12 Reacties

3 jaar geleden

Ferritine is een onderdeel van je ijzer(voorraad). 157 lijkt me een hele mooie waarde. Bij mij was hij de vorige zwangerschap 2 (met allerlei klachten tot gevolg) 🫢 Fijne zwangerschap!

3 jaar geleden

Heeft met de ijzervooraad in je bloed te maken! Jou waardes is helemaal netjes zo! Bij mij is hij helaas erg laag (5)waardoor ik erg moe blijft en veel hoofdpijn heb:(

3 jaar geleden

Prachtige waarde! Zie ook foto (bron: Sanquin). Mijn ferritine is altijd te laag, waardoor ik extra supplementen moet gebruiken omdat mijn Hb hierdoor ook laag is/moeizaam opkrabbelt na de bevalling.

3 jaar geleden

Dat is raar.. Hij was in het rood getypt..

3 jaar geleden

Reactie op MommyofLy

Dat is raar.. Hij was in het rood getypt..
ze houden een waarde aan van tussen de 20 - 150 dan valt 157 nog wel mee. Als het je niet lekker zit zou ik de verloskundige of je huisarts bellen en daar je vraag neerleggen ☺️

3 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde. Echt ook dezelfde waarde. (157) Ook had ik wel hoge hb van 9.4 Ik heb ook even na zitten zoeken. Ik heb corona gehad vlak voor bloed prikken. Die kan zorgen voor tijdelijke verhoging van deze waarde. Voor vrouwen houden ze 150 als bovengrens aan. Gaf de vk aan. Kan voor nu geen kwaad. Opzich kan je lichaam nu wel tegen een stootje mocht je keizersnede moeten hebben. Als het zorgelijk is dan belt je vk je wel. Op lange termijn kan het wel zorgen voor lichamelijke kwalen maar dat is dus als je lang hoge ferritine waarden hebt. Als je je zorgen maakt bel even met je verloskundige. Ik ga het met volgende afspraak ook weer bespreken of ik evt nog ter controle dit nog eens moet laten prikken.

3 jaar geleden

Reactie op JaTo20

Heeft met de ijzervooraad in je bloed te maken! Jou waardes is helemaal net ...
Wow.. Dat is wel heel laag?! :0

3 jaar geleden

Reactie op MommyofLy

Wow.. Dat is wel heel laag?! :0
Jaa klopt ja.. is niet fijn en merk je goedd.. ik mag morgen langs de apotheek mijn recept ophalen! Hopelijk wordt het dan beter!:)

3 jaar geleden

Reactie op JaTo20

Jaa klopt ja.. is niet fijn en merk je goedd.. ik mag morgen langs de apot ...
Pff.. Succes en beterschap! 🌸

3 jaar geleden

Reactie op MommyofLy

Pff.. Succes en beterschap! 🌸
Lieff! Dankjewel hè♡