel ik mij er haast schuldig om.

één maand geleden

Reactie op Mandy:)

Ik was er al bang voor inderdaad. Pushen doen wij ook zeker niet, alleen ho ...
Wij hebben de fase gehad en begon onze dochter om 3 uur. Bij ons in bed maar soepstengels gegeven en 2 uur later sliep ze weer. Het is niet leuk, het kan je onzeker maken of schuldig. Weet dat elke ouder met een kindje deze fase doormaakt. Ik heb mijzelf erbij neergelegd dat alles direct goed gaat. Klinkt heel simpel en is het absoluut niet, alleen ik kan er wel beter mee leven wanneer ze in een fase is beland. Bij ons duurde het nog geen week. Wij hebben er ook voor gezorgd dat ze alleen in haar kamer of in onze kamer was met dusdanig weinig licht dat je elkaar nog net kon zien. Geen tv aan, geen geluid, fluisteren en vooral geen feestje van maken. Sterkte!

één maand geleden

Die banaan midden in de nacht zooo herkenbaar. Ik kan er nu om lachen, jij straks ook! Het is echt tijdelijk. Bij ons hielp het enorm om hem zelf te laten eten. We gaven dan smiddags warm eten, had hij in ieder geval alle belangrijke voedingsstoffen binnen. En savonds een bordje voor hem neerzetten met grijpklare dingetjes die hij zelf in zn mond kon doen. Het warme eten van de middag zijn we toen steeds iets later gaan aanbieden. Inmiddels eet hij savonds weer super goed. Hopelijk heb je er iets aan! Succes!!

één maand geleden

Reactie op jsoraya

Die banaan midden in de nacht zooo herkenbaar. Ik kan er nu om lachen, jij ...
Gelukkig wat herkenning! Haha. Het avondeten naar de middag verplaatsen is ook een goede optie! Nog niet in ons opgekomen maar dat gaan we proberen 😃 Zelf eten en pakken doet hij ook al maar helaas tot nu toe is dat niet de truck

één maand geleden

Tip vanuit hier wat heeft geholpen was een lange maisfinger van Ella’s Kitchen of een stuk cracker op het bord erbij leggen. Dat eet ze sowieso altijd. En het vult niet de maag. Dus daarna nog steeds honger waardoor ze toch de warme hap gaat eten met dr handje. (Heel soms ook niet hoor, ligt eraan hoe moe ze is en hoe de pet staat haha)

één maand geleden

Ah wat een herkenbaar topic. Onze zoon van 15 maanden eet ook sinds 1-2 weken opeens zijn avondeten regelmatig niet. Als we hem dan wel yoghurt of een banaan aanbieden (soms) eet hij dat met gemak🙄 we wachten het rustig af en geven inderdaad voor de lunch meer groente!

één maand geleden

Mijn dochter heeft ook af en toe deze fases. Ik zet haar dan tijdens het koken erbij op het aanrecht of in de leertoren, waardoor ze heel nieuwsgierig is naar al het eten. Ze snoept alles van de snijplank af, haha. Tegen de tijd dat we dan aan tafel gaan heeft ze eigenlijk al best wat gegeten. Alles wat ze dan aan tafel nog eet is mooi meegenomen, maar als ze dan niets meer eet, heeft ze in ieder geval een volle maag. 😄

één maand geleden

Heeeel herkenbaar helaas😅 Avondeten is één groot drama. Net als bij jouw zoontje, gaat een banaan of broodje er altijd wel in. Ik moet verder al helemaal niet aankomen met stukjes groenten of ander fruit, want dan krijgt meneer een kleine woedeaanval😅

één maand geleden

Kiezen!

één maand geleden

en warm in de middag doen en ‘s avonds een broodje met yoghurt?

25 dagen geleden

Inmiddels gaat het avondeten weer wat beter, zolang hij zelf maar bestek vast mag houden en het zelf mag ‘eten’. Intussen vliegt het eten overal heen haha. Ondertussen voer ik hem bij. Het waren achteraf inderdaad 2 doorkomende kiezen en een snot verkouden neusje / weinig lucht met eten, zo zielig 🥺