24 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb zelf een paar behandelingen osteopathie gehad en mijn oudste als baby van 3 maanden een check omdat ik een heel snelle bevalling had en hij eventjes ‘vast’ zat in die ‘bocht’. Er waren geen echte klachten bij baby en het was echt meer ter controle om te kijken of er iets vast zat in z’n lijfje of dat er ergens spanning op stond, maar ik kreeg een veel meer ontspannen baby’tje terug na die ene behandeling. Alleen maar heel positieve ervaringen met de osteopaat.
2 jaar geleden
Wij zijn met onze zoon geweest. De reden was reflux, mijn snelle bevalling en het vele huilen overdag. Wij hebben er zeker baat bij gehad. Hij bleek spanning te hebben in zijn nekje, darmen en maag. Dit zijn met 2 afspraken behandeld. Het heeft zijn huilen zeker doen verminderen. Het reflux is er nog wel, maar niet extreem meer. Dus wij hebbben zeker een positieve ervaring ☺️.
2 jaar geleden
Reactie op Once
Ik heb zelf een paar behandelingen osteopathie gehad en mijn oudste als bab ...
Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat fijn dat je een meer ontspannen baby terug hebt gekregen na de bevalling. Mijn kindje lijkt ook alleen maar gespannen. Ik was vergeten erbij te vermelden dat hij ook even met zijn schouder vast zat tijdens de bevalling. Misschien moet ik toch een consult overwegen.
2 jaar geleden
Reactie op Patricia8
Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat fijn dat je een meer ontspannen ...
Ik zou het zéker doen, al was het maar als check. Ik ben zelf met baby naar een osteopaat (in Groningen) gegaan die alleen maar baby’s behandelt en dus meer van die kleine lijfjes weet. Ik had zelf ook de opleidingen van de osteopaat, die genoemd stonden op haar website, gecheckt alvorens een consult te boeken. Wie weet helpt je dat nog wat 🙂
2 jaar geleden
Zeker goede ervaringen met een osteopaat, niet perse met buikkrampen. Echter dachten wij ook dat ons dochtertje enorme buikkrampen in de avond had omdat ze ontroostbaar was, maar uiteindelijk bleek dit gewoon oververmoeid te zijn! Nu zorgen we overdag dat ze voldoende slaap pakt en nu huilt ze nooit meer in de avond. Een baby kan bij oververmoeidheid vaak dezelfde signalen afgeven als buikkrampen zoals overstrekken, ontroostbaar zijn enz. Misschien dat dit niet het geval is bij jullie kindje hoor maar wilde het even zeggen omdat ik had gewild dat iemand dat in die tijd tegen ons had gezegd. Veel succes met het huilen, hoop dat het snel vermindert!
2 jaar geleden
Reactie op Catharinax
Zeker goede ervaringen met een osteopaat, niet perse met buikkrampen. Echte ...
Dit is bij onze dochter (nu 7,5 w) ook precies de reden van onrust in de avond geweest! We hebben haar nu in een strak ritme en nu slaapt ze de hele (voor)avond terwijl ze eerder alleen maar huilde, overstrekte, jammerde etc.
2 jaar geleden
Reactie op Once
Ik heb zelf een paar behandelingen osteopathie gehad en mijn oudste als bab ...
Hier net zo!!! Me oudste dochter had 3 behandelingen nodig en had daarna gewoon een ander kind. Heerlijk ontspannen. En vorige week met me jongste dochter geweest 6 weken hoefde maar 1 behandeling maar ook bij haar merk ik verschil. Heeft nog wel last van darmkrampjes maar niet meer zo lang. En niet meer zo heftig.
2 jaar geleden
Hier ook een positieve ervaring. Onze Luuk is als sterrenkijker geboren met zijn armpje langs zijn hoofd, hij bleek dus behoorlijk wat spanning te hebben in zijn nek en schouder.
Ook is Luuk geboren met een korte tongriem wat ook vaak voor nek en schouderklachten schijnt te zorgen.
Gister voor de eerste behandeling geweest en we hebben Luuk daarna nog nooit zo ontspannen gezien (slaapt overdag nooit lang maar sliep gistermiddag 5 uur aan een stuk.)
Wel had hij in de avond zijn huiluurtje vanwege krampjes dus of die uiteindelijk minder zullen worden weet ik niet.
We hebben nog twee afspraken gepland staan dus we zijn benieuwd hoe Luuk zich daarna voelt.
2 jaar geleden
Ik ben ook nu 2x geweest met mijn zoontje van 6 weken. Ten eerste, je bent er altijd bij en als je je niet prettig voelt bij een houding of handeling kan je dat natuurlijk altijd aangeven.
De reden waarom ik geweest met hem (en dacht, baat het niet schaadt het niet):
- continu onrustig, niet neer kunnen leggen op rug zonder dat hij moest huilen.
- vermoeden verborgen reflux
- darmkrampjes
- gewoon algeheel gevoel dat hij letterlijk niet goed in z'n vel zat.
Na de 1e behandeling merkte ik wel degelijk verschil dat hij gewoon relaxter was. Hij kan nu makkelijk een uur in de box liggen kijken naar muziekmobiel en tevreden zijn😅
Slapen verbeterde ook aanzienlijk (sindsdien ook wel zelf toegegeven aan buikslapen)
Mijn vermoedens over verborgen reflux zijn eigenlijk weg en darmkrampjes heeft ie nog af en toe (of huiluurtje rond avondeten), maarja t is en blijft een baby die gewoon af en toe huilt🤭
De osteopaat had bij zn maag/darmen wat spanning gevonden en bij z'n heiligbeen/bekken zat het niet helemaal lekker.
2e afspraak was meer controle of alles oke ging en heeft nog even gekeken naar lichte voorkeurshouding. Heeft daarna heerlijk 9u geslapen achter elkaar snachts🤗 Voor nu maak ik geen nieuwe afspraak meer.
Nouja heel verhaal, maar ik ben helemaal niet zweverig en was besr sceptisch, maar ik ben heel blij dat ik het toch heb gedaan! Dus mijn advies als je het je kan veroorloven, zeker doen!
2 jaar geleden
Reactie op Once
Dit houden wij momenteel aan 🙂

Hoe zorg je ervoor dat je kindje in zijn/haar bedje slaapt overdag? Want bij ons is het dan echt huilen.