8 Reacties

16 dagen geleden

Slaapt hij thuis met een knuffeltje of iets? Misschien die meegeven of een paar nachten in een groot shirt slapen en dan dat shirt met jouw geur om het matras trekken. Slaapt hij in de kinderwagen omdat deze bewogen wordt of omdat er lekker achtergrond geluid is en minder alleen is? Slaapzak thuis en opvang het zelfde? Eventueel de thuis slaapzak mee van de nacht voor de geur. Thuis in pikken donker of met lampje, hoe is dat daar? Dit zijn zo wat dingen waar ik aan denk. Hopelijk is het gewoon een fase en kun je je kleine snel weer wegbrengen zonder zorgen 💕

16 dagen geleden

Wat ik een tijd gedaan heb is ‘s nachts met het knuffeldoekje van mijn dochter in mijn shirt slapen. Daarvan hebben we er 3. Volgens de juffen op het kdv had ze er écht steun aan. Ze knuffelde het helemaal plat en viel zo in slaap 🥺 inmiddels is het niet meer nodig omdat het daar ook goed gaat.

16 dagen geleden

Er gaat komende nachten een knuffel met mij mee naar bed. Slaapzak maakt thuis niet uit, maar wel vaak schoon mee naar de opvang. Ga die van dezelfde nacht mee geven, kijken wat dat doet. Ik denk ook dat het met het missen van zijn vertrouwde bedje te maken heeft.

15 dagen geleden

Is je zoontje dan ook heel verdrietig, moe of vervelend op die dagen? Of blijft hij wel vrolijk maar alleen een beetje moe? Naast alles wat je al gaat proberen misschien ook proberen je niet te zorgen te maken? Ons meisje slaapt heel verschillend afgelopen maandag opeens maar 2x een half uur op de opvang 🤷🏼‍♀️ en ja dan is ze echt wel moe in de avond maar ze is wel vrolijk daar. Ik heb het naast me gelegd, ook thuis en bij opa’s en oma’s slaapt ze elke keer weer anders. Zolang we het proberen en zij blij is vind ik het (tegenwoordig) prima. Geeft heel veel rust (en ja soms gaat ze dus al om 6 uur de nacht in als ze te lang wakker is) ❤️ Ik hoop dat het snel beter gaat voor jullie!

15 dagen geleden

Reactie op maaike171

Is je zoontje dan ook heel verdrietig, moe of vervelend op die dagen? Of bl ...
Misschien heb je wel een beetje gelijk en moet ik de lengte van de slaapjes maar voor lief nemen. Wel vind ik het ook erg vervelend dat het naar bed gaan met veel huilen/krijsen gepaard gaat. Dit is voor ons allemaal niet leuk.

14 dagen geleden

Reactie op Ris.

Wat ik een tijd gedaan heb is ‘s nachts met het knuffeldoekje van mijn doch ...
Hoe heb je het knuffeltje aangeleerd?

14 dagen geleden

Reactie op norab

Hoe heb je het knuffeltje aangeleerd?
Ik denk juist door er zelf mee te slapen 😅 gezien we drie dezelfde hebben was het een roulatiesysteem: ik sliep met een konijn (🥲) en de volgende dag kreeg zij hem. De volgende nacht sliep ik weer met een nieuw konijn. In het begin haalden we het steeds weg zodra ze sliep. Inmiddels houdt ze het gewoon de hele nacht bij zich. Voor mijn oudste had ik dit ook gedaan en die is nog steeds zo verknocht aan dat ding 😱 gaat echt niet slapen zonder.

13 dagen geleden

Reactie op Ris.

Ik denk juist door er zelf mee te slapen 😅 gezien we drie dezelfde hebben ...
Leuk! En vanaf welke leeftijd begon je hier mee? Ik wil het mijn zoontje (7m) aanleren, maar denk dat hij hier mss al te oud voor is..